[B4 1Z] turbina z kierownicami czy bez?
[B4 1Z] turbina z kierownicami czy bez?
Czytałem wiele postów na temat turbiny w silniku 1,9 TDI 1Z .Jednak w czasie czytania dowiadywałem się o sprzecznych informacjach, jedni twierdzą że w turbinie tej występują kierownice a drudzy że w turbiny z kierownicami wyposażone są nowsze silniki.
Jak to jest w rzeczywistości?
Ponadto która z turbin jest trwalsza , z kierownicami czy bez?
Jak to jest w rzeczywistości?
Ponadto która z turbin jest trwalsza , z kierownicami czy bez?
u ciebie na bank bez chyba od zaczęto wstawiać te turbiny z zmienna geometria można taką zaszczepić do każdego ale trza umieć , rozpoznać można p literze V np.(GT 1749VB ) jest sterowana pod ciśnieniowo
Ostatnio zmieniony 13 gru 2007, 21:56 przez Vision, łącznie zmieniany 2 razy.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Generalnie tak jak napisali koledzy, są to turbiny ze zmiennną geometrią VNT i sa sterowane podciśneniowo, najniższy model silnka wyposażony w takowa turbine to AFN. Wg mnie turbina bez kierownic jest o wile trwasza, choćby z tego powodu ze jest o jenda rzecz mniej do spsucia sie , w tym przypadku zapierkanie sie kierownic. Ponad to turbiny ze zmeninną geometrią mają cieńkie ośki wirnika które po wyżyłowaniu lubią sie najnormlaniej w swiecie urywać. Odpowiedź na pytanie z teamtu: w 1Z nie ma turbiny ze kierownicami i ze zmnienną geometrią. Jak ktoś z kolegów ma lepsze informacje, bądź wie jeszcze coś wiecej to prosze mnie poprawic, sam też jestem ciekaw tego tematu
[B4 1Z] turbina z kierownicami czy bez?
Jak można rozpoznać model silnika AFN ,czy te literki znajdują się w numerze nadwozia czy są
wybijane z numerem silnika.Ponadto jak to można rozpoznać po turbinie.
Dziękuję za dotychczasowe wskazówki.
wybijane z numerem silnika.Ponadto jak to można rozpoznać po turbinie.
Dziękuję za dotychczasowe wskazówki.
- RaKo
- Forum Audi 80
- Posty: 674
- Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
- Imię: Przemek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraśnik
Vision, jest reguła,katujesz np.AFNa to musisz kończyć jazdę chłodzeniem turbinki na wolnych obrotach bo te właśnie ruchome łopatki się zapieką i turbo padnie szybciej niż w 1z,ale to w 1z nie jest takie wydajne
Stan., Rozpoznać można np.po naklejce w bagażniku.Układ kolektorów też jest inny.Popatrz na fotki silników b4 i a4 np na allegro.
AFN ma chyba napis Garett II ale nie jestem pewien,niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. :mrgreen:
Stan., Rozpoznać można np.po naklejce w bagażniku.Układ kolektorów też jest inny.Popatrz na fotki silników b4 i a4 np na allegro.
AFN ma chyba napis Garett II ale nie jestem pewien,niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. :mrgreen:
W turbo z kierownicami sztanga regulujaca cisnienie umieszczona jest pionowo nie w osi a puszka jest jest u góry, z takiego wzgledu zeby mogła obracac pierścień zmieniajacy położenie kierownic. Faktycznie kierownice lubia sie zapiekac ale tylko ze wzgledu na nie umiejetne uzytkowanie, smiercia jest delikatne jeżdżenie. Co do trwałości to nie ma reguły ale znacznie bardziej sa efektywne
-
- Forum Audi 80
- Posty: 40
- Rejestracja: 22 lis 2007, 19:12