[B4 2.0 ABK] Problem przy porannym przełączniu na LPG
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
[B4 2.0 ABK] Problem przy porannym przełączniu na LPG
Panowie dziwny temat , ale występuje . ABK II GEN LR po wymianie reduktora na Landi LE98 i filterka gazu miesiąc temu , regulowany pod analizatorem i kompem . Jeździ zaje.... Ale jest jeden problem , mianowicie często rano odpalam auto ruszam na 1 biegu ponad 2k obr i przerzucam na 2 bieg (wtedy auto przełącza się na LPG) , nieraz jest dobrze , a nieraz czuje bezwład pedału prze 5s i dopiero wtedy jedzie ale do pierwszego wciśnięcia sprzęgła ,wtedy gaśnie . Odpalam auto ponownie bez najmniejszego problemu , przerzucam na gaz i już chodzi idealnie . Dzieje się tak głównie po nocy . Np jade rano do szkoły , wychodzę po 8h ,wsiadam do auta i przerzucam na gaz i wtedy już przełącza się bez problemu . Dzisiaj wyczyściłem elektrozawór przy butli . Lecz dalej nie mam pomysłów co to może byc
-
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
- Lokalizacja: Żywiec
Wyrzuć tą 2 generację w kosz i wsadź sekwencję.
Będzie taniej, bezpieczniej, i komfortowo jeśli chodzi o obsługę.
Używaną sekwencję kupisz już za 300 może 300 parę złotych a nową za 700zł; do tego 1-2 dni pracy i masz LPG tak jak powinno być.
Montaż jest prosty tylko trzeba mieć trochę polotu i logicznie myśleć.
Ja osobiście jestem zwolennikiem gazu i wolę go od ropy ale nienawidzę druciarstwa a wielopunkt+ druga lub nie daj pierwsza generacja to idiotyzm montowany przez idiotów.
Zresztą poczytaj sobie o generacjach LPG i ich zastosowaniu...
Pozdro.
Będzie taniej, bezpieczniej, i komfortowo jeśli chodzi o obsługę.
Używaną sekwencję kupisz już za 300 może 300 parę złotych a nową za 700zł; do tego 1-2 dni pracy i masz LPG tak jak powinno być.
Montaż jest prosty tylko trzeba mieć trochę polotu i logicznie myśleć.
Ja osobiście jestem zwolennikiem gazu i wolę go od ropy ale nienawidzę druciarstwa a wielopunkt+ druga lub nie daj pierwsza generacja to idiotyzm montowany przez idiotów.
Zresztą poczytaj sobie o generacjach LPG i ich zastosowaniu...
Pozdro.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 117
- Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
- Lokalizacja: Żywiec
Ja za to mam dużo do zarzucenia 2 generacji w wielopunkcie bo:
-auto więcej pali
-moc spada
-jeździ się z "bombą" pod maską; nigdy nie wiesz kiedy kichnie i rozwali obudowę filtra a nawet przepływkę
-przepływki padają a ABK takową posiada.
Co do wtrysków to barracuda jest "wyższą półką" wystarczają zwykłe valteki do tego reduktor tomasetto alaska i sterownik Diego G3 i jest bajka.
Koszt nowe części 700zł+ regulacja u gazownika 50-100zł i jeździ się jak marzenie.
2 generacja to może być w ABT tak jak u mnie a nie ABK ale co kto lubi...
Ja swoje wiem bo już z takimi "dziełami" jak 2 lub 1 generacja w wielpounkcie jeździłem i wiem jak się to spisuje.
-auto więcej pali
-moc spada
-jeździ się z "bombą" pod maską; nigdy nie wiesz kiedy kichnie i rozwali obudowę filtra a nawet przepływkę
-przepływki padają a ABK takową posiada.
Co do wtrysków to barracuda jest "wyższą półką" wystarczają zwykłe valteki do tego reduktor tomasetto alaska i sterownik Diego G3 i jest bajka.
Koszt nowe części 700zł+ regulacja u gazownika 50-100zł i jeździ się jak marzenie.
2 generacja to może być w ABT tak jak u mnie a nie ABK ale co kto lubi...
Ja swoje wiem bo już z takimi "dziełami" jak 2 lub 1 generacja w wielpounkcie jeździłem i wiem jak się to spisuje.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
Ja w swoim ABK po kupnie przeklinałem I generację (która miałem założoną), strzelało, straszyło babcie itp. W końcu zainwestowałem w Bingo s4 (miało być przejściowo przed sekwencją), lecz dużo nie pomogło. W końcu przyszła pora na wymianę "dwusuwa" na silnik w dobrym stanie, a po tym... Jak ręką odjął.. Żadnych strzałów. Po drodze wpadły nowe przewody, obudowa filtra oraz obudowa przepływki i wszystko trzyma się kupy od 25k km odpukać bez strzałów. Chciałem pakować sekwencję, ale przy obecnym średnim spalaniu 10 L LPG i zadowoleniu z mocy po prostu to się nie opłaca... Także II generacja nie musi być straszna dla ABK jak tylko się dba o zespół zapłonowy i zagląda jak ta instalka się ma A co do problemu to pozwalasz jej pochodzić na benie, aby chociaż troszkę się zagrzała?
Witam.
Czytam i czytam. Średnie spalanie przy II.gen. 10L. - kosmos. Czyli jak w trasie 7L/ miasto 12L ?.
Posiadam od kilku lat ( na bieżąco serwisowane LPG) ABK w sekwencji- nieco za słabe tomasetto AT-09 + Stag 4 + Magic Jet-y .
Spalanie wygląda tak: trasa do 100km/h - 8.5L - 9L, 110-120km/h - 9.5L- 10.5L a miasto głównie w korkach 14L - 15L LPG.
Czytam i czytam. Średnie spalanie przy II.gen. 10L. - kosmos. Czyli jak w trasie 7L/ miasto 12L ?.
Posiadam od kilku lat ( na bieżąco serwisowane LPG) ABK w sekwencji- nieco za słabe tomasetto AT-09 + Stag 4 + Magic Jet-y .
Spalanie wygląda tak: trasa do 100km/h - 8.5L - 9L, 110-120km/h - 9.5L- 10.5L a miasto głównie w korkach 14L - 15L LPG.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
Aldi mógłbyś spojrzeć na te zdjęcia i powiedzieć co trzeba było by zmienić. Komp Ladi renzo v05,nowy reduktor Ladi le98 i nowy filterek gazu. Problem taki, że autko ma problemy w porannym przełączaniu. Tak jak napisałem w pierwszym poście
https://www.dropbox.com/s/x8si9gddrw93x ... .jpeg?dl=0
https://m.facebook.com/l.php?u=https%3A ... HF473C&s=1
https://m.facebook.com/l.php?u=https%3A ... GyWMHl&s=1
https://www.dropbox.com/s/laf7r3b0rw3fh ... .jpeg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/x8si9gddrw93x ... .jpeg?dl=0
https://m.facebook.com/l.php?u=https%3A ... HF473C&s=1
https://m.facebook.com/l.php?u=https%3A ... GyWMHl&s=1
https://www.dropbox.com/s/laf7r3b0rw3fh ... .jpeg?dl=0
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
Silniczek krokowy umyty kolego i spsikany wd. A powiedz mi reszta wartości oraz te fazy nakładania się paliw dobrze ustawione?
[ Dodano: 2015-03-18, 12:17 ]
Aldi minimalne kroki miałem 30 ustawione, minimalne podczas pracy silnika były 36 dałem więc 31krokow i fazę nakładania się paliw z 1 przedstawiłem na 0.5, mwm czy to dobrze?
[ Dodano: 2015-03-18, 16:14 ]
Aldi ,teraz dopiero zobaczyłem jak pomniejszyłem ekran ,że są jeszcze 2 opcje te 2 ostatnie punkty ,czyli
opóźnienie odczytu sondy i rodzaj emulacji , powiedz mi jak to powinno byc ustawione , jakie wartości tam wpisać ?
http://www.directupload.net/file/d/3930 ... vp_jpg.htm
[ Dodano: 2015-03-18, 12:17 ]
Aldi minimalne kroki miałem 30 ustawione, minimalne podczas pracy silnika były 36 dałem więc 31krokow i fazę nakładania się paliw z 1 przedstawiłem na 0.5, mwm czy to dobrze?
[ Dodano: 2015-03-18, 16:14 ]
Aldi ,teraz dopiero zobaczyłem jak pomniejszyłem ekran ,że są jeszcze 2 opcje te 2 ostatnie punkty ,czyli
opóźnienie odczytu sondy i rodzaj emulacji , powiedz mi jak to powinno byc ustawione , jakie wartości tam wpisać ?
http://www.directupload.net/file/d/3930 ... vp_jpg.htm
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Czas nakładania możesz dać większy. Dobierasz testując, służy to do zmniejszenia szarpnięcia przy przełączaniu (w wielopunktowym wtrysku benzyna odcinana jest przy głowicy a gaz podawany przy przepustnicy i ma to za zadanie odciąć benzynę dopiero wtedy gdy gaz dotrze do cylindrów).
To opóźnienie to czas po którym zaczyna się regulacja na podstawie sygnałów z sondy. Sonda nie działa od razu po odpaleniu silnika (szczególnie zimnego). Wtedy silniczek ustawiany jest w pozycji "Default". "Default też możesz pozmieniać w górę albo w dół bo może ta pozycja powoduje że silnik nie chce pracować.
To opóźnienie to czas po którym zaczyna się regulacja na podstawie sygnałów z sondy. Sonda nie działa od razu po odpaleniu silnika (szczególnie zimnego). Wtedy silniczek ustawiany jest w pozycji "Default". "Default też możesz pozmieniać w górę albo w dół bo może ta pozycja powoduje że silnik nie chce pracować.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
- Lokalizacja: Łódź
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków