Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[All] Jak sprawdzić pobór prądu na wyłączonym silniku..?

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

[All] Jak sprawdzić pobór prądu na wyłączonym silniku..?

Post autor: panda86 » 17 lut 2015, 07:27

Witam, czy może mi ktoś napisać jak sprawdzić czy coś mi pobiera prąd kiedy nie powinno...? Od jakiegoś czasu borykam się z problemem że jeżdżę autem średnio ze 2 tygodnie i aku musze reanimowac... Nie wiem czy to akumulator jest padnięty czy coś namiętnie pobiera prąd podczas "spoczynku" auta..

Mam multimetr i co dalej..? (jak już podłączę to wiem że wyciągam po kolei bezpieczniki i sprawdzam czy coś się zmienia, ew sprawdzam rzeczy podpięte bez bezpiecznika jeżeli takie są).

Natomiast podpiąć multimetr / miernik..? coś mi się kojarzy że między kleme a akumulator.. ale co i jak..?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 lut 2015, 07:43

panda86, Jak masz multimetr to sprawdź jakie masz ładowanie bo mi się wydaje że to jest powodem rozładowywania aku lub już pada aku. Ustawiasz na 20 V i do aku.

A co do badania poboru prądu to może koledzy mają lepsze patenty ale jak to robiłem tak: Wyjmowałem po kolejki każdy bezpiecznik i w jako miejsce wkładałem jakiś stary spalony i miernik na 200mA i heja tak po kolej. Oczywiście dodam że zapłon wyłączony no i trzeba odczekać jakieś pół godz. po wyłączeniu zapłony bo w ecu pobiera prąd jeszcze.

Awatar użytkownika
panda86
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 225
Rejestracja: 09 paź 2010, 11:54

Post autor: panda86 » 17 lut 2015, 08:07

Witaj Piter, dzień dobry tak w ogóle z rana ;)

Właśnie ładowanie jest... jak i na wskaźniku dodatkowym, tak i na mierniku, ok 14V - nie podam teraz dokładnie bo nie pamiętam jaka tam wartość była, ale już sprawdzałem i tutaj wygląda na to że wszystko jest OK.
Ostatnio zmieniony 23 lut 2015, 11:06 przez panda86, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 17 lut 2015, 08:13

No to oki sprawdzaj bezpieczniki.
Mam nadzieję że sprawdzałeś to ładowanie z włączonymi odbiornikami prądy jakich używasz w czasie jazdy np światła, radio itp.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 17 lut 2015, 08:35

panda86 pisze:Witam, czy może mi ktoś napisać jak sprawdzić czy coś mi pobiera prąd kiedy nie powinno...?
Luzujesz klemę minus - dotykasz miernikiem na zakresie 200 mA (0,2A) do akumlatora i poluzowanej klemy - jak dotykasz to z ciągasz klemę nie tracąc styku na mierniku i wtedy cały prąd płynie przez miernik i widzisz ile bierze.
Moje auto bez alarmu i bez radia bierze około 6 mA (0,006 A), z podpiętym radiem, i dwoma alarmami bierze około 18 mA ( 0,018 A )

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 lut 2015, 20:40

Nie widziałem jeszcze by radio i dwa alarmy kradło tylko 18mA
Ostatnio zmieniony 17 lut 2015, 21:07 przez Jarewa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kuba929rr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 10 lis 2012, 18:59

Post autor: Kuba929rr » 17 lut 2015, 20:57

Ja mam podobny problem u dziewczyny w seju. Mam wrażenie że zjada mu prąd na postoju ale czy jedna dioda od gazu mogłaby zjeść cały aku ? aku ma ok pół roku ?

Ładowanie sprawdzam po prostu podłączając miernik + do + a - do - (ustawiony na 20v) na włączonym silniku z odpalonym np. radiem nawiewem i światłami tak ? i ma być ok 14 ? Dobrze rozumiem ?

A pobór prądu to zdejmuje klemę i podłączam amperomierz pod klemę - i - na aku i ma być docelowo 0. a jak jest więcej to coś zabiera prąd i muszę wyjmować bezpieczniki i jak pokaże się 0 tzn że to ten obwód ? Dobrze myślę ?

Panda a sprawdzałeś na ciepłym i zimnym silniku ? Czytałem przed chwilą że pasek po nagrzaniu może się rozciągać i ślizgać i nie doładowywać aku.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 lut 2015, 21:05

j/ak by pasek sie slizgał nie miał by 14v ładowania, a pobór dopuszczalny to 80mA choć do 100 jeszcze względnie zależny od wyposażenia.

Awatar użytkownika
kamsta
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 664
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:05
Lokalizacja: Chorzów

Post autor: kamsta » 17 lut 2015, 23:18

Jarewa pisze:j/ak by pasek sie slizgał nie miał by 14v ładowania, a pobór dopuszczalny to 80mA choć do 100 jeszcze względnie zależny od wyposażenia.
Zależy do jakiej pojemności akumulatora. Choć 80mA to już dość spory pobór. Do 30 mA jest dobrze. Sam u siebie z radiem i alarmem mam 20. A robi się to tak panowie. Zdejmujecie kleme minus i robicie połączenie między klemą akumulatora a odkręconą klemą. Miernik bezpiecznie jest ustawić na wartość mierzenia dużych prądów. 10 czy 20 A. Jak ustawicie na 200 mA to możecie spalić miernik jak będzie więcej.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 17 lut 2015, 23:45

Kiedyś bylem w temacie ale średnio alarm zużywa 15mA+ czujnik ultradźwiękowy jak jest 10mA a jak uderzeniowy to 3mA średnio (sama dioda pobiera 10-25mA) . Do tego wyposażenie oryginalne zegarek, ECU,BC, Centralny zamek pneumatyczny średnio wychodziło mi 15-20mA i radio minimum 10mA średnia. Do tego jak się ma wzmacniacze, centralka LPG itd. to co się ma doliczyć ciężko będzie utrzymać poniżej 30mA

Pobór prądu 0,08mA dla akumulatora da dwa tygodnie działania z odpaleniem po trzecim tygodniu bliżej 4 już można zapomnieć odpalić.

Awatar użytkownika
ziemor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1456
Rejestracja: 12 paź 2007, 00:19
Lokalizacja: Bielsko

Post autor: ziemor » 18 lut 2015, 10:01

Jarewa pisze:Nie widziałem jeszcze by radio i dwa alarmy kradło tylko 18mA
W diodę od alarmu i od blokady dałem rezystory by mniej brało prądu - świecą trochę słabiej ale widać
Jeszcze raz zmierzę by na forum były rzetelne dane !

Awatar użytkownika
Kuba929rr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 10 lis 2012, 18:59

Post autor: Kuba929rr » 20 lut 2015, 19:02

panowie co prawda mierzyłem seicento.
Miernik nastawiony na 10 A
po podłączeniu jak wyżej pisaliście jeden do klemy jeden - na aku
i pokazało -0,04 po chwili jakiś silniczek sie uruchomił, podskoczyło na -0,28 i opadło na 0,01
zastanawiam sie czy wszystko dobrze pomierzyłem i w czym może byc problem. Bo aku sprawdzany testerami i wszystko ok. A stoi 2 dni i nie ma czym odpalić..
łądowanie przy włączonych światłach, nawiewie na przedostatnim biegu i radiu (4 głośniki) wynosli prawie 14V to to na bank jest ok

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 lut 2015, 20:49

Samochód zamknięty? alarm włączony??

Awatar użytkownika
Kuba929rr
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 123
Rejestracja: 10 lis 2012, 18:59

Post autor: Kuba929rr » 20 lut 2015, 21:19

był zamknięty, alarmu nie ma

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 lut 2015, 22:54

To co za silniczek się uruchomił? Ale skoro po tym spadło na 0,01A i tak już długo to jest ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl