Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6 RA/SB] Remont czy wymiana

ODPOWIEDZ
1,6td

[B3 1.6 RA/SB] Remont czy wymiana

Post autor: 1,6td » 18 lut 2015, 20:56

Witam panowie.Zauważyłem,że mój motorek powoli kończy chyba swój żywot.Od wymiany oleju mineło już 3500 tyś kilometrów,a dzisiaj wyciągam bagnet a tam stan wskazuje poniżej minimum.Kontrolka oleju gasła zaraz po odpaleniu silnika,auto się nie grzało,jezdzi normalnie,wycieków żadnyczh poważnych nie mam.A więc co będzie bardzie opłacalne,wymiana części,czy kupno jakiegoś innego silnika.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 18 lut 2015, 21:18

Zdejmij wąż od turba i sprawdź czy jest dużo oleju tam oraz czy wirnik ma duży luz. Bo jeżeli wina leży po stronie turbiny to wymiana silnika Ci nie pomoże bo zazwyczaj silniki sprzedają bez osprzetu czyli pompy wtryskowej oraz turba.
A jak odpala silnik gdy jest ciepły lub zimny? Może też już i głowica puszczać olej bądź pierścienie mogą być zużyte.Dobrze by było zmierzyć kompresję na każdym cylindrze-to było pokazało w jakiej kondycji jest silnik. Możliwości jest dużo. Głowice opłaca się zregenerować, natomiast robić cały silnik moim zdaniem to już nie warto(wiem z własnego doświadczenia)

1,6td

Post autor: 1,6td » 19 lut 2015, 07:27

Zdejmowałem już węże są tam śladowe ilości oleju,a wirnik jakiś luz ma według mnie to nie jest duży.Silnik odpala nawet dobrze,czy zimny czy ciepły,zagrzeje świece przekręcam kluczyk i łapie odrazu.
Po dolaniu oleju tak aby osiągnąć stan na bagnecie,wyczuwalny jest spalony olej i widoczny niebieski dymek po odpaleniu.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 20 lut 2015, 18:27

1,6td pisze:Zdejmowałem już węże są tam śladowe ilości oleju
tam zawsze jest trochę osadu olejowego, tylko aby tam kałuży oleju nie było.
Najlepiej byłoby zmierzyć kompresję na cylindrach-to by pokazało czy pierścienie są w dobrej kondycji.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 26 lut 2015, 17:51

1,6td pisze:trów,a dzisiaj wyciągam bagnet a tam stan wskazuje poniżej minimum
Czyli przez 3,5 tys km zeżarł ci między 0,5 a 1 L oleju? I ty chcesz silnik wymieniać? Nie przesadzaj. Jak odpala, jeździ to szkoda zachodu. Jaki tam w ogóle masz olej zalany?

1,6td

Post autor: 1,6td » 26 lut 2015, 18:59

wiem,że te silniki tego nie lubią ale mineralny,a to dlatego że jak ją kupiłem to nie było kartki jaki olej był lany więc zalałem go mineralnym,było też dużo wycieków,które musiałem likwidować

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 26 lut 2015, 18:59

Miałem kiedyś B3 z silnikiem 1.6 TD. Średnio ubywał mi litr na każdy 1000km a czasem nieco więcej.
Przejeździłem tak dwa lata, oto jak się zbierał:



[ Dodano: 2015-02-26, 19:00 ]
A jaki wpływ na wycieki ma jakość oleju? Przecież na mineralnym nie będzie się mniej lało...

1,6td

Post autor: 1,6td » 26 lut 2015, 19:05

niby mineralny jest najgęstszym olejem,tak słyszałem

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 26 lut 2015, 19:36

Może i tak ale na wycieki to raczej nie pomoże. Wydaje mi się że takie spalanie nie jest tragedią przynajmniej nie kwalifikującą do zmiany silnika.

1,6td

Post autor: 1,6td » 26 lut 2015, 19:47

a jak to jest z tym olejem w IC a dokładnie w wężu połączonym z turbiną u mnie trochę tego było i nie tylko parę kropel,skąd on tam się dostaje

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 26 lut 2015, 19:55

Zawsze jest tam trochę oleju gdyż dostaje się przez odmę (ta gruszka na pokrywie silnika) czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej. Dlatego jak komuś przeszkadza ten widok robi wolną odmę czyli odłącza przewód odmy od przewodów turbo i wtedy ten olej skrapla się do jakiegoś zbiorniczka a nie idzie w przewody turbo. Jak się ma wolną odmę a olej nadal się pojawia w przewodach to oznacza że turbo już puszcza olej.
Olej w przewodach powinien być praktycznie na ściankach. Więcej może się go uzbierać w jakiś załamaniach lub łączeniach przewodów.
Ale w każdej książce serwisowej nawet naszych audi jest napisane że normalnym objawem jest spalanie oleju na poziomie 1L na 1tys km także do tego wyniku ci jeszcze daleko <ok>

1,6td

Post autor: 1,6td » 26 lut 2015, 20:15

Dzisiaj właśnie założyłem taki zbiorniczek,więc teraz zostaje zrobić parę kilometrów i zobaczyć co tam się nazbiera i czy zda to egzamin.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 26 lut 2015, 21:02

Pojeździj trochę i wtedy zobaczysz bo przez jakiś czas będzie ciągło olej który masz w przewodach.Niech się wszytko ładnie wysuszy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl