Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 1.9tdi] brak wiązki od radia

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 48
Rejestracja: 29 sty 2011, 19:13
Lokalizacja: LUBIN

[b4 1.9tdi] brak wiązki od radia

Post autor: kix » 22 lut 2015, 21:01

Witam,jak w temacie, mój nowy nabytek pozbawiony jest wspomnianej wiązki do radia,przeszukałem wszędzie i nima! (Poprzedni wł. zmieniał nagrzewnicę i może jakiś mądrala ją wycharatał! głośniki z kablami są)
Pytanie brzmi czy muszę kupić gdzieś ori. wiązkę czy można samemu ogarnąć temat i powpinać się ...ale nie wiem gdzie i jak?
pozdrawiam ;-)

popkuszdw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 17 cze 2014, 15:26
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: popkuszdw » 23 lut 2015, 12:18

Mi kiedyś za podłączenie nowej wiązki pod radio elektromechanik policzył 40 zł, wiec to nie duży wydatek...

Awatar użytkownika
Aldon
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 64
Rejestracja: 04 cze 2012, 16:54
Lokalizacja: Harta/Rzeszów

Post autor: Aldon » 23 lut 2015, 12:39

poszukaj jej nad schowkiem kierowcy, moze tam ją ktoś upchał, jesli nie , trzeba drutować nową, :P

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8392
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 lut 2015, 13:11

Mi kiedyś za podłączenie nowej wiązki pod radio elektromechanik policzył 40 zł, wiec to nie duży wydatek...
Bardzo coś tanio biorąc po uwagę że materiały kosztują około 30zł.

sokraal

Post autor: sokraal » 23 lut 2015, 18:26

A co tu dużo? Trzy przewody odpowiedniej długości, kostka iso i z godzina roboty. Ale jakoś nie sądzę żeby przewody do radia po prostu znikły. U mnie też był niezły bajzel w instalacji ale kostki koniec końców znalazłem (a fakt że ich podłączenie było do zrobienia od zera to już inna kwestia).

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8392
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 23 lut 2015, 20:06

Nie takie łatwe to porządnie zrobić jak przykazało książkowo na pewno nie w jedna godzinę.

A nie raz się poprawia po elektrykach (co innego) to czasami się dziwę czy nie pomylili zawodów. Aby tylko działało nie ważne skąd i nie ważne jak.

sokraal

Post autor: sokraal » 24 lut 2015, 15:31

A to jest notoryczne. Tym bardziej jak ktoś naoglądał się w internecie poradników podłączania zamka centralnego czy wzmacniacza albo u znajomego w warsztacie robił. U siebie w instalacji pod półką kierowcy miałem kilka bezpieczników od merca, oryginalną wyprutą kostkę radia, a nawet magiczne pająki z przewodów polutowane od trójkąta przez kwadraty po wielokąty.

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 24 lut 2015, 16:27

Ja już wiązkę od radia poprawiałem po "specjaliście" nie raz więc mnie chyba nic nie zdziwi, nawet bandaż zamiast izolacji jak to było w jednym przypadku. :-P

Stachuu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 42
Rejestracja: 18 lis 2012, 13:41
Imię: Radek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Stachuu » 01 kwie 2015, 21:16

Trochę odkopię temat.... czy ktoś sam już ciągnął wiązkę do radia? Głownie pytanie polega na tym gdzie kto się wpinał aby wiązka szła przez bezpiecznik z radia w panelu bezpieczników, i pytanie drugie, jak rozwiązał ktoś problem z plusem po zapłonie? z którego pina ze skrzynki go pobrać?


pozdrawiam

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8392
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 kwie 2015, 21:52

Żeby zachować oryginalność bezpiecznika stały plus podpinasz pod wejście F30AL. Plus po zapłonie można ominąć inny plusem tak zwany "plus po włożeniu kluczyka" wtedy wpinamy się w kostkę stacyjki 86S (czerwony) co da nam to ze radio działa dopóki kluczyk w stacyjce tylko jeden ty problem zęby zadziałało pierw trzeba włożyć kluczyk przekręcić a po tem już działa dopóki nie wyciągniemy kluczyka.

I jeszcze taka rada w przypadku takiego radia gdzie ma dwa plusy (czyli większość) obracamy te dwa plusy żeby stały plus po bezpieczniku był jako plus po zapłonie w radiu a stały plus w radio był właśnie plusem ze stacyjki. Wtedy jest bezpieczniej bo plus po zapłonie zasila końcówkę mocy w radiu jest głównym prądem i obciążenie spore i może nie wytrzymać styk 86S.

Awatar użytkownika
dyras
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 504
Rejestracja: 02 lis 2008, 15:43
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: dyras » 01 kwie 2015, 22:30

Radio nie będzie gubić ustawień po zamianie plusów? Jak podtrzymanie damy ze stacyjki po wyciągnięciu kluczyka przywrócone zostaną nastawy fabryczne.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8392
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 kwie 2015, 22:47

Nie będzie, bynajmniej nie spotkałem się jeszcze z tym ale być morze jest to możliwe. Wtedy na podtrzymanie bierze z głównego zasilania.

Ale przed tym najlepiej jeszcze sprawdzić bo co producent to inaczej wszystkie nowe i firmowe maja główne zasilanie z podtrzymywania, ale chińskie czy firma krzak lub firmowe starsze modele główne zasilanie to pin7 w iso, sprawdzić to czy pin 7 ma coś wspólnego z bezpiecznikiem radia jeżeli tak to to jest jak pisze wyżej. Jak nie to producent dał główne zasilanie z pinu 4. A zwykły miernik czy kontrolka i sprawdzimy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nawiew, klimatyzacja, ogrzewanie.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl