Witam, właśnie jestem w trakcie wymiany silnika do Audi 80 b3 1988r.
Razem z silnikiem kupiłem gaźnik, ale zauważyłem jedną różnicę mianowicie od czego jest wtyczka widoczna na zdjęciu ? w moim starym gaźniku nie widze takiej .
[ B3 1.6 ] Gaźnik złącze
-
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 07 gru 2011, 17:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 121
- Rejestracja: 07 gru 2011, 17:22
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ta wtyczka jest od regulacji biegu jałowego, zamyka też przepustnicę przy hamowaniu silnikiem i także przy puszczeniu gazu powoduje że obroty najpierw spadają na jakiś 1000 a później 900 obr/min.Patryk0720 pisze:za co ona odpowiada i w jaki sposób jest lepsza?
Te gaźniki właśnie miały być jak wtrysk, kontrola składu mieszanki na podstawie sondy lambda. Zamiast mechanicznie sterowanej pompki przyspieszacza oraz przesłony ssania była jedna przesłona, która spełniała oba zadania + sterowała mieszanką na podstawie odczytów z sondy lambda oraz odcinała paliwo przy hamowaniu silnikiem. Ktoś pisał że Pierburg 2E2 miał nawet stabilizacje wolnych obrotów przy użyciu zmiennego kąta wyprzedzenia zapłonu.
Te gaźniki nie przyjęły się, bo były bardzo skomplikowana i przez to droższe w produkcji niż wtrysk. Po tylu latach pokazuje ich kolejne wady bo w skomplikowanych rzeczach więcej może się zepsuć i ludzie którzy potrafią to naprawić też jak na lekarstwo.