[All] Jak sprawdzić pobór prądu na wyłączonym silniku..?
[All] Jak sprawdzić pobór prądu na wyłączonym silniku..?
Witam, czy może mi ktoś napisać jak sprawdzić czy coś mi pobiera prąd kiedy nie powinno...? Od jakiegoś czasu borykam się z problemem że jeżdżę autem średnio ze 2 tygodnie i aku musze reanimowac... Nie wiem czy to akumulator jest padnięty czy coś namiętnie pobiera prąd podczas "spoczynku" auta..
Mam multimetr i co dalej..? (jak już podłączę to wiem że wyciągam po kolei bezpieczniki i sprawdzam czy coś się zmienia, ew sprawdzam rzeczy podpięte bez bezpiecznika jeżeli takie są).
Natomiast podpiąć multimetr / miernik..? coś mi się kojarzy że między kleme a akumulator.. ale co i jak..?
Mam multimetr i co dalej..? (jak już podłączę to wiem że wyciągam po kolei bezpieczniki i sprawdzam czy coś się zmienia, ew sprawdzam rzeczy podpięte bez bezpiecznika jeżeli takie są).
Natomiast podpiąć multimetr / miernik..? coś mi się kojarzy że między kleme a akumulator.. ale co i jak..?
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
panda86, Jak masz multimetr to sprawdź jakie masz ładowanie bo mi się wydaje że to jest powodem rozładowywania aku lub już pada aku. Ustawiasz na 20 V i do aku.
A co do badania poboru prądu to może koledzy mają lepsze patenty ale jak to robiłem tak: Wyjmowałem po kolejki każdy bezpiecznik i w jako miejsce wkładałem jakiś stary spalony i miernik na 200mA i heja tak po kolej. Oczywiście dodam że zapłon wyłączony no i trzeba odczekać jakieś pół godz. po wyłączeniu zapłony bo w ecu pobiera prąd jeszcze.
A co do badania poboru prądu to może koledzy mają lepsze patenty ale jak to robiłem tak: Wyjmowałem po kolejki każdy bezpiecznik i w jako miejsce wkładałem jakiś stary spalony i miernik na 200mA i heja tak po kolej. Oczywiście dodam że zapłon wyłączony no i trzeba odczekać jakieś pół godz. po wyłączeniu zapłony bo w ecu pobiera prąd jeszcze.
Witaj Piter, dzień dobry tak w ogóle z rana
Właśnie ładowanie jest... jak i na wskaźniku dodatkowym, tak i na mierniku, ok 14V - nie podam teraz dokładnie bo nie pamiętam jaka tam wartość była, ale już sprawdzałem i tutaj wygląda na to że wszystko jest OK.
Właśnie ładowanie jest... jak i na wskaźniku dodatkowym, tak i na mierniku, ok 14V - nie podam teraz dokładnie bo nie pamiętam jaka tam wartość była, ale już sprawdzałem i tutaj wygląda na to że wszystko jest OK.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2015, 11:06 przez panda86, łącznie zmieniany 1 raz.
Luzujesz klemę minus - dotykasz miernikiem na zakresie 200 mA (0,2A) do akumlatora i poluzowanej klemy - jak dotykasz to z ciągasz klemę nie tracąc styku na mierniku i wtedy cały prąd płynie przez miernik i widzisz ile bierze.panda86 pisze:Witam, czy może mi ktoś napisać jak sprawdzić czy coś mi pobiera prąd kiedy nie powinno...?
Moje auto bez alarmu i bez radia bierze około 6 mA (0,006 A), z podpiętym radiem, i dwoma alarmami bierze około 18 mA ( 0,018 A )
Ja mam podobny problem u dziewczyny w seju. Mam wrażenie że zjada mu prąd na postoju ale czy jedna dioda od gazu mogłaby zjeść cały aku ? aku ma ok pół roku ?
Ładowanie sprawdzam po prostu podłączając miernik + do + a - do - (ustawiony na 20v) na włączonym silniku z odpalonym np. radiem nawiewem i światłami tak ? i ma być ok 14 ? Dobrze rozumiem ?
A pobór prądu to zdejmuje klemę i podłączam amperomierz pod klemę - i - na aku i ma być docelowo 0. a jak jest więcej to coś zabiera prąd i muszę wyjmować bezpieczniki i jak pokaże się 0 tzn że to ten obwód ? Dobrze myślę ?
Panda a sprawdzałeś na ciepłym i zimnym silniku ? Czytałem przed chwilą że pasek po nagrzaniu może się rozciągać i ślizgać i nie doładowywać aku.
Ładowanie sprawdzam po prostu podłączając miernik + do + a - do - (ustawiony na 20v) na włączonym silniku z odpalonym np. radiem nawiewem i światłami tak ? i ma być ok 14 ? Dobrze rozumiem ?
A pobór prądu to zdejmuje klemę i podłączam amperomierz pod klemę - i - na aku i ma być docelowo 0. a jak jest więcej to coś zabiera prąd i muszę wyjmować bezpieczniki i jak pokaże się 0 tzn że to ten obwód ? Dobrze myślę ?
Panda a sprawdzałeś na ciepłym i zimnym silniku ? Czytałem przed chwilą że pasek po nagrzaniu może się rozciągać i ślizgać i nie doładowywać aku.
Zależy do jakiej pojemności akumulatora. Choć 80mA to już dość spory pobór. Do 30 mA jest dobrze. Sam u siebie z radiem i alarmem mam 20. A robi się to tak panowie. Zdejmujecie kleme minus i robicie połączenie między klemą akumulatora a odkręconą klemą. Miernik bezpiecznie jest ustawić na wartość mierzenia dużych prądów. 10 czy 20 A. Jak ustawicie na 200 mA to możecie spalić miernik jak będzie więcej.Jarewa pisze:j/ak by pasek sie slizgał nie miał by 14v ładowania, a pobór dopuszczalny to 80mA choć do 100 jeszcze względnie zależny od wyposażenia.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
Kiedyś bylem w temacie ale średnio alarm zużywa 15mA+ czujnik ultradźwiękowy jak jest 10mA a jak uderzeniowy to 3mA średnio (sama dioda pobiera 10-25mA) . Do tego wyposażenie oryginalne zegarek, ECU,BC, Centralny zamek pneumatyczny średnio wychodziło mi 15-20mA i radio minimum 10mA średnia. Do tego jak się ma wzmacniacze, centralka LPG itd. to co się ma doliczyć ciężko będzie utrzymać poniżej 30mA
Pobór prądu 0,08mA dla akumulatora da dwa tygodnie działania z odpaleniem po trzecim tygodniu bliżej 4 już można zapomnieć odpalić.
Pobór prądu 0,08mA dla akumulatora da dwa tygodnie działania z odpaleniem po trzecim tygodniu bliżej 4 już można zapomnieć odpalić.
panowie co prawda mierzyłem seicento.
Miernik nastawiony na 10 A
po podłączeniu jak wyżej pisaliście jeden do klemy jeden - na aku
i pokazało -0,04 po chwili jakiś silniczek sie uruchomił, podskoczyło na -0,28 i opadło na 0,01
zastanawiam sie czy wszystko dobrze pomierzyłem i w czym może byc problem. Bo aku sprawdzany testerami i wszystko ok. A stoi 2 dni i nie ma czym odpalić..
łądowanie przy włączonych światłach, nawiewie na przedostatnim biegu i radiu (4 głośniki) wynosli prawie 14V to to na bank jest ok
Miernik nastawiony na 10 A
po podłączeniu jak wyżej pisaliście jeden do klemy jeden - na aku
i pokazało -0,04 po chwili jakiś silniczek sie uruchomił, podskoczyło na -0,28 i opadło na 0,01
zastanawiam sie czy wszystko dobrze pomierzyłem i w czym może byc problem. Bo aku sprawdzany testerami i wszystko ok. A stoi 2 dni i nie ma czym odpalić..
łądowanie przy włączonych światłach, nawiewie na przedostatnim biegu i radiu (4 głośniki) wynosli prawie 14V to to na bank jest ok