Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Cieknie tylko co to? Olej czy płyn?

ODPOWIEDZ
czokoloko1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 lip 2014, 15:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[B4 1.9 1Z] Cieknie tylko co to? Olej czy płyn?

Post autor: czokoloko1233 » 21 lut 2015, 22:43

Mam problem z wyciekiem, na 99% wydaje mi sie ze to płyn chłodniczy.
Cieknie z takiego plastikowego krócca, tylko pytanie co mam kupic zeby to wymienic?

Cieknie dosc mocno bo codziennie rano mam plamepod samochodem, raz na tydzien musze dolac około 300zml płynu.

cieknie z tego krócca który wychodzi z boku silnika i wezykiem połaczony jest z odma.
Oleju mi nie ubywa, tylko płyn chłodniczy, ale skad w przewodzie od odmy jest płyn?

Prosze o pomoc co mam wymienic itp

P.S
Nie wiem dlaczego dodało zdjecia do góry nogami Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 22 lut 2015, 12:38 przez czokoloko1233, łącznie zmieniany 3 razy.

miki1305
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 26
Rejestracja: 25 lut 2010, 11:33

Post autor: miki1305 » 21 lut 2015, 23:25

Na tych zdjeciach nic nie widać (zrobiłeś zdjęcie całego silnika to trzeba było zaznaczyć mniej więcej gdzie leci) ale pewnie cieknie trójnik standardowo w tych silnikach.

czokoloko1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 lip 2014, 15:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: czokoloko1233 » 21 lut 2015, 23:31

Zaznaczyłem na fotce całego silnika gdzie jest wyciek.

[ Dodano: 2015-02-22, 12:49 ]
nikt nie wie co to moze byc?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 22 lut 2015, 20:48

Zobacz czy nie cieknie z góry z króćca przy głowicy z którego wychodzi gruby wąż do chłodnicy. Najczęściej tam cieknie i ścieka na dół przez co wszytko jest uwalone na dole a u góry wysycha od temperatury silnika. Jeśli to z tego króćca to kup najlepiej oryginał bo są trwalsze i osadź go na silikonie to dłużej wytrzyma.Tylko na jakimś dobrym typu dirko lub renzosil a nie te czerwone za 5zł... Między króćcem a głowicą jest tylko oring ale możesz mieć tam wżery i dlatego bez silikonu się nie obejdzie.

czokoloko1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 lip 2014, 15:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: czokoloko1233 » 23 lut 2015, 00:34

Ten trojnik wymienialem jakies 2mc temu, kupiony ori w aso wiec nie ma szans na odksztalcenie.
To ewidentnie cieknie tam gdzoe zaznaczylem, tylko jakim cudem znajduje sie tam plyn chlodniczy jak do tego miejsca idzie waz od odmy? O_o
I pytanko jak soe nazywa ten "krociec" bo nawet nie wiem co kupic

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 23 lut 2015, 07:49

Jeśli to faktycznie płyn i w takich ilościach wydostaje się przez odmę to niestety ciężka sprawa. Przyczyn może być kilka Np uszczelka pod głowicą, pęknięty blok, ogólnie też uszkodzona głowica. Na pewno uszczelnienie wycieku nie zalatwi sprawy. Moim zdaniem bez rozbiórki silnika się nie obejdzie

czokoloko1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 lip 2014, 15:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: czokoloko1233 » 23 lut 2015, 07:56

Dobra,, jak wróciłem z pracy to znalazłem przyczynę.
Płyn wycieka przez czujnik temperatury (w tym trójniku)
Tak niefartownie kapie ze dał bym Sobie rękę uciąć ze to od króćca z odmy leci :p

Jak pomacałem łapka to od głowicy jest sucho, ale przy czujniku leje jak głupi :)

Dziwne bo 2mc temu wymieniałem ten króviec i uszczelke w czujniku tez, i teraz nie iwem czy wymienic jeszcze raz smaa uszczelke czy dla psokoju cały komplet.

Jak komplet to mozecie mi polecic jakiś króciec zeby przetrwał dłuzej niz 2mc?

Ale nie wiem czy jest sen wymieniac cały jak cieknie tylko z czujnika, czy wymiana samej uszczelki zda egzamin?
Wspomne ze króciec kupiony w aso razem z kompletem oringów

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 23 lut 2015, 08:57

Jeśli cieknie z czujnika to wymień sam oring który jest pod nim. Najpierw sprawdź czy się nie podwinął przy zakładaniu. Jeśli nie to kup oring i będzie sucho. Ja kupuje zawsze trochę grubsze by ta zawleczka która trzyma czujnik ciasno wchodziła. A jak będziesz zakładał oring to najpierw załóż na czujnik to będziesz miał pewność ze się nie podwinie.

czokoloko1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 lip 2014, 15:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: czokoloko1233 » 23 lut 2015, 18:31

Dzieki za porady :)
Wyszedł mi jeszcze wyciek na przewodach przelewowych na 1 i 2 wtrysku, wiec jak byłem w klepie po przewód, to od razu kupiłem oringi :)

Dziekuje bardzo za odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 23 lut 2015, 19:56

Najlepiej wyjmij ten czujnik,podstaw sobie coś by zlać płyn który wyleci i na spokojnie załóż ten oring najpierw na czujnik a później czujnik w króciec. Jak będzie luźno siedział mimo włożonej zawleczki to kup troszkę grubszy oring.

czokoloko1233
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 09 lip 2014, 15:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: czokoloko1233 » 23 lut 2015, 22:35

Wymienione i jak na razie (po 60km jazdy próbnej) wszystko suchutkie :)
Stary oring zrobił sie juz kwadratowy i sparciały :)
Czujnik na nim trzymał sie luźno (nowy wchodził z dużym oporem)

Przewody na wtryskach wymienione i bedzie teraz obserwowanie czy wszystko jest ok :)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 25 lut 2015, 15:33

czokoloko1233 pisze:Stary oring zrobił sie juz kwadratowy i sparciały
Pisałeś że wymieniałeś 2 miesiące temu króciec i oring pod czujnikiem. Przez 2 miesiące przecież oring by się nie zepsuł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl