Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Szarpie kierownicą pomiędzy 110 a 130km/h

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] Szarpie kierownicą pomiędzy 110 a 130km/h

Post autor: hudy » 10 lut 2015, 18:19

Witam. Panowie w tamtym roku miałem problem z szarpaniem kierownicą miedzy 110 a 130km/h. Szarpało tylko na oponach letnich na alufelgach a po przerzuceniu na zimówki nie było szarpania. Nie szarpało podczas hamowania tylko podczas jazdy w tym przedziale prędkości. sprawdzałem zawieszenie na stacji diagnostycznej i wszytko jest w porządku. Wyważałem koła u dwóch wulkanizatorów i nic to nie pomogło. Koła według nich nie mają bicia. Opony mają dwa lata i może 10 tys przebiegu. Ewidentnie problem leży po stronie kół gdyż na zimówkach jest spokój.
Znalazłem informację że gdy są uszkodzone pierścienie centrujące to może pojawić się bicie w jakimś przedziale prędkości. Moje sa stare bo maja ponad 10 lat ale nie mają wyraźnych śladów zużycia. Czy to może być ich wina co o tym sadzicie bo ja już nie wiem gdzie szukać pomocy.
Niestety koło jest takim elementem którego sam w domu sobie nie sprawdzę a wszyscy fachowcy twierdza że koła i opony sa ok.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 10 lut 2015, 20:47

A spr paier scierny na cos plaskiego i dobrze wyczyścic ta powierzchnie ktora dolega do tarczy zeby rowniutko bylo.

Awatar użytkownika
misiekdzwon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 599
Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Złotoryja

Post autor: misiekdzwon » 11 lut 2015, 00:39

Mam podobny problem hudy. W ogóle przez przednie zawieszenie straciłem mnóstwo talarów i ani stuki nie ustąpiły, ani to drżenie kierownicy.
Mam jedną teorię co do tego. Kiedyś miałem powichrowane tarcze i tak jeździłem jakiś czas. Być może powichrowały mi się piasty i mimo wyważania opon- cudowania, kierownica będzie telepotała. Trzeba by było zmierzyć bicie piasty czujnikiem i ewentualnie wymienić.
Inną teorią jest luz we wkładzie amora- stuki czegoś wynikają. Jest opcja, że drgania pochodzą od luźnych wkładów. Za jakiś czas rozbieram kolumny i będę usztywniał wkłady, żeby na pewno sztywno siedziały.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 lut 2015, 06:46

Ja odrzucam teorię z zawieszeniem gdyż na zimowych oponach nie szarpie. Dziwi mnie jednak to że przy wyważaniu jest wszystko ok. Może faktycznie styk jest nierówny. Założę nowe pierścienie, przeczyszczę styk i przesmaruję smarem. Zobaczymy czy pomoże.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 11 lut 2015, 08:48

Kiedys u siebie to przerabiałem i tez pomogło mi wyczyszczenie felgi papierem na klocku.

Awatar użytkownika
pawelec_
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 978
Rejestracja: 16 cze 2009, 17:35
Lokalizacja: Egling

Post autor: pawelec_ » 11 lut 2015, 10:31

ostatnio miałem w busie ze wyważarka opony wyważyła i maszyna nie widzi kompletnie nic, a na oko było widać że jedna opona ma cały czas minimalne bicie i telepało mi kierownicą ok własnie 110 km/h

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 11 lut 2015, 18:57

Ale jakieś minimalne bicie jest dopuszczalne bo nie da się zrobić idealnie prostej opony. Bozmek a ty jak czyściłeś styk felgi z piastą to miałeś tylko nalot czy grubo rdzy? Bo nalot na feldze u mnie jest nie wiem jak na piaście.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 11 lut 2015, 21:08

Nie maiłem grubo nalotu rdzy tex mało ale po dokladnym wyczyszczeniu ze całą powierzchnia felgi byla elegancko wyczyszcona papierem z klockiem mma spokoj a tez cały zawias zrobiłem z 3 wyważarki i dalej to samo ażmnie kur...... brała :roll:

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 12 lut 2015, 15:18

moim zdaniem winny jest pierscien centrujacy

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 lut 2015, 18:38

Zobaczymy. Pierścienie zakupiłem nowe, przeczyszczę felgi i tarczę na styku. Przyznam się wam szczerze że nigdy przy zmianie felg tego nie robiłem :roll:

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 12 lut 2015, 23:33

I ja dodam coś od siebie. Może masz korty uszkodzone w oponie? Tego gołym okiem nie widać i wyważyć koło też się da bez problemu. A powoduje to drgania. Spróbuj pozamieniać koła miejscami. Może to da jakiś skutek.

Arcicabrio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 11 mar 2015, 15:10
Lokalizacja: Bielsko B.

Post autor: Arcicabrio » 12 mar 2015, 13:30

podobnie mialem w kilku innych autach,mialem byle na oponie od wewnetrznej strony,pomimo tego,ze opona nie jest stara,wystarczy konkretnie zahaczyc kraweznik lub dziure i kort mozna uszkodzic w momencie nawet w nowej oponie

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 08 kwie 2015, 19:58

Witam ponownie. Przeczyściłem styk felgi z piastą. Felgi miały dość gruby nalot. Niestety nic to nie dało i nadal szarpie. Wymieniłem też wahacze oraz sworznie jednak zero poprawy. W piątek na próbę wymienię koła tył na przód jednak z tyłu mam asymetryczne a z przodu kierunkowe opony. Słyszałem że kierunkowe są lepsze na przedniej osi. Nie wiem ile w tym prawdy.

czokoloko1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 lip 2014, 15:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: czokoloko1233 » 13 cze 2015, 13:00

Moim zdaniem to wina opony, jak masz inne to spróbuj załozyc i sprawdzic czy dragania ustana czy nie

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 13 cze 2015, 13:09

To nie była wina opony tylko niedokręconego wahacza. Wystarczyło przekręcić jeszcze o jeden obrót nakrętkę na śrubie i drgania ustały. Po prostu wahacze muszą być dokręcone na max.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl