Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Problem przy porannym przełączniu na LPG

Wszystko co związane z LPG
Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

[B4 2.0 ABK] Problem przy porannym przełączniu na LPG

Post autor: Damian80b4LDZ » 09 mar 2015, 20:34

Panowie dziwny temat , ale występuje . ABK II GEN LR po wymianie reduktora na Landi LE98 i filterka gazu miesiąc temu , regulowany pod analizatorem i kompem . Jeździ zaje.... Ale jest jeden problem , mianowicie często rano odpalam auto ruszam na 1 biegu ponad 2k obr i przerzucam na 2 bieg (wtedy auto przełącza się na LPG) , nieraz jest dobrze , a nieraz czuje bezwład pedału prze 5s i dopiero wtedy jedzie ale do pierwszego wciśnięcia sprzęgła ,wtedy gaśnie . Odpalam auto ponownie bez najmniejszego problemu , przerzucam na gaz i już chodzi idealnie . Dzieje się tak głównie po nocy . Np jade rano do szkoły , wychodzę po 8h ,wsiadam do auta i przerzucam na gaz i wtedy już przełącza się bez problemu . Dzisiaj wyczyściłem elektrozawór przy butli . Lecz dalej nie mam pomysłów co to może byc

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 09 mar 2015, 22:23

Wyrzuć tą 2 generację w kosz i wsadź sekwencję.
Będzie taniej, bezpieczniej, i komfortowo jeśli chodzi o obsługę.
Używaną sekwencję kupisz już za 300 może 300 parę złotych a nową za 700zł; do tego 1-2 dni pracy i masz LPG tak jak powinno być.
Montaż jest prosty tylko trzeba mieć trochę polotu i logicznie myśleć.
Ja osobiście jestem zwolennikiem gazu i wolę go od ropy ale nienawidzę druciarstwa a wielopunkt+ druga lub nie daj pierwsza generacja to idiotyzm montowany przez idiotów.
Zresztą poczytaj sobie o generacjach LPG i ich zastosowaniu...
Pozdro.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 09 mar 2015, 22:57

Nie mam nic do zarzucenia 2 gen, bo jeździ wyśmienicie. Pamiętaj, że ABK to full grupa, wiec bajki o 300zl to można sobie w... wsadzić. Wtryski przynajmniej baraccudy a to już przekracza 300zl. Nie odbierając od tematu, zobaczymy jak jutro rano będzie czy wyczyszczenie elektrozawóru coś dało

Mateusz1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 14 sie 2014, 23:39
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: Mateusz1994 » 09 mar 2015, 23:16

Ja za to mam dużo do zarzucenia 2 generacji w wielopunkcie bo:
-auto więcej pali
-moc spada
-jeździ się z "bombą" pod maską; nigdy nie wiesz kiedy kichnie i rozwali obudowę filtra a nawet przepływkę
-przepływki padają a ABK takową posiada.
Co do wtrysków to barracuda jest "wyższą półką" wystarczają zwykłe valteki do tego reduktor tomasetto alaska i sterownik Diego G3 i jest bajka.
Koszt nowe części 700zł+ regulacja u gazownika 50-100zł i jeździ się jak marzenie.
2 generacja to może być w ABT tak jak u mnie a nie ABK ale co kto lubi...
Ja swoje wiem bo już z takimi "dziełami" jak 2 lub 1 generacja w wielpounkcie jeździłem i wiem jak się to spisuje.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 09 mar 2015, 23:40

Jeżeli mówisz, że valteki i tomasetto wystarcza w ABK to nie mamy o czym gadać, widać że nie masz o tym pojęcia

Death94
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 06 maja 2014, 16:36
Lokalizacja: Jawor

Post autor: Death94 » 10 mar 2015, 00:39

Ja w swoim ABK po kupnie przeklinałem I generację (która miałem założoną), strzelało, straszyło babcie itp. W końcu zainwestowałem w Bingo s4 (miało być przejściowo przed sekwencją), lecz dużo nie pomogło. W końcu przyszła pora na wymianę "dwusuwa" na silnik w dobrym stanie, a po tym... Jak ręką odjął.. Żadnych strzałów. Po drodze wpadły nowe przewody, obudowa filtra oraz obudowa przepływki i wszystko trzyma się kupy od 25k km odpukać bez strzałów. Chciałem pakować sekwencję, ale przy obecnym średnim spalaniu 10 L LPG i zadowoleniu z mocy po prostu to się nie opłaca... Także II generacja nie musi być straszna dla ABK jak tylko się dba o zespół zapłonowy i zagląda jak ta instalka się ma :) A co do problemu to pozwalasz jej pochodzić na benie, aby chociaż troszkę się zagrzała?

Grześ77

Post autor: Grześ77 » 10 mar 2015, 01:25

Witam.
Czytam i czytam. Średnie spalanie przy II.gen. 10L. - kosmos. Czyli jak w trasie 7L/ miasto 12L ?.
Posiadam od kilku lat ( na bieżąco serwisowane LPG) ABK w sekwencji- nieco za słabe tomasetto AT-09 + Stag 4 + Magic Jet-y .
Spalanie wygląda tak: trasa do 100km/h - 8.5L - 9L, 110-120km/h - 9.5L- 10.5L a miasto głównie w korkach 14L - 15L LPG.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 18 mar 2015, 10:12

Aldi mógłbyś spojrzeć na te zdjęcia i powiedzieć co trzeba było by zmienić. Komp Ladi renzo v05,nowy reduktor Ladi le98 i nowy filterek gazu. Problem taki, że autko ma problemy w porannym przełączaniu. Tak jak napisałem w pierwszym poście
https://www.dropbox.com/s/x8si9gddrw93x ... .jpeg?dl=0
https://m.facebook.com/l.php?u=https%3A ... HF473C&s=1
https://m.facebook.com/l.php?u=https%3A ... GyWMHl&s=1

https://www.dropbox.com/s/laf7r3b0rw3fh ... .jpeg?dl=0

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 mar 2015, 10:44

Zobacz podczas pracy silnika jaką najmniejszą wartość "Attuator" ci pokazuje. I odejmij od tego z 5 i wpisz taką wartość w "Minimalne otwarcie attuatora". Jak to nie pomoże to zobacz czy silniczek krokowy na wężu nie jest brudny. Możesz też na próbę zastąpić go zwykłym registrem.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 18 mar 2015, 10:55

Silniczek krokowy umyty kolego i spsikany wd. A powiedz mi reszta wartości oraz te fazy nakładania się paliw dobrze ustawione?

[ Dodano: 2015-03-18, 12:17 ]
Aldi minimalne kroki miałem 30 ustawione, minimalne podczas pracy silnika były 36 dałem więc 31krokow i fazę nakładania się paliw z 1 przedstawiłem na 0.5, mwm czy to dobrze?

[ Dodano: 2015-03-18, 16:14 ]
Aldi ,teraz dopiero zobaczyłem jak pomniejszyłem ekran ,że są jeszcze 2 opcje te 2 ostatnie punkty ,czyli
opóźnienie odczytu sondy i rodzaj emulacji , powiedz mi jak to powinno byc ustawione , jakie wartości tam wpisać ?
http://www.directupload.net/file/d/3930 ... vp_jpg.htm

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 mar 2015, 16:22

Czas nakładania możesz dać większy. Dobierasz testując, służy to do zmniejszenia szarpnięcia przy przełączaniu (w wielopunktowym wtrysku benzyna odcinana jest przy głowicy a gaz podawany przy przepustnicy i ma to za zadanie odciąć benzynę dopiero wtedy gdy gaz dotrze do cylindrów).

To opóźnienie to czas po którym zaczyna się regulacja na podstawie sygnałów z sondy. Sonda nie działa od razu po odpaleniu silnika (szczególnie zimnego). Wtedy silniczek ustawiany jest w pozycji "Default". "Default też możesz pozmieniać w górę albo w dół bo może ta pozycja powoduje że silnik nie chce pracować.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 18 mar 2015, 16:24

na podstawie tych zdjęć , możesz powiedzieć jakie konkretne wartości ,gdzie wpisać ?

[ Dodano: 2015-03-18, 16:26 ]
i jeszcze co oznacza opcja ''stała pozycja wyjścia attuatora ''?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 mar 2015, 16:40

Ta stała pozycja to pewnie przetłumaczone "Default" to właśnie to właśnie tą wartość próbuj zmieniać.

Damian80b4LDZ
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 14 wrz 2013, 20:56
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Damian80b4LDZ » 18 mar 2015, 16:44

jechac w górę czy w dół z liczbami ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 18 mar 2015, 16:59

Spróbuj albo w jedną albo w drugą stronę. Na początek możesz w górę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zasilanie LPG”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl