Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] turbina z kierownicami czy bez?

Stan.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2007, 13:20

[B4 1Z] turbina z kierownicami czy bez?

Post autor: Stan. » 13 gru 2007, 15:57

Czytałem wiele postów na temat turbiny w silniku 1,9 TDI 1Z .Jednak w czasie czytania dowiadywałem się o sprzecznych informacjach, jedni twierdzą że w turbinie tej występują kierownice a drudzy że w turbiny z kierownicami wyposażone są nowsze silniki.
Jak to jest w rzeczywistości?
Ponadto która z turbin jest trwalsza , z kierownicami czy bez?

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 13 gru 2007, 18:16

u ciebie na bank bez chyba od zaczęto wstawiać te turbiny z zmienna geometria można taką zaszczepić do każdego ale trza umieć , rozpoznać można p literze V np.(GT 1749VB ) jest sterowana pod ciśnieniowo
Ostatnio zmieniony 13 gru 2007, 21:56 przez Vision, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 13 gru 2007, 18:23

Od AFN jak już :-P

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 13 gru 2007, 18:28

napisałem chyba

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 13 gru 2007, 18:34

Vision, tak napisałeś :u ciebie na bank bez chyba od AVS zaczęto wstawiać te turbiny z zmienna geometria
Nie było nawet takiego oznaczenia :-P

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 13 gru 2007, 18:46

<ok> RaKo katalogu najmniejsza to GT 1544V [/i]
fakt porypały mi się kody silników tak AFN według tabeli turbin 95r 110 HP
Ostatnio zmieniony 13 gru 2007, 22:02 przez Vision, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 13 gru 2007, 18:47

Generalnie tak jak napisali koledzy, są to turbiny ze zmiennną geometrią VNT i sa sterowane podciśneniowo, najniższy model silnka wyposażony w takowa turbine to AFN. Wg mnie turbina bez kierownic jest o wile trwasza, choćby z tego powodu ze jest o jenda rzecz mniej do spsucia sie , w tym przypadku zapierkanie sie kierownic. Ponad to turbiny ze zmeninną geometrią mają cieńkie ośki wirnika które po wyżyłowaniu lubią sie najnormlaniej w swiecie urywać. Odpowiedź na pytanie z teamtu: w 1Z nie ma turbiny ze kierownicami i ze zmnienną geometrią. Jak ktoś z kolegów ma lepsze informacje, bądź wie jeszcze coś wiecej to prosze mnie poprawic, sam też jestem ciekaw tego tematu ;-)

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 13 gru 2007, 19:00

co do trwałości to moim zdaniem nie ma reguły tak jak ze zwykłe turbo jak dla mnie fajna do robienia mocy ale Nm może zniszczyć motor taki jak mój trza wzmacniać

Stan.
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 38
Rejestracja: 07 lip 2007, 13:20

[B4 1Z] turbina z kierownicami czy bez?

Post autor: Stan. » 13 gru 2007, 19:32

Jak można rozpoznać model silnika AFN ,czy te literki znajdują się w numerze nadwozia czy są
wybijane z numerem silnika.Ponadto jak to można rozpoznać po turbinie.
Dziękuję za dotychczasowe wskazówki.

Awatar użytkownika
RaKo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 674
Rejestracja: 11 paź 2007, 17:44
Imię: Przemek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraśnik

Post autor: RaKo » 13 gru 2007, 19:39

Vision, jest reguła,katujesz np.AFNa to musisz kończyć jazdę chłodzeniem turbinki na wolnych obrotach bo te właśnie ruchome łopatki się zapieką i turbo padnie szybciej niż w 1z,ale to w 1z nie jest takie wydajne :-D
Stan., Rozpoznać można np.po naklejce w bagażniku.Układ kolektorów też jest inny.Popatrz na fotki silników b4 i a4 np na allegro.
AFN ma chyba napis Garett II ale nie jestem pewien,niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę. :mrgreen:

Awatar użytkownika
Vision
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 992
Rejestracja: 18 kwie 2007, 05:41
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Vision » 13 gru 2007, 19:51

RaKo w tym temacie wiem dość <mikolaj>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 14 gru 2007, 09:36

Również na wlepie z kodem kreskowym na obudowie rozrządu jest podany kod silnka 2-3 pierwsze litery to jest onzaczenie silnka. Generalnie 1Z, AHU, AFNto są te same silnka blok, głowice, włąki i cała reszte mają to samo, AFN ma wydajniejsze wtryski i wieksze turbo.

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 gru 2007, 09:42

W turbo z kierownicami sztanga regulujaca cisnienie umieszczona jest pionowo nie w osi a puszka jest jest u góry, z takiego wzgledu zeby mogła obracac pierścień zmieniajacy położenie kierownic. Faktycznie kierownice lubia sie zapiekac ale tylko ze wzgledu na nie umiejetne uzytkowanie, smiercia jest delikatne jeżdżenie. Co do trwałości to nie ma reguły ale znacznie bardziej sa efektywne

Grzegorz-DTR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 22 lis 2007, 19:12

Post autor: Grzegorz-DTR » 14 gru 2007, 10:33

A AFN nie jest już czasem na pompowtryskiwaczach ?? chyba, że jestem w błędzie. :shock:

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 14 gru 2007, 11:27

Błądzisz syny błądzisz :-P AFN jst na zwykłej pompie wtryskowej. PD pojawiły sie dopiero 2000 roku po lifcie A4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl