[B4 2.8 AAH] wywala płyn chłodniczy na zapalonym silniku
[B4 2.8 AAH] wywala płyn chłodniczy na zapalonym silniku
witam, dzis zakupiłem audi z silnikiem 2.8 na sekwencji. I wczesniej miałem bmw 2.0 w ktorym odkrecałem korek na rozgrzanym i odpalonym aucie i nic się nie działo.
a w audi, na rozgrzanym odpalonym odkrecam korek i idzie płyn do góry. Lecz ogrzewanie super jest, temepratura stoi ciagle 90 stopni i co jakis czas załączaja sie wentylatory i nic się nie dzieje auto stało ok 30 min ciagle i temp 90 stopni, jezdziłem na wyzszych obrotach i nic ale dziwne ze jak odkrece na odpalonym to płyn wywala pomału.
tak ma być ? bo jak nie to zwracam audi... prosze o szybką i szczerą odpowiedz, to pierwsze audi.
Silnik kopci na biało ale jest zimno na dworze i w innych autach tez tak jest. moc swietna. odpala ładnie na gazie i na benzynie chodzi rowno itp.
jak pogazuje na postoju to jakby para z pod maski szła ale mozliwe ze przez tłumik leci i pod autem jest dym i wylatuje.
a w audi, na rozgrzanym odpalonym odkrecam korek i idzie płyn do góry. Lecz ogrzewanie super jest, temepratura stoi ciagle 90 stopni i co jakis czas załączaja sie wentylatory i nic się nie dzieje auto stało ok 30 min ciagle i temp 90 stopni, jezdziłem na wyzszych obrotach i nic ale dziwne ze jak odkrece na odpalonym to płyn wywala pomału.
tak ma być ? bo jak nie to zwracam audi... prosze o szybką i szczerą odpowiedz, to pierwsze audi.
Silnik kopci na biało ale jest zimno na dworze i w innych autach tez tak jest. moc swietna. odpala ładnie na gazie i na benzynie chodzi rowno itp.
jak pogazuje na postoju to jakby para z pod maski szła ale mozliwe ze przez tłumik leci i pod autem jest dym i wylatuje.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2015, 11:05 przez Mołdi, łącznie zmieniany 2 razy.
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Zmień profilaktycznie rozrząd i pompe wody oraz termostat. V6 ma układ ciśnieniowy i jeśli na dogrzanym silniku odkręcisz korek i wywala płyn na jałowym to się nie przejmuj. Gorzej by było gdyby po zgaszeniu auta zaczął wywalać duża ilość. Jeśli płyn Ci się nie gotuje na jałowym biegu a wentylator się załącza to wsio jest w nalezytym porządku.
a wiec : nie wywala na zgaszonym rozgrzanym jest tylko tssssss i odkrecam i nic sie nie dzieje. Olej nie dostaje się do płynu, pod korkiem olejunie ma masła.
Do wymiany mam chłodnicę " ta para z pod maski " w chłodnicy od strony zderzaka mam lekki nie duzy wyciek no ale jakieś 3 na 3 cm jest mokre i to własnie dymi przez to bo na ciepłe sie wylewa. Ubytków na razie nie ma. Auto stało dlugo długo od września i było kilka razy zaledwie przepalane.
Wystraszyłem się kolejny raz. Bo dzis dopiero wkreciłem ją na full obroty i za sobą zostawiłem dym niebieski. Tzn wyjezdzałem i 3 i spód od 3 tyś kopciła na błekit mysle o ładny ch... pojezdziłem z 20km normalnie mysle dam w palnik i tym razem zaczeła puszczać dymek od 5.5 tyś obrotów. Myslę że to się skoryguje przez to ze długo stała i trzeba pojezdzić nią. Dodam że nie ma katalizatora... :evil:
Do wymiany mam chłodnicę " ta para z pod maski " w chłodnicy od strony zderzaka mam lekki nie duzy wyciek no ale jakieś 3 na 3 cm jest mokre i to własnie dymi przez to bo na ciepłe sie wylewa. Ubytków na razie nie ma. Auto stało dlugo długo od września i było kilka razy zaledwie przepalane.
Wystraszyłem się kolejny raz. Bo dzis dopiero wkreciłem ją na full obroty i za sobą zostawiłem dym niebieski. Tzn wyjezdzałem i 3 i spód od 3 tyś kopciła na błekit mysle o ładny ch... pojezdziłem z 20km normalnie mysle dam w palnik i tym razem zaczeła puszczać dymek od 5.5 tyś obrotów. Myslę że to się skoryguje przez to ze długo stała i trzeba pojezdzić nią. Dodam że nie ma katalizatora... :evil:
- bloku
- Forum Audi 80
- Posty: 1935
- Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
- Imię: Michal
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Jak masz nieszczelną chłodnicę to radzę szybko ją wymienić. Układ będzie się szybko zapowietrzał a to może doprowadzić do zabicia pompy wody lub przegrzania silnika.
Co do niebieskiego dymu to nie chce straszyć ale wygląda mi to na pierscionki. Zrób domowy test. Z rana na zimnym daj jej lekko w palnik na jałowych (tak do 5k). Wiem, że to drastyczne ale może to pokazać czy to pierścienie czy tylko uszczelniacze zaworów. Drugi test na rozgrzanym silniku - przez ok 15s trzymaj 3500obr i potem daj do odcinki. Powinno raz strzelić na niebiesko a potem czysto. Jeśli tak będzie to na 99% tylko uszczelniacze co w tym wieku auta i V6 jest rzeczą normalną.
Co do niebieskiego dymu to nie chce straszyć ale wygląda mi to na pierscionki. Zrób domowy test. Z rana na zimnym daj jej lekko w palnik na jałowych (tak do 5k). Wiem, że to drastyczne ale może to pokazać czy to pierścienie czy tylko uszczelniacze zaworów. Drugi test na rozgrzanym silniku - przez ok 15s trzymaj 3500obr i potem daj do odcinki. Powinno raz strzelić na niebiesko a potem czysto. Jeśli tak będzie to na 99% tylko uszczelniacze co w tym wieku auta i V6 jest rzeczą normalną.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków