Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 AAD] Swap na VW 1.8 16V KR

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
prociu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 12 sty 2013, 19:08
Lokalizacja: Kraków

[B3 2.0 AAD] Swap na VW 1.8 16V KR

Post autor: prociu » 10 lut 2015, 12:15

Witam forumowiczów. Niestety w moim motorze przekręciła się panewka. Wał dość mocno dostał po tyłku. Podjąłem decyzję, że nie będę remontował starej jednostki, a poszukam czegoś ciekawego do przełożenia. Mechanik podsunął pomysł żeby wsadzić motor VW 1.8 KR. Ponoć trwały, mało pali przy spokojnej jeździe, a jak się depnie, to całkiem fajnie się zbiera. I teraz pyatnie - czy taki silnik, który był montowany poprzecznie uda się wsadzić do B3 wzdłużnie? Czy skrzynia biegów podejdzie do tego silnika, czy szukać od razu ze skrzynią? Generalnie na co zwrócić uwagę, jakieś rady mile widziane. Tematów swapa tego motoru do Audi jak na lekarstwo. Z góry dziękuję za wszelkie sugestie!

Awatar użytkownika
dr.lolek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1111
Rejestracja: 11 kwie 2009, 14:07
Lokalizacja: sandomierz

Post autor: dr.lolek » 10 lut 2015, 19:48

kr malo nie pali 8-14, moca tez nie grzeszy, do tego wtrysk mech (czyli problemy) swap wg mnie bez sensu, jak ze spasowaniem silnika nie wiem ale raczej bedzie pasowal wstawisz go wdluz i skrzynia z audi
podsumowanie wg mnie nie rob sobie kosztow

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 10 lut 2015, 19:56

Będziesz musiał dokupić trochę części z wersji montowanej podłużnie. Inna jest miska olejowa bo musi mieć wycięcie na sanki.
Druga sprawa to że KR ma wysoki blok i silnik może nie mieścić się pod maską. ACE i 6A monotwane w Audi 80 było na niskim bloku.

Awatar użytkownika
prociu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 12 sty 2013, 19:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: prociu » 11 lut 2015, 13:33

Troche ostudziliście mój zapał. Co prawda KR jest pochylony, ale rzeczywiście może nie wejść pod maskę. Co do mechanicznego wtrysku - planowałem do kr założyć digifanta.
Zastanawiam się czy może by nie dokończyć remontu AAD. Bo tak, praktycznie wszystko wymienione na oryginalnych, nowych częściach. Kapitalny remont głowicy. Regeneracja rozrusznika, rozrząd, aparat zapłonowy, rozdzielacz paliwa (długo szukałem działającego), przewody, pompa paliwa, bak, świece i cała masa innych części. Wcześniej jeździł 6 lat wyłącznie w gazie (*zatarty tłoczek w rozdzielaczu), więc gaz wyrzucony, wszystkie czujniki wymieniłem, bo nie działały, łącznie z sondą lambda. Z problemów - podczas regulacji wtrysku zalewało go, 5l paliwa zniknęło z baku po może kilku minutach. Dławił się i gasł. Pewnie paliwo zostało w cylindrach, spłynęło w dół i rozrzedziło olej. Po remoncie głowicy i wymianie rozdzielacza - zaczęła dość mocno stukać panewka. W międzyczasie zapiszczała też pompa oleju. Komputer nie daje sygnału, narazie jest odpalany z pominięciem kompa, jak klasyczny motronic. Więc na pewno do wyjęcia wał, jego ocena i dalsze decyzje - szlif czy szukanie innego. Na pewno Panewki, od razu wymieniłbym też główne. Regeneracja pompy oleju. I do tego nie wiadomo w jakim stanie są cylindry. Paliwo ściekło jednak w dół, więc nienajlepiej pewnie. Z drugiej strony jak zdjąłem głowice, to progu nie wyczułem na żadnym. Kompresja mierzona po remoncie głowicy oscylowała miedzy 13,5 a 14,5 bar. Do tego reanimowanie kompa - krzyknęli za to ok 300zł.
Co byście zreobili na moim miejscu? Chciałbym się pozbyć mechanicznego wtrysku, bo mam masę z nim problemów, a speców, którzy ogarniają temat coraz mniej. Więc może pokusiłbym się o założenie digifanta do AAD, jeśli zdecyduję się go remontować. A jeśli swap, to na jaki silnik? I czy ma to sens - bo mogę trafić na padakę. Podobno 1.8T są bardzo przyjemne do jazdy, ale słyszałem, że można mieć z nimi spore problemy. Poza tym finansowo, to już dość kosztowny swap.

krs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 442
Rejestracja: 31 sie 2009, 10:14
Imię: Krzysztof
Model: Audi 90 B3
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.3 7A
Lokalizacja: Bochnia

Post autor: krs » 11 lut 2015, 22:46

Myślę że 1.8 t było by dobrym pomysłem :D
https://audi80.pl/allprzekladka-siln ... t74698.htm

Awatar użytkownika
prociu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 12 sty 2013, 19:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: prociu » 03 mar 2015, 09:37

Dzięki za podpowiedzi. Trochę zgłębiłem wiedzę w temacie swapu z linka, ale wątpliwości kilka jest: Czyli w przypadku B3 nie ma znaczenia jakie będzie oznaczenie silnika, bo i tak trzeba kombinować z mocowaniem? Takie APU to dobry wybór? Skrzynia będzie pasowała z mojego AAD, czy brać silnik razem ze skrzynią? No i co z tym jednomasem, który trzeba wsadzić zamiast dwumasowego - nie rozwali skrzyni? Jakby nie patrzeć moment prawie 2x większy niż w AAD.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 03 mar 2015, 09:59

Poczytaj sobie o KR. Ziomek ma w Golfie 2 KR i może i fakt, mało nie pali, ale buda nie wytrzymuje tak zapier.... Kwestia dobrego DIGi i będzie pier.....dadylać. Warto się w to bawić. Na pewno bardziej niż w AAD. Z digi mogę pomóc. Masz już jakiś silnik na oku ?

Awatar użytkownika
prociu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 12 sty 2013, 19:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: prociu » 03 mar 2015, 10:58

Tak, mam na oku 1.8T APU, ale temat KR nie jest jeszcze zamknięty. KR w golfie fajnie jeździ, ale golf jest jednak dużo lżejszy od 80tki. Faktem jest, że byłaby to przekładka mniej problematyczna niż 1.8t, zwłaszcza jeżeli chodzi o kable i generalnie finanse. Koledzy wyżej pisali o tym, że kr może się nie zmieścić pod maską. Poza tym są to dużo starsze motory, często mocno już wyeksploatowane i na pewno jest ich dużo mniej na rynku wtórnym. W 1.8t jest jeszcze w czym przebierać, KR pojawiają się stosunkowo rzadko. Poza tym nie wiem jak kwestia prawna wygląda w przypadku swapa na kr. Słyszałem że wsadzanie motoru innego producenta niż buda kwalifikuje auto jako składak i są problemy. Urzędnika nie obchodzi fakt, że vw i audi to jedna grupa, dla niego sa to dwa różne samochody. A jak wyglądałaby kwestia uturbienia takiego kr? Dobrze znosi turbinę? Wie ktoś coś? Gdyby okazało się, że da się go wcisnąć do budy audi i z uturbieniem i urzędnikiem nie będzie problemu, to skłaniałbym się ku KR właśnie...

[ Dodano: 2015-03-03, 11:11 ]
Ok, z tego co się dowiedziałem przed chwilą, to Kr jest bliźniaczą konstrukcją co audikowskie 2.0 16v. Różnica w wysokości bloku w obu przypadkach to są jakieś tam milimetry. Więc powinien wejść. Mam możliwość zakupu KR za 300zł, po remoncie głowicy. Tanio dlatego, że silnik rozebrany, tzn rozłożony rozrząd i zdjęta głowica. Goły słupek. Warto? Brać? Pieniądze śmieszne, z może coś z niego być. Jak nie, to same wałki sprzedam z niego w podobnej cenie. Co myślicie?

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 03 mar 2015, 12:45

Problemu nie będzie z rejestracją.
Brać i nie zastanawiać się.
Turbine znosi bardzo dobrze.
Ost ja mogę go zabrać :p Wsadzę do avanta :mrgreen:

[ Dodano: 2015-03-03, 12:51 ]
Filmik z budowy KR Turbo:


Opis budowy KR Turbo:
http://digitun.pl/index.php/projekty-ma ... v-kr-turbo

Co jeszcze zapodać ?

[ Dodano: 2015-03-03, 12:51 ]
KR Turbo w aukcji :mrgreen:



[ Dodano: 2015-03-03, 12:54 ]
Tutaj inne jakie znalazłem na youtubie:

https://www.youtube.com/results?search_query=kr+turbo

Awatar użytkownika
prociu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 24
Rejestracja: 12 sty 2013, 19:08
Lokalizacja: Kraków

Post autor: prociu » 03 mar 2015, 13:21

Silnik zakupiony :D Jak przyślą zaczynam remont. Zaczną się kombinacje jak go wsadzić, jak spiąć ze skrzynią, jakie sprzęgło itp. Zastanawiam się ile gratów z mojego aad się przyda a ile do dokupienia, bo słupek golusieńki. Pompa wody i alternator może mogłyby zostać. Nie wiem czy rozrusznik podejdze.. Nie wiem co będzie potrzebne do wsadzenia digi. Pewnie komp, wiązka, wtryski, krokowiec itp. Lepiej digi I czy II? Pompa paliwa wysokociśnieniowa przez jakis reduktor ciśnienia da radę, czy szukac niskociśnieniowej? Pytań sporo i pewnie wiele się w trakcie pojawi, ale to już w tzw. międzyczasie :) Za pomoc przy digi będę wdzięczny kolego emanuel33 ;) Dogadamy się jakoś.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 03 mar 2015, 13:39

Mam efi kompletne. Z wiazka tez damy rade. Odzywaj sie na maila.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl