Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABT] Wymiana popychaczy hydraulicznych

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 15 lut 2015, 22:04

Taki ot mały. Ktoś wie coś na temat dzióbka? Panie Jarewa?
Nie jest wymienialny, on jest wciskany na gorąco. Ale nic nie szkodzi na przeszkodzie wyciągnąć i zrobić gwint i specjalną rurkę do tego.

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 15 lut 2015, 23:47

To w sumie nie powinno jakoś cieknąć chyba co? miał ktoś taki przypadek?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 lut 2015, 09:25

Z biegiem lat morze dojść do rozepchania to tylko aluminium i stal dwa materiały o innej rozszerzalności cieplnej. Spotkałem kilkanaście takich przypadków ale nie tylko w układzie chłodzenia. Ale z tym w kolektorze ABT pierwszy raz.

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 17 lut 2015, 18:22

Wczesniej nie zwróciłem na to uwagi ale napisałeś, ze dokrecałes 1,3,5 i 2,4 a ja dokręcałem 2,4 i 1,3,5 tak chyba jest wg instrukcji
I jeszcze jedno mam pytanie, czy mozna za mocno scisnac zamki wałka czy raczej to niemozliwe tak zeby utrudaniło to ruch samego wałka załózmy ze klucz dynamometryczny ustawiony na 20nm ale jest rozkalibrowany i jego siła jest np 34nm. I w takim przypadku trzeba by było cofna do 20nm czy zostawic tak jak jest.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 lut 2015, 20:11

Nie jest możliwe, i nie w tym problem.

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 17 lut 2015, 20:19

No to zostawiam jak jest.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 lut 2015, 20:34

Nawet nie wiesz gdzie pukło i za hałasowało wiec nigdy się nie dowiesz.

Puka teraz trze coś?

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 17 lut 2015, 21:11

Na razie nie jeździłem od tamtego czasu ale rozmwiałem ze znajomym mechanikiem to powiedział ze powinno sie oprózniac popychacze z oleju przed załozeniem ale ja się nigdzie z tym nie spotkałem w instrukacjach audi. Poza tym kreciłęm dwa pełne obroty i nic tam się nie działo a opór był normalny Może jakiś zbieg okoliczności i coś strzeliło innego to stukniecie brzmiało jakby uderzyć metalowym narzędziem o blachę. jeden strzał nawet silnik nie zwolnił albo cos takiego. Bardziej mnie martwiło to popiskiwanie nieregularne po lekkiej przegazówceale na nagrzanym silniku moze faktycznie to musi sie ułozyc i wszystko wróci do normy :)

lascik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 26 lip 2011, 09:41

Post autor: lascik » 17 lut 2015, 21:20

Każdy mechanik montuje na swój sposób. Jeden powie że trzeba wyciskać, a drugi będzie mówił że nie wolno. Ja wyciskałem i to mógł być błąd bo słychać lekko jak cykają przy otwartej masce. Przy zamkniętej cisza. Co do hałasu co miałeś po odpaleniu. Jak to było głośne cykanie to były to popychacze. U mnie było tak że strasznie cykały. W instrukcji która była dołączona do popychaczy było napisane żeby trzymać pewne obroty silnika 2.5k lub 3.5k obrotów przez parę min. Nie pamiętam dokładnie. Po tym zabiegu była kompletna cisza.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 lut 2015, 21:24

Popiskiwać to mogą paski klinowe od alternatora albo od wspomagania, a wszystkie klucze śrubki na miejscu nic nie zginęło nic nie brakło?

Nowych szklanek się nie opróżnia bo tam nic nie ma.

lascik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 124
Rejestracja: 26 lip 2011, 09:41

Post autor: lascik » 17 lut 2015, 21:24

Nowych popychaczach jest olej.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 lut 2015, 21:32

lascik pisze:Nowych popychaczach jest olej.
Technicznie tylko, one tylko są zaoliwione by nie zardzewiały są przygotowane do złożenia komora wysokiego ciśnienia złożona ma minimum. Obrazek

Na zdjęciu widać popychacz złożony nowy gdyby były używane czy wypełnione że trzeba by było spuszczać olej tam gdzie kreska czerwona zobaczył byś bieżnię tłoczek wysunięty.

Awatar użytkownika
STROKE
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 166
Rejestracja: 19 lut 2008, 10:31
Lokalizacja: inąd

Post autor: STROKE » 17 lut 2015, 21:48

To na pewno nie był popychacz o dziwo popychacze od razu zaczęły cicho pracować

Nie niczego nie brakowało wszystkom wróciło na swoje miejsce to nie było popiskiwanie paska tylko metaliczny dzwiek przypominający ocierającą o zacisk tarcze hamulcową.

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 17 lut 2015, 22:31

Też nie wyciskałem z nich oleju itp, założyłem prosto z pudełka i jest ok. A jak kolega chce to może sprawdzić sobie ciśnienie w komorach jakie trzyma. Jak kolega wcześniej pisał że martwi się o zawory to jeśli by go wykrzywiło to ciśnienia pewnie nie będzie ale to raczej niemożliwe w ABT. A najlepiej pojeździć i wtedy jak będzie dalej coś nie tak to się pomyśli. Wałka nie można ścisnąć, ważne aby był dokręcony jednakowo.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 lut 2015, 22:54

Jeszcze sobie przypomniałem że pompa wody może tak popiskiwać (reperaturka)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl