Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[1.9TDI 1Z] Diagnostyka VAG.

ODPOWIEDZ
Davidenis
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 14 wrz 2013, 21:19
Lokalizacja: Zabrze Śląsk

Post autor: Davidenis » 23 sty 2015, 21:19

Dziękuje bardzo za odczytanie logów.Jestem nowy więc wiedza znikoma ale dzięki Koledze Krzysiowi dużo już poznałem sam zrobiłem logi itp.Ogólnie zajmuje się mechaniką samochodową. Przepływomierz latem płukałem bo miał chyba wariacje auto ciągł do pewnego momentu a potem nagły brak mocy.
A jeśli chodzi o gruszkę to i może racja bo kiedyś zauważyłem że był luźne na mocowaniu a zaworek N75
ciągle cyka. W takim razie jak podregulować gruszkę żeby był dobrze lub od czego zacząć. Będe wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam.
MUNIOR pisze:

alma18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2014, 21:48
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: alma18 » 09 lut 2015, 17:26

Witam mam pytanie odnosnie dawki paliwa w bloku 000 w 4 polu jest dawka 28-30 przy 80 stopniach i chcę ustawic dawke na jakies 21 jak to przeliczyc na mg?

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 09 lut 2015, 17:42

Razy 2 21 to 4.2 jak na boschu org to daj 15.

alma18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2014, 21:48
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: alma18 » 09 lut 2015, 17:56

tak mam na boschu ale jak narazie ustawie jakies 18-20 i zobacze co i jak .A jest mozliwosc odczytu odrazu dawki w mg :?:

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 09 lut 2015, 17:59

alma18 pisze:A jest mozliwosc odczytu odrazu dawki w mg
masz boscha więc, nie

alma18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2014, 21:48
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: alma18 » 14 lut 2015, 15:32

co sadzicie o takim kacie wtrysku ? auto nie pali od tzw strzała . <ok> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f34 ... 812b8.html

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 14 lut 2015, 15:58

alma18 pisze:co sadzicie o takim kacie wtrysku ? auto nie pali od tzw strzała . <ok> http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f34 ... 812b8.html
Jest dobrze, bardziej moze poszukaj pęcherzy powietrza w przewodach zasilających do pompy

lszyper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 18
Rejestracja: 30 lip 2011, 14:16
Imię: Łukasz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT+lpg
Lokalizacja: GIŻYCKO

Post autor: lszyper » 27 lut 2015, 21:52

spróbuj dawkę startową podnieść może pompa już słaba.

Awatar użytkownika
Dudziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 04 lip 2013, 17:12
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Post autor: Dudziu » 02 mar 2015, 01:02

Panowie potrzebuję odczytać logi mojego tdi 1z pierburga.

rsw 700 , pełny przelot , erg zaślepiony, dawka paliwa 3,2 . Nie widzi pracy turbiny.

Logi na odpiętym jednym podciśnieniu - wtedy turbo wstaje , jest moc ale przy 4 i 5 biegu powyżej 3000 obrotów odcina turbo i po puszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu turbo znowu działa
+ logi z podpiętym podciśnieniem - wtedy nie ma mocy i ciężko wkręca się na wyższe obroty.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 mar 2015, 08:44

Dudziu pisze:Panowie potrzebuję odczytać logi mojego tdi 1z pierburga.
Jak chcesz żeby ktoś je obejrzał ,to wgraj je tam gdzie należy <ok> http://vaglog.pl/
Dudziu pisze:Logi na odpiętym jednym podciśnieniu
W układzie regulacji doładowanie , nie ma żadnego podciśnienia ,tylko ciśnienie ...podciśnienie to w upierdliwych turbinach ze zmienną geometrią ;-)

Awatar użytkownika
Dudziu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 52
Rejestracja: 04 lip 2013, 17:12
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Post autor: Dudziu » 02 mar 2015, 17:47

MUNIOR pisze:
Dudziu pisze:Panowie potrzebuję odczytać logi mojego tdi 1z pierburga.
Jak chcesz żeby ktoś je obejrzał ,to wgraj je tam gdzie należy <ok> http://vaglog.pl/
Dudziu pisze:Logi na odpiętym jednym podciśnieniu
W układzie regulacji doładowanie , nie ma żadnego podciśnienia ,tylko ciśnienie ...podciśnienie to w upierdliwych turbinach ze zmienną geometrią ;-)

Logi robiłem z Klifem i nie ma już plików ori tylko to do odtworzenia w excelu.
Na ciśnieniach i innych rzeczach od turbo się nie znam ;p Wiem tylko , że mam wypięty wężyk dolny od n75

tomtytus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 04 sie 2014, 11:34

[B4 1.9 1Z] Prośba o interpretację logów

Post autor: tomtytus » 04 mar 2015, 10:06

Witam.

Może na początku kilka słów opisu:
Pierwsze przepalenie cabrio po zimie i&#8230;nie jest dobrze.
Objawy standardowe czyli przejście samochodu w tryb awaryjny: spadek mocy przy 120km/h (zauważyłem, że na 5 biegu przy tej prędkości samochód przechodzi w tryb awaryjny, na 4 biegu przy prędkości nieco wyższej: 130-140km/h. Nie wiem, czy ma to znaczenie).
Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu objaw znika: samochód odzyskuje moc, przyspiesza normalnie.

To, co udało mi się zrobić to podłączyć urządzenie diagnostyczne (nie jakieś profesjonalne, jak widać) i odczytać poszczególne logi w trakcie jazdy.
Załączam tylko te, gdzie zauważyliśmy odchyłki:

http://www.iv.pl/images/52095756245199502138.jpg
http://www.iv.pl/images/69312257530686838526.jpg
http://www.iv.pl/images/29367105568146199520.jpg
http://www.iv.pl/images/76513419777500534151.jpg
http://www.iv.pl/images/53166277658998129359.jpg

Poza tym, podłączyliśmy jeszcze PC&#8217;ta z zainstalowanym jakimś softem diagnostycznym i pojawiły się następujące komunikaty:
17978: moduł sterujący zablokowany, brak osprzętu/nie związany ze sprzętem
575: ciśnienie w przewodzie dolotowym, różnica doregulowania, błąd sporadyczny

Poza tym, wyjąłem zawór N75. Jeszcze go nie rozebrałem &#8211; podłączyłem tylko pod akumulator by sprawdzić czy działa. Ale z tego, co już zdążyłem się dowiedzieć, takie sprawdzenie jest niemiarodajne:
&#8222;można też się pobawić podłączając zawór pod zasilacz/akumulator i przy braku napięcia dmuchając w boczny (środkowy, plastikowy) króciec powietrze powinno wychodzić dolnym (metalowym) a po podłączeniu napięcia górnym (plastikowym) ale w ten sposób można zdiagnozować tylko zapchany zawór&#8221;.

Pytanie do znawców w temacie, czy na podstawie powyższego można jednoznacznie winić zawór N75? Czy lepiej wstawić do bardziej profesjonalnej diagnozy i dopiero szukać winowajcy?
A może spróbować rozebrać nierozbieralny zaworek i zobaczyć, co jest w środku?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 04 mar 2015, 11:09

N75 najlepiej podmienić na drugi sprawny, ten może być juz wysłużony i nie będzie zbijać ciśnienia i auto przejdzie w tryb awaryjny.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 04 mar 2015, 12:33

tomtytus pisze:Pytanie do znawców w temacie, czy na podstawie powyższego można jednoznacznie winić zawór N75?
Jednoznacznie to mozna winić n75 po tescie "bajpasowym"
tomtytus pisze:A może spróbować rozebrać nierozbieralny zaworek i zobaczyć, co jest w środku?
Jak masz dużo wolnego czasu i nie szkoda ci go marnować na nic nie dające zabawy z rozbieraniem ,to możesz sobie go rozebrać i obejrzeć sobie jego wnętrzności ,tyle że nic tu nie naprawisz ;-) Ileż można tłumaczyć ,że to że elektrycznie ten zaworek działa prawidłowo ,to nie znaczy że bedzie zbijał prawidłowo ciśnienie ...nie będzie ,bo jego elemety ruchome zuzywają się mechanicznie wskutek ciągłego "klepania " i mimo że niby działa ,to nie działa płynnie ,tak jak życzy sobie ECU ....Wszelkie zabawy z n75 i tak zawsze kończą się tak samo <ok> czyli wymianą na sprawny
tomtytus pisze:Czy lepiej wstawić do bardziej profesjonalnej diagnozy i dopiero szukać winowajcy?
Tu metoda diagnozy moze być tylko jedna <ok> Logi dynamiczne bloku 011 z doładowaniem i po stwierdzeniu przeładowania robimy "bajpas " n75 ,żeby potwierdzić bądz wykluczyć jego winę

tomtytus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 04 sie 2014, 11:34

Post autor: tomtytus » 04 mar 2015, 12:45

MUNIOR, po cichu liczyłem na Twoją pomoc :)

Po lekturze tego wątku:
https://audi80.pl/80-b4-tdi-1z-jak-s ... t14063.htm
wnioskuję, że "bajpas" to pominięcie N75 poprzez połączenie wężyka czerwonego i niebieskiego.
I wtedy doładowanie powinno być rzędu 0,6bara?
(Będzie to oznaczało, że wężyki są szczelne i działa mechanizm upuszczania spalin ale ciśnienie jest nieprawidłowe przez wadliwy zawór).

Tylko nie mam możliwości zrobienia tego we własnym zakresie (nie mam VAG'a) a nie wiem, czy dominator wystarczy :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl