Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ B3 1.6 ] Gaźnik złącze

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
ZerOFXP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 sty 2015, 15:56

[ B3 1.6 ] Gaźnik złącze

Post autor: ZerOFXP » 26 lut 2015, 21:02

Witam, właśnie jestem w trakcie wymiany silnika do Audi 80 b3 1988r.
Razem z silnikiem kupiłem gaźnik, ale zauważyłem jedną różnicę mianowicie od czego jest wtyczka widoczna na zdjęciu ? w moim starym gaźniku nie widze takiej .

Obrazek

mayster750
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 07 gru 2011, 17:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: mayster750 » 02 mar 2015, 18:34

To jest wtyczka od nastawnika przepustnicy. A raczej złącze przy nastawniku przepustnicy. Mam takie jak coś to się odezwij tanio oddam.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 02 mar 2015, 20:43

A wcześniej jaki miałeś silnik/gaźnik? Jeśli miałeś inny gaźnik niż ten ze zdjęcia to nie będzie ci chodzić bo ten gaźnik (Pierburg 2EE) wymaga komputera do działania i ma w huk kabli.

mayster750
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 121
Rejestracja: 07 gru 2011, 17:22
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: mayster750 » 03 mar 2015, 09:42

No mógł miec inny ale orginalnie powinien byc Pierburg 2EE.

Patryk0720

Post autor: Patryk0720 » 03 mar 2015, 09:46

Gaźnik i złącze to i ja sie do tematu DOŁĄCZE, to jest nowsza wersja gaźnika? to chyba prawie już jak wtrysk ?:D za co ona odpowiada i w jaki sposób jest lepsza?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 03 mar 2015, 10:09

Patryk0720 pisze:za co ona odpowiada i w jaki sposób jest lepsza?
Ta wtyczka jest od regulacji biegu jałowego, zamyka też przepustnicę przy hamowaniu silnikiem i także przy puszczeniu gazu powoduje że obroty najpierw spadają na jakiś 1000 a później 900 obr/min.
Te gaźniki właśnie miały być jak wtrysk, kontrola składu mieszanki na podstawie sondy lambda. Zamiast mechanicznie sterowanej pompki przyspieszacza oraz przesłony ssania była jedna przesłona, która spełniała oba zadania + sterowała mieszanką na podstawie odczytów z sondy lambda oraz odcinała paliwo przy hamowaniu silnikiem. Ktoś pisał że Pierburg 2E2 miał nawet stabilizacje wolnych obrotów przy użyciu zmiennego kąta wyprzedzenia zapłonu.

Te gaźniki nie przyjęły się, bo były bardzo skomplikowana i przez to droższe w produkcji niż wtrysk. Po tylu latach pokazuje ich kolejne wady bo w skomplikowanych rzeczach więcej może się zepsuć i ludzie którzy potrafią to naprawić też jak na lekarstwo.

ZerOFXP
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 20 sty 2015, 15:56

Post autor: ZerOFXP » 04 mar 2015, 10:47

Będę musiał wstawić stary gaźnik, wychodzi że to keichin a tego pierburga sprzedać . Szkoda tylko bo ładnie chodził a stary ma problemy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl