[B4 1.9 1Z] Szarpie kierownicą pomiędzy 110 a 130km/h
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[B4 1.9 1Z] Szarpie kierownicą pomiędzy 110 a 130km/h
Witam. Panowie w tamtym roku miałem problem z szarpaniem kierownicą miedzy 110 a 130km/h. Szarpało tylko na oponach letnich na alufelgach a po przerzuceniu na zimówki nie było szarpania. Nie szarpało podczas hamowania tylko podczas jazdy w tym przedziale prędkości. sprawdzałem zawieszenie na stacji diagnostycznej i wszytko jest w porządku. Wyważałem koła u dwóch wulkanizatorów i nic to nie pomogło. Koła według nich nie mają bicia. Opony mają dwa lata i może 10 tys przebiegu. Ewidentnie problem leży po stronie kół gdyż na zimówkach jest spokój.
Znalazłem informację że gdy są uszkodzone pierścienie centrujące to może pojawić się bicie w jakimś przedziale prędkości. Moje sa stare bo maja ponad 10 lat ale nie mają wyraźnych śladów zużycia. Czy to może być ich wina co o tym sadzicie bo ja już nie wiem gdzie szukać pomocy.
Niestety koło jest takim elementem którego sam w domu sobie nie sprawdzę a wszyscy fachowcy twierdza że koła i opony sa ok.
Znalazłem informację że gdy są uszkodzone pierścienie centrujące to może pojawić się bicie w jakimś przedziale prędkości. Moje sa stare bo maja ponad 10 lat ale nie mają wyraźnych śladów zużycia. Czy to może być ich wina co o tym sadzicie bo ja już nie wiem gdzie szukać pomocy.
Niestety koło jest takim elementem którego sam w domu sobie nie sprawdzę a wszyscy fachowcy twierdza że koła i opony sa ok.
- misiekdzwon
- Forum Audi 80
- Posty: 599
- Rejestracja: 12 lis 2007, 19:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Złotoryja
Mam podobny problem hudy. W ogóle przez przednie zawieszenie straciłem mnóstwo talarów i ani stuki nie ustąpiły, ani to drżenie kierownicy.
Mam jedną teorię co do tego. Kiedyś miałem powichrowane tarcze i tak jeździłem jakiś czas. Być może powichrowały mi się piasty i mimo wyważania opon- cudowania, kierownica będzie telepotała. Trzeba by było zmierzyć bicie piasty czujnikiem i ewentualnie wymienić.
Inną teorią jest luz we wkładzie amora- stuki czegoś wynikają. Jest opcja, że drgania pochodzą od luźnych wkładów. Za jakiś czas rozbieram kolumny i będę usztywniał wkłady, żeby na pewno sztywno siedziały.
Mam jedną teorię co do tego. Kiedyś miałem powichrowane tarcze i tak jeździłem jakiś czas. Być może powichrowały mi się piasty i mimo wyważania opon- cudowania, kierownica będzie telepotała. Trzeba by było zmierzyć bicie piasty czujnikiem i ewentualnie wymienić.
Inną teorią jest luz we wkładzie amora- stuki czegoś wynikają. Jest opcja, że drgania pochodzą od luźnych wkładów. Za jakiś czas rozbieram kolumny i będę usztywniał wkłady, żeby na pewno sztywno siedziały.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 26
- Rejestracja: 11 mar 2015, 15:10
- Lokalizacja: Bielsko B.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Witam ponownie. Przeczyściłem styk felgi z piastą. Felgi miały dość gruby nalot. Niestety nic to nie dało i nadal szarpie. Wymieniłem też wahacze oraz sworznie jednak zero poprawy. W piątek na próbę wymienię koła tył na przód jednak z tyłu mam asymetryczne a z przodu kierunkowe opony. Słyszałem że kierunkowe są lepsze na przedniej osi. Nie wiem ile w tym prawdy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 30
- Rejestracja: 09 lip 2014, 15:12
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: