Nie jest wymienialny, on jest wciskany na gorąco. Ale nic nie szkodzi na przeszkodzie wyciągnąć i zrobić gwint i specjalną rurkę do tego.Taki ot mały. Ktoś wie coś na temat dzióbka? Panie Jarewa?
[B4 2.0 ABT] Wymiana popychaczy hydraulicznych
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Wczesniej nie zwróciłem na to uwagi ale napisałeś, ze dokrecałes 1,3,5 i 2,4 a ja dokręcałem 2,4 i 1,3,5 tak chyba jest wg instrukcji
I jeszcze jedno mam pytanie, czy mozna za mocno scisnac zamki wałka czy raczej to niemozliwe tak zeby utrudaniło to ruch samego wałka załózmy ze klucz dynamometryczny ustawiony na 20nm ale jest rozkalibrowany i jego siła jest np 34nm. I w takim przypadku trzeba by było cofna do 20nm czy zostawic tak jak jest.
I jeszcze jedno mam pytanie, czy mozna za mocno scisnac zamki wałka czy raczej to niemozliwe tak zeby utrudaniło to ruch samego wałka załózmy ze klucz dynamometryczny ustawiony na 20nm ale jest rozkalibrowany i jego siła jest np 34nm. I w takim przypadku trzeba by było cofna do 20nm czy zostawic tak jak jest.
Na razie nie jeździłem od tamtego czasu ale rozmwiałem ze znajomym mechanikiem to powiedział ze powinno sie oprózniac popychacze z oleju przed załozeniem ale ja się nigdzie z tym nie spotkałem w instrukacjach audi. Poza tym kreciłęm dwa pełne obroty i nic tam się nie działo a opór był normalny Może jakiś zbieg okoliczności i coś strzeliło innego to stukniecie brzmiało jakby uderzyć metalowym narzędziem o blachę. jeden strzał nawet silnik nie zwolnił albo cos takiego. Bardziej mnie martwiło to popiskiwanie nieregularne po lekkiej przegazówceale na nagrzanym silniku moze faktycznie to musi sie ułozyc i wszystko wróci do normy
Każdy mechanik montuje na swój sposób. Jeden powie że trzeba wyciskać, a drugi będzie mówił że nie wolno. Ja wyciskałem i to mógł być błąd bo słychać lekko jak cykają przy otwartej masce. Przy zamkniętej cisza. Co do hałasu co miałeś po odpaleniu. Jak to było głośne cykanie to były to popychacze. U mnie było tak że strasznie cykały. W instrukcji która była dołączona do popychaczy było napisane żeby trzymać pewne obroty silnika 2.5k lub 3.5k obrotów przez parę min. Nie pamiętam dokładnie. Po tym zabiegu była kompletna cisza.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Technicznie tylko, one tylko są zaoliwione by nie zardzewiały są przygotowane do złożenia komora wysokiego ciśnienia złożona ma minimum.lascik pisze:Nowych popychaczach jest olej.
Na zdjęciu widać popychacz złożony nowy gdyby były używane czy wypełnione że trzeba by było spuszczać olej tam gdzie kreska czerwona zobaczył byś bieżnię tłoczek wysunięty.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 216
- Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19
Też nie wyciskałem z nich oleju itp, założyłem prosto z pudełka i jest ok. A jak kolega chce to może sprawdzić sobie ciśnienie w komorach jakie trzyma. Jak kolega wcześniej pisał że martwi się o zawory to jeśli by go wykrzywiło to ciśnienia pewnie nie będzie ale to raczej niemożliwe w ABT. A najlepiej pojeździć i wtedy jak będzie dalej coś nie tak to się pomyśli. Wałka nie można ścisnąć, ważne aby był dokręcony jednakowo.