Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] luźny swożeń wahacza

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] luźny swożeń wahacza

Post autor: hudy » 18 lut 2015, 21:44

Panowie potrzebuję szybką odpowiedź. Zdjąłem dziś wahacze i jeden na luźny swożeń tzn sama gałka nie na luzów jak by wypadała z gniazda tylko poprostu jak ruszam ja ręką na boki to nie ma oporów. Czy taki swożeń nadaje się jeszcze do użytku? Wyczuwalnych luzów świadczących o uszkodzeniu żadnych nie ma.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8387
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 18 lut 2015, 21:53

Zerwana tulejka? w sumie do wymiany.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 18 lut 2015, 22:32

Nie wiem czy się dobrze rozumiemy. chodzi mi o swożeń nie o tulejki wahacza. Jak chram za gałkę to luźno rusza się na boki bez oporów ale luzów np góra dół nie ma żadnych. Czy tak może być?

sokraal

Post autor: sokraal » 18 lut 2015, 22:32

Sprawny sworzeń powinien być sztywny w każdej osi. Lepiej to wymienić bo koszty nie są duże, a kolega jak miał problemy ze sworzniami i stwierdził że naprawi za tydzień bo jeszcze wytrzyma to dwa dni później prawie leżał w rowie z kołem wbitym w drzwi jak sworzeń poszedł :D

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 lut 2015, 13:47

Kupiłem sworzeń. Macie jakiś patent na wymianę bez potrzeby ustawiania zbieżności?

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 19 lut 2015, 14:34

obrysuj czymś stary (tzn.możesz nawet użyć spraya żeby był ślad na ile wystawał tamten), potem na stole odznacz to samo na nowym i skręcaj :-P . Mnie się udało. Nic się nie zmieniło.
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 lut 2015, 17:52

Sytuacja się trochę zmieniła i skomplikowała. Od wczoraj walczę z wyjęciem tulei wahacza. Domowym sposobem się nie udało. Podjechałem do mechanika na prasę do tulei. Niestety się nie udało i tylko pokrzywiło lekko wahacz. Wiec kupiłem dwa wahacze TRW i dwa sworznie MOOG. Teraz mam pytanko. Od dołu wahacza jest podłużny otwór tuż przy sworzniu. Na sworzniu wahacza jest otwór który pokrywa się z otworem w wahaczu. Czy każdy wahacz i każdy sworzeń ma takie same to otwory i czy można dzięki nim ustawić dokładnie sworzeń?
Na zdjęciu widać jak to wygląda.
Ostatnio zmieniony 19 lut 2015, 18:06 przez hudy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 lut 2015, 17:56

hudy pisze:Czy każdy wahacz i każdy sworzeń ma takie same to otwory i czy można dzięki nim ustawić dokładnie sworzeń?
czy mają takie same to nie wiem ale ja właśnie według tego centrowałem i wyszło <ok>
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 lut 2015, 18:09

Mam nadzieje bo trochę naprawa przekroczyła mój budżet i szkoda by mi było wydawać jeszcze na geometrię. Miało być 56zl za tulejki wahacza a wyszło 280zł za wahacze i 88 za sworznie. Kurcze człowiek za kawalera nie patrzył na takie rzeczy :mrgreen: W sumie teraz też nie patrzy ale za to żona jest doskonałym obserwatorem z kalkulatorem w głowie <ok>

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11726
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 19 lut 2015, 18:14

hudy pisze:W sumie teraz też nie patrzy ale za to żona jest doskonałym obserwatorem z kalkulatorem w głowie
hudy ja z żona nie rozprawiam o takich tematach, jak coś mam kupić to idę i to robię wymieniam i ona nawet o tym nie wie. Jak bym z nią o takich rzecach rozprawiał to nic bym nie zrobił do czasu aż by się urwało a że jeżdżę dużo to auto ma być sprawne i tyle. takie OT.

Jestem zdziwiony że nie dałeś rady tych tulejek wybić bo mi się jeszcze nie zdarzyło, jak by co to pomagam se brzeszczotem <ok> chodź wiadomo są zawsze jakieś wyjątki.
WRC is for boys.
Group B was for men.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 lut 2015, 18:33

Ja też moją tylko informuje ale wiesz jak jest ;-)
Co do tulejek to za cholerę nie dało się ich wyjąć. Najpierw próbowałem w domu na zrobionym przez wujka ściągaczu. Niestety nawet nie drgnęły. Następnie podjechałem do mechanika. Tulejki nawet się nie ruszyły. za to wahacz przy uszach się pokrzywił. Jeszcze w domu przeciąłem je brzeszczotem i wybijałem przecinakiem. Wyobraź sobie że zmięły się do środka ale wyjść nie chciały. Normalnie jak by były przyspawane. Wkurzyłem się i zamówiłem nowe.
Jestem wkurzony podwójnie gdyż wczoraj do pierwszej w nocy czyściłem te wahacze z rdzy i malowałem podkładem antykorozyjnym a na 6 do pracy. I to wszytko niepotrzebnie <ok>

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 19 lut 2015, 19:23

Nieźle zasiedziały się :)
Szukam cały czas przyczyny lekkiego ściągania po wymianie tulei i sworzni. Twój temat dał mi do myślenia. Muszę przyjrzeć się wahaczom.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 lut 2015, 19:29

Nie wiem na czym oni je osadzali ale to były wahacze kupione razem z tulejami. Wymieniałem je w 2010 roku czyli trochę ponad 4 lata były na samochodzie. Co do ściągania to sprawdź pochylenie koła właśnie na sworzniu się ustawia.

Awatar użytkownika
Patrique
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1399
Rejestracja: 27 paź 2009, 13:08
Imię: Patryk
Model: Audi A4
Nadwozie: Avant
Silnik:
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Patrique » 19 lut 2015, 19:40

hudy, zmień mechanika, a on niech sobie kupi dobrą prasę. U mnie w B3 były ori OOOO tuleje. Podczas wyciskania jedna tuleje wystrzeliła dosłownie przy nacisku 15,0T. W dodatku został wtedy jeszcze w gnieździe kołnierz zewnętrzny silent-blocka. Wtedy tylko palnik, przecinak i młotek. Nic nie pokrzywiłem. Wprasowałem nowe tulejki lemfordera, nowe sworznie i auto jeździ jak po sznurku. Także Panowie, podstawa to odpowiedni sprzęt i narzędzia. Jakby ktoś chciał z okolicy się przekonać jak wychodzą tulejki w samochodach z lat 90-tych proszę śmiało na PW <ok>
OOOO Cztery pierścienie, robią wrażenie

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 lut 2015, 20:04

Ten mechanik też miał prasę ale normalnie krzywiło ucho wahacza a tuleja stała w miejscu. Palnik przy takiej robocie to nie dla mnie. w poprzednich wahaczach tak właśnie rozwaliło mi gniazdo tulejki i musiałem wymienić wahacze na nowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wahacze, zwrotnice”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga