[B3 1.6 RA/SB] Remont czy wymiana
[B3 1.6 RA/SB] Remont czy wymiana
Witam panowie.Zauważyłem,że mój motorek powoli kończy chyba swój żywot.Od wymiany oleju mineło już 3500 tyś kilometrów,a dzisiaj wyciągam bagnet a tam stan wskazuje poniżej minimum.Kontrolka oleju gasła zaraz po odpaleniu silnika,auto się nie grzało,jezdzi normalnie,wycieków żadnyczh poważnych nie mam.A więc co będzie bardzie opłacalne,wymiana części,czy kupno jakiegoś innego silnika.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
Zdejmij wąż od turba i sprawdź czy jest dużo oleju tam oraz czy wirnik ma duży luz. Bo jeżeli wina leży po stronie turbiny to wymiana silnika Ci nie pomoże bo zazwyczaj silniki sprzedają bez osprzetu czyli pompy wtryskowej oraz turba.
A jak odpala silnik gdy jest ciepły lub zimny? Może też już i głowica puszczać olej bądź pierścienie mogą być zużyte.Dobrze by było zmierzyć kompresję na każdym cylindrze-to było pokazało w jakiej kondycji jest silnik. Możliwości jest dużo. Głowice opłaca się zregenerować, natomiast robić cały silnik moim zdaniem to już nie warto(wiem z własnego doświadczenia)
A jak odpala silnik gdy jest ciepły lub zimny? Może też już i głowica puszczać olej bądź pierścienie mogą być zużyte.Dobrze by było zmierzyć kompresję na każdym cylindrze-to było pokazało w jakiej kondycji jest silnik. Możliwości jest dużo. Głowice opłaca się zregenerować, natomiast robić cały silnik moim zdaniem to już nie warto(wiem z własnego doświadczenia)
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD: b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD: b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html
Zdejmowałem już węże są tam śladowe ilości oleju,a wirnik jakiś luz ma według mnie to nie jest duży.Silnik odpala nawet dobrze,czy zimny czy ciepły,zagrzeje świece przekręcam kluczyk i łapie odrazu.
Po dolaniu oleju tak aby osiągnąć stan na bagnecie,wyczuwalny jest spalony olej i widoczny niebieski dymek po odpaleniu.
Po dolaniu oleju tak aby osiągnąć stan na bagnecie,wyczuwalny jest spalony olej i widoczny niebieski dymek po odpaleniu.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
tam zawsze jest trochę osadu olejowego, tylko aby tam kałuży oleju nie było.1,6td pisze:Zdejmowałem już węże są tam śladowe ilości oleju
Najlepiej byłoby zmierzyć kompresję na cylindrach-to by pokazało czy pierścienie są w dobrej kondycji.
andrzejsz23
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD: b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html
Wcześniej:
VW Jetta MK2 1.6 D
VW Passat B3 kombi 1.9 TD
Audi 80 B4 1.9 TD: b4-19td-aaz-zielony-sedan-t64798.html
Teraz Audi 80 B4 1.9 TDI PIERBURG: audi-80-90-b4/zielony-sedan-na-pierburgu-t86797.html
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Zawsze jest tam trochę oleju gdyż dostaje się przez odmę (ta gruszka na pokrywie silnika) czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej. Dlatego jak komuś przeszkadza ten widok robi wolną odmę czyli odłącza przewód odmy od przewodów turbo i wtedy ten olej skrapla się do jakiegoś zbiorniczka a nie idzie w przewody turbo. Jak się ma wolną odmę a olej nadal się pojawia w przewodach to oznacza że turbo już puszcza olej.
Olej w przewodach powinien być praktycznie na ściankach. Więcej może się go uzbierać w jakiś załamaniach lub łączeniach przewodów.
Ale w każdej książce serwisowej nawet naszych audi jest napisane że normalnym objawem jest spalanie oleju na poziomie 1L na 1tys km także do tego wyniku ci jeszcze daleko <ok>
Olej w przewodach powinien być praktycznie na ściankach. Więcej może się go uzbierać w jakiś załamaniach lub łączeniach przewodów.
Ale w każdej książce serwisowej nawet naszych audi jest napisane że normalnym objawem jest spalanie oleju na poziomie 1L na 1tys km także do tego wyniku ci jeszcze daleko <ok>
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga