Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] problem z wtryskiem

alma18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2014, 21:48
Lokalizacja: Gorlice

[B4 1.9 1Z] problem z wtryskiem

Post autor: alma18 » 20 lut 2015, 12:36

Witam od miesiaca mam problem ze stukami (cykaniem) silnika ,po pewnym czasie doszedłem do problemu a tym problemem jest wtrysk sterujacy .Na zimnym silniku stuka(cyka) mniej ale po nagrzaniu juz ten dzwiek jest głośny i denerwujacy,wydawało by się jak nie rowna praca silnika . o takie jest moje pytanie co jaka moze byc przyczyna tego stukajacego wtrysku i czy wystarczy wymienic ten sam sterujacy czy cały komplet ? :?:
Ostatnio zmieniony 20 lut 2015, 13:49 przez alma18, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 lut 2015, 13:15

alma18, zastosuj tag w temacie _uwaga

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: problem z wtryskiem

Post autor: Krzysiek 84 » 20 lut 2015, 18:30

alma18 pisze: czy wystarczy wymienic ten sam sterujacy czy cały komplet ? :?:
Wystarczy sam sterujący, ale dołozysz troszke i bedziesz miał cały komplet, mozesz też wziąć pod uwage wtryski z afn'a

alma18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2014, 21:48
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: alma18 » 20 lut 2015, 22:53

a ten moj stukajacy (cykajacy) wtrysk prawdopodbnie leje ? czy cos innego

Mozliwe ze przez to wiecej pali i jest nieco słabszy?

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 lut 2015, 09:37

Sprawdź miernikiem oporność cewki i możesz zrobić też test "młoteczkowy" wtrysku sterującego.

alma18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2014, 21:48
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: alma18 » 21 lut 2015, 12:40

ok a na czym polega ten test "młoteczkowy"? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 lut 2015, 15:40

alma18 pisze:ok a na czym polega ten test "młoteczkowy"? :mrgreen:
Muszą być dwie osoby. Pierwsza wprowadza silnik na obroty rzędu 2500-3000 i trzyma cały czas na stałej ilosci obrotów, a druga Stuka młoteczkiem w wtrysk sterujący. Jeżeli silnik zacznie szarpać i nierówno pracować to masz uszkodzony wtryski sterujący,
Mozna tez podpiąć auto pod vaga i sprawdzić błędy.
Jak bedzie bład G80 to jest związane z wtryskiem sterującym.

alma18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2014, 21:48
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: alma18 » 21 lut 2015, 16:43

po jezdzie postanowiłem zmierzyc opór wtrysku miernik wskazywał 135ohm i skakała wartosc Silnik miał jakies 75stopni .A przy tescie młoteczkowym nic sie nie działo ,jedynie na wolnych obrotach stukłem w wtrysk i zmieniła sie praca silnika .i jeszcze jedna przyczyna jak dodam gazu np do 2.5tys to obroty spadaj szybko do 1tys i sie zatrzymuja i pozniej juz powoli schodza

[ Dodano: 2015-02-21, 16:52 ]
chciałem jeszcze zapytac jakie siedza u mnie wtryski jednosprezynowe czy dwusprezynowe? <ok>

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/67a ... c334c.html

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 21 lut 2015, 21:46

Dwusprężynowe

alma18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2014, 21:48
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: alma18 » 23 lut 2015, 14:52

postanowiłem wymienic wtryski z silnika ahf do mojego zetorka i oto moje pytanie z jaka siła powinien zem dokrecic wtryski?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 lut 2015, 15:37

alma18 pisze:postanowiłem wymienic wtryski z silnika ahf do mojego zetorka
220 barów otwarcia we wtryskach z AHF ,to nie najlepsze wtryski do naszych pomp wtryskowych ,bo ori siedzą 190 barów ,z czego mało które otwierają się wyzej niż 175-180 barów ;-) ,takze zwykle po wymianie na 220 ,zauważalne jest dłuższe kręcenie do odpalenia ,że o twardszej pracy nie wspomnę ;-)

[ Dodano: 2015-02-23, 15:37 ]
alma18 pisze:z jaka siła powinien zem dokrecic wtryski?
25 Nm

alma18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2014, 21:48
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: alma18 » 02 mar 2015, 17:08

a wtryski od asv beda pasowac do 1z? .Niektorzy mowia ze tak inny ze nie ,wiec jak to jest?

[ Dodano: 2015-03-02, 18:57 ]
Prosze o szybko odpowiedz :)

od czego sa wtryski 201s-steryjacy i 201g zwykły?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 02 mar 2015, 20:22

alma18 pisze:a wtryski od asv beda pasowac do 1z? .Niektorzy mowia ze tak inny ze nie ,wiec jak to jest?
Fizycznie pasują ,bo niczym się nie różnią ...różnią się za to ciśnieniem otwarcia ,które wynosi 220barów ,czyli o 30 barów więcej niż ori ,czy np.z AFN ...zwiększenie cisnienia otwarcia za dobre nie jest ,dla ori zwykle podmęczonej już pompy .Często ci którzy wymienili na takie wtryski ,skarżą się że silnik twardziej chodzi i nie odpala z półobrotu

[ Dodano: 2015-03-02, 20:25 ]
alma18 pisze:od czego sa wtryski 201s-steryjacy i 201g zwykły?
Zbieranina :-P 201S z AFN ,201 G z AHU ,1z

h4k3r0
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 146
Rejestracja: 04 wrz 2011, 23:24
Lokalizacja: KGR

Post autor: h4k3r0 » 03 mar 2015, 13:21

@alma18 popytaj w Ropicy Polskiej jadąc od Zawodzia około kilometra po lewej stronie tam gdzie stoi milicyjny fiat, tam sporo vw/audi rozkręcali/ją, a jak nie to w Siarach jakiś kilometr od Domu Ludowego po prawej stronie, też sporo części mają więc myślę że wtryski 1Z albo AFN by się znalazły.

alma18
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 09 maja 2014, 21:48
Lokalizacja: Gorlice

Post autor: alma18 » 03 mar 2015, 16:16

ok,dzieki za info :mrgreen:

[ Dodano: 2015-03-03, 16:27 ]
kupiłem wtryski od golf IV 90km i czy one w porownaniu maja takie same otworki i czy zmieni sie praca silnika po ich załozeniu ,po sprawdzeniu rozpylaja bardzo dobrze a ich przedwtrysk to jakies 150-160bar czy opłaca sie takie cos załozyc ,dodam ze dostałem je w dosc dobre cenie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl