[B4 1.9 1Z] luźny swożeń wahacza
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
[B4 1.9 1Z] luźny swożeń wahacza
Panowie potrzebuję szybką odpowiedź. Zdjąłem dziś wahacze i jeden na luźny swożeń tzn sama gałka nie na luzów jak by wypadała z gniazda tylko poprostu jak ruszam ja ręką na boki to nie ma oporów. Czy taki swożeń nadaje się jeszcze do użytku? Wyczuwalnych luzów świadczących o uszkodzeniu żadnych nie ma.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Sytuacja się trochę zmieniła i skomplikowała. Od wczoraj walczę z wyjęciem tulei wahacza. Domowym sposobem się nie udało. Podjechałem do mechanika na prasę do tulei. Niestety się nie udało i tylko pokrzywiło lekko wahacz. Wiec kupiłem dwa wahacze TRW i dwa sworznie MOOG. Teraz mam pytanko. Od dołu wahacza jest podłużny otwór tuż przy sworzniu. Na sworzniu wahacza jest otwór który pokrywa się z otworem w wahaczu. Czy każdy wahacz i każdy sworzeń ma takie same to otwory i czy można dzięki nim ustawić dokładnie sworzeń?
Na zdjęciu widać jak to wygląda.
Na zdjęciu widać jak to wygląda.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2015, 18:06 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Mam nadzieje bo trochę naprawa przekroczyła mój budżet i szkoda by mi było wydawać jeszcze na geometrię. Miało być 56zl za tulejki wahacza a wyszło 280zł za wahacze i 88 za sworznie. Kurcze człowiek za kawalera nie patrzył na takie rzeczy :mrgreen: W sumie teraz też nie patrzy ale za to żona jest doskonałym obserwatorem z kalkulatorem w głowie <ok>
- Pieterb
- Forum Audi 80
- Posty: 11730
- Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
- Imię: Piotr
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Zamość
hudy ja z żona nie rozprawiam o takich tematach, jak coś mam kupić to idę i to robię wymieniam i ona nawet o tym nie wie. Jak bym z nią o takich rzecach rozprawiał to nic bym nie zrobił do czasu aż by się urwało a że jeżdżę dużo to auto ma być sprawne i tyle. takie OT.hudy pisze:W sumie teraz też nie patrzy ale za to żona jest doskonałym obserwatorem z kalkulatorem w głowie
Jestem zdziwiony że nie dałeś rady tych tulejek wybić bo mi się jeszcze nie zdarzyło, jak by co to pomagam se brzeszczotem <ok> chodź wiadomo są zawsze jakieś wyjątki.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Ja też moją tylko informuje ale wiesz jak jest
Co do tulejek to za cholerę nie dało się ich wyjąć. Najpierw próbowałem w domu na zrobionym przez wujka ściągaczu. Niestety nawet nie drgnęły. Następnie podjechałem do mechanika. Tulejki nawet się nie ruszyły. za to wahacz przy uszach się pokrzywił. Jeszcze w domu przeciąłem je brzeszczotem i wybijałem przecinakiem. Wyobraź sobie że zmięły się do środka ale wyjść nie chciały. Normalnie jak by były przyspawane. Wkurzyłem się i zamówiłem nowe.
Jestem wkurzony podwójnie gdyż wczoraj do pierwszej w nocy czyściłem te wahacze z rdzy i malowałem podkładem antykorozyjnym a na 6 do pracy. I to wszytko niepotrzebnie <ok>
Co do tulejek to za cholerę nie dało się ich wyjąć. Najpierw próbowałem w domu na zrobionym przez wujka ściągaczu. Niestety nawet nie drgnęły. Następnie podjechałem do mechanika. Tulejki nawet się nie ruszyły. za to wahacz przy uszach się pokrzywił. Jeszcze w domu przeciąłem je brzeszczotem i wybijałem przecinakiem. Wyobraź sobie że zmięły się do środka ale wyjść nie chciały. Normalnie jak by były przyspawane. Wkurzyłem się i zamówiłem nowe.
Jestem wkurzony podwójnie gdyż wczoraj do pierwszej w nocy czyściłem te wahacze z rdzy i malowałem podkładem antykorozyjnym a na 6 do pracy. I to wszytko niepotrzebnie <ok>
- Patrique
- Forum Audi 80
- Posty: 1399
- Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
- Imię: Patryk
- Model: Audi A4
- Nadwozie: Avant
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
hudy, zmień mechanika, a on niech sobie kupi dobrą prasę. U mnie w B3 były ori OOOO tuleje. Podczas wyciskania jedna tuleje wystrzeliła dosłownie przy nacisku 15,0T. W dodatku został wtedy jeszcze w gnieździe kołnierz zewnętrzny silent-blocka. Wtedy tylko palnik, przecinak i młotek. Nic nie pokrzywiłem. Wprasowałem nowe tulejki lemfordera, nowe sworznie i auto jeździ jak po sznurku. Także Panowie, podstawa to odpowiedni sprzęt i narzędzia. Jakby ktoś chciał z okolicy się przekonać jak wychodzą tulejki w samochodach z lat 90-tych proszę śmiało na PW <ok>