Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] N109 błąd + szarpanie i nierówna praca

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

[B4 1.9 1Z] N109 błąd + szarpanie i nierówna praca

Post autor: illusion » 22 lut 2015, 02:26

Witam

Na kompie wyskoczył mi błąd tego zaworu, został on wyczyszczony, zakręcony ponownie, jednak po jakimś czasie na kompie znów wyskoczył jego błąd. Mimo tego auto chodzi normalnie, odpala normalnie i ma moc.

Zawór wymieniać na nowy?
Ostatnio zmieniony 23 lut 2015, 03:45 przez illusion, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
audki
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 563
Rejestracja: 24 gru 2010, 10:03
Lokalizacja: Cz-wa

Post autor: audki » 22 lut 2015, 08:16

Sprawdź czy dobrze ci dolega ta okrągły konektor i czy kabelek nie jest gdzieś uszkodzony.
Silnik się nie dławi???

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 22 lut 2015, 15:36

Hmm nie..a dlawilby sie podczas jazdy czy na postoju? Nawet jesli bym chcial wymienic to na tablicy czy gdziekolwiek ciezko dostac

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 lut 2015, 15:44

illusion pisze:Na kompie wyskoczył mi błąd tego zaworu, został on wyczyszczony, zakręcony ponownie, jednak po jakimś czasie na kompie znów wyskoczył jego błąd. Mimo tego auto chodzi normalnie, odpala normalnie i ma moc.
Zwykle jak wyskoczy bład n109 ,to komp łapie awaryjny i wiadomo jak wtedy jedzie ;-) Jak mimo tego bęłdu ,nie łapie ci awaryjnego ,to mozna sobie temat odpuscić ;-) ...jak byś jednak nie chciał odpuścić ,to zaworów n109 ci u mnie dostatek :mrgreen: Kiedyś miałem przypadek auta ,które właśnie cały czas łapało błąd n109 ,przy czym odpalało wchodzac od na chwilę na wyzsze obroty ...jak sie okazało po odkręceniu n109 ,ktoś kto wczesniej tam grzebał,nie zauważył że zgubił tłoczek ze spręzynką i zakręcił sam zawór 8-) Ktoś zapyta ,no dobrze ,ale jak silnik gasł ,skoro n109 nie miał wnetrzności ? ...ano normalnie ,bo n 109 nie jest do tego niezbedny ,bo żeby silnik zgasł ,wystarczy przekręcić kluczyk i odciąć zasialnie ECU

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 22 lut 2015, 20:45

U mnie czasem wlasnie "plewi"..ale poza tym odpala normalnie za kazdym razem. Wiec nie wiem czy moze byc od tego. Awaryjnego trybu nie lapie, jedzie caly czas elegancko jedynie plewi na postoju i szarpie czasem podczas jazdy. Ale nie wiem dlaczego jeszcze..

Odpialem wtyczke od impulsatora przy jezdzie dzisiaj i nadal szarpie podczas jazdy ale jakby troche mniej..to bylo 20km drogi dojazdowej, a powrotna trasa(tyle samo) juz nie bylo problemu z szarpaniem..czy czujnik temp w nastawniku może takie coś robić?

Doczytałem że warto przeczyścić czujnik położenia wału, czy to może mi pomóc?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 lut 2015, 20:57

czy czujnik temp w nastawniku może takie coś robić?
Nie
illusion pisze:Doczytałem że warto przeczyścić czujnik położenia wału, czy to może mi pomóc?
Wątpię .Zrób logi dynamiczne 004 ,moze coś się dzieje z dynamicznym katem wtrysku ,ewentualnie odkręć nastawnik i sprawdż czy nie mam na gwintach od spodu ,choćby niewielkich ilosci opiłków ...jeśli są ,to na bank są też tam gdzie ich być nie powinno...szarpanie ,mimo czystego nastawnika ,mogą też powodowac nie do końca sprawne wtryskiwacze,albo pękniete spręzyny tłokorozdzielacza w pompie

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 23 lut 2015, 00:03

nastawnika nie miałem czyszczonego, więc może to być to..zauważyłem, że jak było już 90st, przegoniłem go na 5 do 170, i problem tak jakby znikł albo osłabł na trochę, najgorzej czuć gdy się jedzie 80-90km/h na piątym biegu cały czas stałą prędkością..
dodam że z początku kiedyś tez, zauważyłem że na jałowych chodzi nierówno, to kolega trochę obniżył mi dawkę, i się uspokoiło..a teraz znów jest to samo.

CZy auto z zabrudzonym nastawnikiem cały czas chodzi nierówno na jałowym i szarpie przy stałej jeździe czy zdarzają się okresy gdzie pracuje normalnie jak u mnie?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 23 lut 2015, 15:27

illusion pisze:CZy auto z zabrudzonym nastawnikiem cały czas chodzi nierówno na jałowym i szarpie przy stałej jeździe czy zdarzają się okresy gdzie pracuje normalnie jak u mnie?
Nie ma reguły ...ale ja nie mam wątpliwości że to wina nastawnika 8-)

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 25 lut 2015, 16:34

Zrobiłem teraz około 300km łącznie przez 3 dni i żadnego szarpania. :roll: Ale mimo wszystko i tak nastawnik będzie czyszczony.. ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl