Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] ustawienie zapłonu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 lut 2015, 13:42

marszall, Pierwszy raz coś takiego słyszę że jest jakaś procedura z blokowaniem sterownika w ABT.
Ostatnio u kolegi robiłem korektę zapłony w ABT i niczego tam nie blokowałem bo wszyscy na forum pisali że nie ma takiej potrzeby no i jest git.
Jak kiedyś go spotkam to spróbuję to zweryfikować.

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 20 lut 2015, 14:57

To ze sie udaje ustawic to nie dziwota, tylko ze jak ja to robiłem to kąt zapłonu świrował jak głupi i nie dało sie w niego utrafić, jakby cały czas oscylował. Jak myslałem że trafiłem w 6 st to za chwile było ok 0. Nie mogłem dojsc dlaczego. Dopiero wyczytałe w elsie i kąt stoi jak murowany.
Wystarczy że u kogoś np lmbda źle pracuje i j€ż kąt bedzie bardziej stałw miejscu. Poza tym kąt lata dopiero po dobrym rozgrzaniu.

Może kiedyś nagram film to zailustruje na czym to polega

Awatar użytkownika
tomek83
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 303
Rejestracja: 04 lis 2011, 09:53
Lokalizacja: Toruń

Post autor: tomek83 » 20 lut 2015, 15:07

Ja ustawiałem w swoim ABT oznaczając kreskę na kole zamachowym markerem, przy pomocy zwykłej prostej lampy stroboskopowej (bez regulacji kąta), po nagrzaniu silnika do temp. roboczej przekręcając aparat zapłonowy i normalnie mogłem ustawić - nic mi nie latało.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 20 lut 2015, 15:35

Powiem tak, nic tam mnie nie latało, bo gdyby tak było to rzecz jasna nie dałbym rady tego ustawić, dobrze.
Silnik zawsze musi być nagrzany do ustawienia zapłonu, a sonda pracowała poprawnie.

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 20 lut 2015, 19:04

Marszall, nie nagrywaj filmow tylko daj zrzyty z elsy <ok>

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 20 lut 2015, 21:33

Ustawiałem zapłon w ABT i nic tam nie latało kreska stoi w jednym miejscu. Co innego w ABK bo tam to właśnie tak jest i trzeba blokować sterownik. Może coś masz nie tak z układem WN? Zresztą w B3 silnik PM to prawie to samo bo też mono motronic a tam nic się nie blokuje.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 20 lut 2015, 22:59

No tak tylko on mówi o nowszym monotroniku na nastawniku 6pin.

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 20 lut 2015, 23:40

Podłączę się do tematu. Ustawiałem swój zapłon po remoncie i nic nie blokowałem. Po prostu wszystko na znaki i później z lampą aparatem kręciłem aby na 6 trafić i tyle. Problem mam od początku jak kupiłem i po remoncie jest dalej, kąt świruje. Cały czas w okolicach 6 ale czasem później czasem wcześniej, aż wyczuwalne są czasem nieregularne drgania budą itp. Na kompie nic nie pokazuje, niby wszystko ok. Znajomy mechanik powiedział że może to być moduł przy cewce. Ale ja się aż tak nie znam nie wiem nie wymieniałem.

[ Dodano: 2015-02-20, 23:51 ]
Jeszcze mam pytanko. O co chodzi z tym stukowym?? Jakie są objawy bo nie wiem. Coś czytałem że jak się wrzuci piąty bieg na 2okm/h to strasznie dzwoni silnik. Jakieś jeszcze?

[ Dodano: 2015-02-20, 23:53 ]
Sory, że zaśmiecam trochę temat

Awatar użytkownika
patrykzs
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 21 sie 2012, 22:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: patrykzs » 21 lut 2015, 00:27

Ja mam tak samo jak kolega wyżej, niestety walczę z tym ze dwa lata, powymieniałem wszystkie rzeczy pod maską, robiłem też głowice i dalej nic. a cewke razem z modułem podmieniałem od kuzyna z B4 i dalej to samo było, komputer tak samo podmieniany i dalej żadnej zmiany. Posiadam motronic starszy z krokowcem na cztery piny

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 21 lut 2015, 18:21

Panowie to mocno zależy od paru parametrów czy kąt lata:

- luz na aparacie zapłonowym,
- czystość/jakość czujnika hall
- czystość/jakość kopólki i palca
- jakości lampy stroboskopowej
- zasilanie i masa kompa i modułu

dopiero jak to wszystko ok to trzeba spróbować zablokowac kompa. Na dzieńdobry proponuje odłaczyć sonde 8-)

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 21 lut 2015, 18:44

A co to ma do blokowania kompa?

marszall
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 579
Rejestracja: 30 gru 2011, 19:58
Lokalizacja: LLU/WS

Post autor: marszall » 21 lut 2015, 23:53

Zaplon tez jest korygowany po sondzie, albo inaczej, mozliwe roznice w zmianie obrotow spowodowane chwilowa praca na ubogiej mieszance. Sterownik to widzi - bo przeciez ma sonde i to koryguje

majkel1987
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 216
Rejestracja: 04 mar 2013, 23:19

Post autor: majkel1987 » 22 lut 2015, 00:55

Powie mi ktoś coś o stukowym?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 22 lut 2015, 08:02

majkel1987 pisze:Powie mi ktoś coś o stukowym?
w ABT tego nie masz, więc się tym nie przejmuj <ok>

Awatar użytkownika
karolas123
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1616
Rejestracja: 26 mar 2007, 14:25
Lokalizacja: Białystok

Post autor: karolas123 » 22 lut 2015, 11:36

Jedyna restrykcja co do blokowania kompa w kazdym vagu to brak błędów. I zdaje sie ze w takim przypadku da sie wejsc w bs a inczej nie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl