Witam
Na kompie wyskoczył mi błąd tego zaworu, został on wyczyszczony, zakręcony ponownie, jednak po jakimś czasie na kompie znów wyskoczył jego błąd. Mimo tego auto chodzi normalnie, odpala normalnie i ma moc.
Zawór wymieniać na nowy?
[B4 1.9 1Z] N109 błąd + szarpanie i nierówna praca
[B4 1.9 1Z] N109 błąd + szarpanie i nierówna praca
Ostatnio zmieniony 23 lut 2015, 03:45 przez illusion, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Zwykle jak wyskoczy bład n109 ,to komp łapie awaryjny i wiadomo jak wtedy jedzie Jak mimo tego bęłdu ,nie łapie ci awaryjnego ,to mozna sobie temat odpuscić ...jak byś jednak nie chciał odpuścić ,to zaworów n109 ci u mnie dostatek :mrgreen: Kiedyś miałem przypadek auta ,które właśnie cały czas łapało błąd n109 ,przy czym odpalało wchodzac od na chwilę na wyzsze obroty ...jak sie okazało po odkręceniu n109 ,ktoś kto wczesniej tam grzebał,nie zauważył że zgubił tłoczek ze spręzynką i zakręcił sam zawór 8-) Ktoś zapyta ,no dobrze ,ale jak silnik gasł ,skoro n109 nie miał wnetrzności ? ...ano normalnie ,bo n 109 nie jest do tego niezbedny ,bo żeby silnik zgasł ,wystarczy przekręcić kluczyk i odciąć zasialnie ECUillusion pisze:Na kompie wyskoczył mi błąd tego zaworu, został on wyczyszczony, zakręcony ponownie, jednak po jakimś czasie na kompie znów wyskoczył jego błąd. Mimo tego auto chodzi normalnie, odpala normalnie i ma moc.
U mnie czasem wlasnie "plewi"..ale poza tym odpala normalnie za kazdym razem. Wiec nie wiem czy moze byc od tego. Awaryjnego trybu nie lapie, jedzie caly czas elegancko jedynie plewi na postoju i szarpie czasem podczas jazdy. Ale nie wiem dlaczego jeszcze..
Odpialem wtyczke od impulsatora przy jezdzie dzisiaj i nadal szarpie podczas jazdy ale jakby troche mniej..to bylo 20km drogi dojazdowej, a powrotna trasa(tyle samo) juz nie bylo problemu z szarpaniem..czy czujnik temp w nastawniku może takie coś robić?
Doczytałem że warto przeczyścić czujnik położenia wału, czy to może mi pomóc?
Odpialem wtyczke od impulsatora przy jezdzie dzisiaj i nadal szarpie podczas jazdy ale jakby troche mniej..to bylo 20km drogi dojazdowej, a powrotna trasa(tyle samo) juz nie bylo problemu z szarpaniem..czy czujnik temp w nastawniku może takie coś robić?
Doczytałem że warto przeczyścić czujnik położenia wału, czy to może mi pomóc?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nieczy czujnik temp w nastawniku może takie coś robić?
Wątpię .Zrób logi dynamiczne 004 ,moze coś się dzieje z dynamicznym katem wtrysku ,ewentualnie odkręć nastawnik i sprawdż czy nie mam na gwintach od spodu ,choćby niewielkich ilosci opiłków ...jeśli są ,to na bank są też tam gdzie ich być nie powinno...szarpanie ,mimo czystego nastawnika ,mogą też powodowac nie do końca sprawne wtryskiwacze,albo pękniete spręzyny tłokorozdzielacza w pompieillusion pisze:Doczytałem że warto przeczyścić czujnik położenia wału, czy to może mi pomóc?
nastawnika nie miałem czyszczonego, więc może to być to..zauważyłem, że jak było już 90st, przegoniłem go na 5 do 170, i problem tak jakby znikł albo osłabł na trochę, najgorzej czuć gdy się jedzie 80-90km/h na piątym biegu cały czas stałą prędkością..
dodam że z początku kiedyś tez, zauważyłem że na jałowych chodzi nierówno, to kolega trochę obniżył mi dawkę, i się uspokoiło..a teraz znów jest to samo.
CZy auto z zabrudzonym nastawnikiem cały czas chodzi nierówno na jałowym i szarpie przy stałej jeździe czy zdarzają się okresy gdzie pracuje normalnie jak u mnie?
dodam że z początku kiedyś tez, zauważyłem że na jałowych chodzi nierówno, to kolega trochę obniżył mi dawkę, i się uspokoiło..a teraz znów jest to samo.
CZy auto z zabrudzonym nastawnikiem cały czas chodzi nierówno na jałowym i szarpie przy stałej jeździe czy zdarzają się okresy gdzie pracuje normalnie jak u mnie?