Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.8 AAH] wywala płyn chłodniczy na zapalonym silniku

Wszystko co tyczy się silników V6
Mołdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 mar 2015, 22:03
Lokalizacja: Lublin

[B4 2.8 AAH] wywala płyn chłodniczy na zapalonym silniku

Post autor: Mołdi » 04 mar 2015, 22:14

witam, dzis zakupiłem audi z silnikiem 2.8 na sekwencji. I wczesniej miałem bmw 2.0 w ktorym odkrecałem korek na rozgrzanym i odpalonym aucie i nic się nie działo.
a w audi, na rozgrzanym odpalonym odkrecam korek i idzie płyn do góry. Lecz ogrzewanie super jest, temepratura stoi ciagle 90 stopni i co jakis czas załączaja sie wentylatory i nic się nie dzieje auto stało ok 30 min ciagle i temp 90 stopni, jezdziłem na wyzszych obrotach i nic ale dziwne ze jak odkrece na odpalonym to płyn wywala pomału.

tak ma być ? bo jak nie to zwracam audi... prosze o szybką i szczerą odpowiedz, to pierwsze audi.

Silnik kopci na biało ale jest zimno na dworze i w innych autach tez tak jest. moc swietna. odpala ładnie na gazie i na benzynie chodzi rowno itp.

jak pogazuje na postoju to jakby para z pod maski szła ale mozliwe ze przez tłumik leci i pod autem jest dym i wylatuje.
Ostatnio zmieniony 05 mar 2015, 11:05 przez Mołdi, łącznie zmieniany 2 razy.

pawel_G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 13 lis 2013, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel_G » 04 mar 2015, 22:52

Twoje Audi ma układ wysokociśnieniowy, dlatego Ci płyn wywala, a paruje pewnie płyn który rozlałeś po silniku.

Mołdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 mar 2015, 22:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mołdi » 04 mar 2015, 22:58

Paweł, nie rozlałem bo nie dolewałem. Przed chwilą kupiłem autko. Ja jestem bojaźliwy, kupiłem auto za ciężko zarobione pieniądze i wiesz jak to jest :(

mowisz ze to normalne wiec nie mam się co bać ? :)

Zakochałem się w audi <3

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 05 mar 2015, 00:46

Mołdi pisze:jak pogazuje na postoju to jakby para z pod maski szła ale mozliwe ze przez tłumik leci i pod autem jest dym i wylatuje.
Kolego, jak ci tylko przy przygazówce tak się robi to widocznie jest tak jak piszesz... No ale co za problem otworzyć maskę i popatrzeć?

pawel_G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 13 lis 2013, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel_G » 05 mar 2015, 07:01

No wysokociśnieniowy układ zawsze wywala płyn jak korek odkręcić i gazujesz.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 mar 2015, 07:29

Mołdi, popraw temat bo dziwne objawy to nie wiele mówi i zastosuj tag _uwaga

Mołdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 mar 2015, 22:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mołdi » 05 mar 2015, 09:35

juz poprawiam. Czyli mogę smiało jezdzić i nie bać się?

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 05 mar 2015, 11:10

Mołdi, tak jest poprawnie

Nie wiem jak to przy V'kach ale u mnie zanim termostat się otworzy to bez korka ciśnienie wywala troszkę płynu natomiast jak już silnik ma temp. roboczą to nie, dodam że na wolnych obrotach taj jest a nie wiem jak na podwyższonych bo nigdy nie próbowałem.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 05 mar 2015, 11:17

Zmień profilaktycznie rozrząd i pompe wody oraz termostat. V6 ma układ ciśnieniowy i jeśli na dogrzanym silniku odkręcisz korek i wywala płyn na jałowym to się nie przejmuj. Gorzej by było gdyby po zgaszeniu auta zaczął wywalać duża ilość. Jeśli płyn Ci się nie gotuje na jałowym biegu a wentylator się załącza to wsio jest w nalezytym porządku.

pawel_G
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 125
Rejestracja: 13 lis 2013, 20:04
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pawel_G » 05 mar 2015, 11:42

A ta para z pod maski, to pewnie jak Ci wywaliło płyn przy odkręconym korku to później odparowywał. Możesz sobie jeszcze sprawdzić czy w płynie nie ma oleju, są jakieś próbniki do tego i wtedy będziesz miał pewność, że obie głowice są ok.

Mołdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 mar 2015, 22:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mołdi » 05 mar 2015, 14:44

a wiec : nie wywala na zgaszonym rozgrzanym jest tylko tssssss i odkrecam i nic sie nie dzieje. Olej nie dostaje się do płynu, pod korkiem olejunie ma masła.

Do wymiany mam chłodnicę " ta para z pod maski " w chłodnicy od strony zderzaka mam lekki nie duzy wyciek no ale jakieś 3 na 3 cm jest mokre i to własnie dymi przez to bo na ciepłe sie wylewa. Ubytków na razie nie ma. Auto stało dlugo długo od września i było kilka razy zaledwie przepalane.

Wystraszyłem się kolejny raz. Bo dzis dopiero wkreciłem ją na full obroty i za sobą zostawiłem dym niebieski. Tzn wyjezdzałem i 3 i spód od 3 tyś kopciła na błekit mysle o ładny ch... pojezdziłem z 20km normalnie mysle dam w palnik i tym razem zaczeła puszczać dymek od 5.5 tyś obrotów. Myslę że to się skoryguje przez to ze długo stała i trzeba pojezdzić nią. Dodam że nie ma katalizatora... :evil:

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 05 mar 2015, 17:38

Jak masz nieszczelną chłodnicę to radzę szybko ją wymienić. Układ będzie się szybko zapowietrzał a to może doprowadzić do zabicia pompy wody lub przegrzania silnika.

Co do niebieskiego dymu to nie chce straszyć ale wygląda mi to na pierscionki. Zrób domowy test. Z rana na zimnym daj jej lekko w palnik na jałowych (tak do 5k). Wiem, że to drastyczne ale może to pokazać czy to pierścienie czy tylko uszczelniacze zaworów. Drugi test na rozgrzanym silniku - przez ok 15s trzymaj 3500obr i potem daj do odcinki. Powinno raz strzelić na niebiesko a potem czysto. Jeśli tak będzie to na 99% tylko uszczelniacze co w tym wieku auta i V6 jest rzeczą normalną.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 05 mar 2015, 19:46

Mołdi pisze:I wczesniej miałem bmw 2.0 w ktorym odkrecałem korek na rozgrzanym i odpalonym aucie i nic się nie działo.
Znaczy nie było ciśnienia czy płyn się nie podnosił?

Mołdi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8
Rejestracja: 04 mar 2015, 22:03
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mołdi » 05 mar 2015, 20:50

nie podnosił się płyn. Jak dawałem gazu to obieg był.
Juz nie kopci. auto stało moze trzeba przepalić ją.

a uszczelnic się nie da chłodnicy ?

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1935
Rejestracja: 21 lip 2007, 22:39
Imię: Michal
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Post autor: bloku » 05 mar 2015, 20:55

Mołdi pisze:a uszczelnic się nie da chłodnicy ?
Można spróbować. Tylko nei stosuj proszków czy płynów. Wyjmij ją i zobacz skąd dokłądnie cieknie. Jeśli z kanałów to można je zacisnąć. Jeśli z łączeń rdzenia do ramy to lipa i szkoda się bawić w uszczelnianie tylko kupić chinola - też dają rade.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl