Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 TDI 1Z] Niebieski dym przy odpaleniu

Awatar użytkownika
depe
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 102
Rejestracja: 26 wrz 2011, 11:10
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: depe » 02 kwie 2012, 01:15

monti pisze:Tym bardziej bo teraz paliwo robią na bio-komponentach i jest w mróz gęste.
i będzie coraz gorzej:

http://moto.onet.pl/1658466,1,czy-nowe- ... ml?node=13

chest
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:38
Imię: Stanisław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chest » 09 kwie 2012, 16:49

Popej
ja mam podobnie po odpaleniu samochód dymi mi na niebiesko, ale gdy się rozgrzeje dymu nie widać.
zrozumiale wyższa temp. silnika i lepiej olej się spala nic po nim nie zostaje. to u mnie jest wina turbiny po prostu puszcza już olej. odkręc sobie przewody przy turbinie i sprawdź czy przewod idący do intercolera jest suchy czy jest na nim osad z oleju z piaskiem i będziesz wiedzial. w najgorszym przypadku w intercolerze gromadzi się olej z turbiny.

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 09 kwie 2012, 17:07

chest pisze: sprawdź czy przewod idący do intercolera jest suchy czy jest na nim osad z oleju z piaskiem
:shock: :shock:
Turbo to nie betoniarka zeby z piaskiem cos tam mieszało.
lekki osad olejowy będzie.

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 09 kwie 2012, 17:12

chest pisze:odkręc sobie przewody przy turbinie i sprawdź czy przewod idący do intercolera jest suchy czy jest na nim osad z oleju z piaskiem i będziesz wiedzial. w najgorszym przypadku w intercolerze gromadzi się olej z turbiny.
Jak znajdziesz takiego tedeika nastoletniego ,baa nawet znacznie młodszego ,w którym jest sucho w wężach od dolotu ,to daj znać ,bedziesz chyba pierwszy ,bo chyba nikt takiego nie widział i nie zobaczy ;-) Tam zawsze bedzie trochę oleju na ściankach ,choćby z odmy ...ale piasek nie ma prawa tam się znależć ...

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 12 kwie 2012, 22:25

Turbo to nie betoniarka zeby z piaskiem cos tam mieszało.
No z 15 minut się śmiałem z tego tekstu xD

A co do oleju w kanałach dolotowych to jest tak wilgotno ale to tak jak MUNIOR piszę, to normalka! Musze wyjąć coolera i zobaczyć jak w środku wygląda bo pewnie wymaga czyszczenia :)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 12 kwie 2012, 22:34

Wyczyscic trzeba, a po tym czyszczeniu odma musi byc odłączona żeby juz nie brudzilo dolotu i egr'a zaślepic też <ok>

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 13 kwie 2012, 00:50

A jeśli po zrobieniu wolnej odmy dalej będzie olej w kanałach to jest to tylko i wyłącznie przepuszczający uszczelniacz w turbinie :)

chest
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 10
Rejestracja: 01 kwie 2012, 22:38
Imię: Stanisław
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: chest » 13 kwie 2012, 06:46

Krzysiek 84 pisze:
chest napisał/a:
sprawdź czy przewod idący do intercolera jest suchy czy jest na nim osad z oleju z piaskiem



Turbo to nie betoniarka zeby z piaskiem cos tam mieszało.
lekki osad olejowy będzie.
jeżeli ktos przegląda regularnie turbo to lekki osad z oleju będzie, ale jak dawno nikt do niego nie zaglądał to na zewnątrz gumowej rury idącej do intercolera bedzie osad oleju z brudem :-o

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 13 kwie 2012, 15:33

To znaczy że nie wymieniał dawno filtra powietrza ;)

Marcin11
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 142
Rejestracja: 06 mar 2012, 06:08
Lokalizacja: warm-maz Gołdap

Post autor: Marcin11 » 13 kwie 2012, 19:49

filtr to podstawa w silnikach z turbiną, :lol:

Popej
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 27 wrz 2011, 23:42
Lokalizacja: WL
Kontakt:

Post autor: Popej » 17 kwie 2012, 13:30

Między wymianami filtra powietrza przedmuchuję go dwa razy łącznie z odkurzeniem puszki!! Filtry tak samo jak olej wymieniam co 8000 Km!
To pozwala na zachowanie w kanałach dolotowych owszem lekkiego osadu olejowego ale czystego, bez stałych zabrudzeń! :)

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 22 lut 2015, 17:44

Witam, od niedawna pojawił się problem kopcenia na niebiesko na zimnym silniku zazwyczaj z rana na filmiku widać <ok> z tym że pochodził jakąś minutke no i przygazowałem delikatnie do 2 tyś i sadził tak jak na filmiku, oleju ubywa nie określiłem dokładnie ile i na jakim dystansie... Mocy mu nie brakuje. Odpiąłem wąż od dolotu i przystawiłem na karton na zimnym, po zwiększeniu obrotów dławiło go tylko do około 2 tyś a z tyłu chmura niebieskiego dymu Kompresje mierzyłem niedawno to było po około 28 na każdym cylindrze na zimnym oczywiście
Jutro mam zamiar zapiąć VAG ale czy coś rozjaśni ?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 lut 2015, 17:58

MarcinexB4 pisze:Jutro mam zamiar zapiąć VAG ale czy coś rozjaśni ?
raczej nic nie rozjasni ,bo niebieski dym ,to problem z olejem ,a tego na vagu nie zobaczysz ;-) choć jak bedą duże korekcje na wtryskach w 013 ,to też może być przyczyną...winne może być takze paliwo ,jak lejesz jakieś z niepewnego zródła

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 22 lut 2015, 18:09

MUNIOR pisze:
MarcinexB4 pisze:Jutro mam zamiar zapiąć VAG ale czy coś rozjaśni ?
raczej nic nie rozjasni ,bo niebieski dym ,to problem z olejem ,a tego na vagu nie zobaczysz ;-) choć jak bedą duże korekcje na wtryskach w 013 ,to też może być przyczyną...winne może być takze paliwo ,jak lejesz jakieś z niepewnego zródła
Ostatnio ciągle latam na paliwie z Orlenu, ale jakoś za bardzo żółtawe jest.. Korekcje oczywiście sprawdzę..

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 22 lut 2015, 18:34

MarcinexB4 pisze:Ostatnio ciągle latam na paliwie z Orlenu, ale jakoś za bardzo żółtawe jest..
No jest ,tez często leję ,ale u mnie żaden niebieski dym nie wystepuje ,wiec winę paliwa można wykluczyć 8-) Pozostaje olej albo wtryski

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl