Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4, 1.9, 1Z] Problem z rozruchem, kątem, głośna praca.

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
darek90
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 128
Rejestracja: 05 cze 2012, 13:23
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: darek90 » 10 mar 2015, 14:31

Ewidentnie widać, że koło pracowało i to było powodem skoków kąta wtrysku. Uwierz mi, w moim przypadku wyglądało nawet lepiej, a było przyczyną... Usterka wyłapana na czas i zaoszczędzone tym samym pieniądze <ok>

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 mar 2015, 16:50

MasterBarti, jak mocne miałeś bicie na kole pasowym podczas pracy silnika? Od dłuższego czasu się tym interesuję i opinie są rożne. U mnie duże koło ma bicie ok 1mm a małe może 1/3 tego co duże. W sumie i jedno i drugie bije praktycznie niezauważalnie. Dopiero jak przyłożę np śrubokręt z boku do koła to słychać że nie pracuje równo.

MasterBarti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 maja 2014, 08:46

Post autor: MasterBarti » 10 mar 2015, 19:34

Nie mierzyłem ale tak na oko, to może 2-3mm było. W każdym razie było widać z góry bez specjalnego przyglądania się.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 mar 2015, 20:04

No to sporo. U mnie bez przyłożenia czegoś nie widać bujania. To na razie nie zaprzątam sobie tym głowy. Jestem tylko ciekaw przy jakich realnych przebiegach to koła daje porządnie w kość że jest potrzeba jego wymiany. Znalazłem kilka tematów i niektórzy przy 300tys już z tym robili bo koło miało spory wychył podczas pracy a inni mieli prawie pół miliona na liczniku i ruszało się minimalnie.

MasterBarti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 maja 2014, 08:46

Post autor: MasterBarti » 10 mar 2015, 20:36

Ja bym tak na to nie patrzał, bo nie wiadomo czy któryś z poprzednich właścicieli go nie wymieniał ani w większości przypadków jaki faktycznie przebieg ma nasze auto bo już swoje lata musi mieć.
Przykładowo moja ma zaledwie 300k na liczniku a po jej stanie wiedziałem, że ma więcej a jak zdjąłem licznik to zauważyłem nabitą datę produkcji na tworzywach o rok młodszą niż ma samochód w dowodzie to mnie tylko utwierdziło w słuszności mojego spostrzeżenia ;)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 10 mar 2015, 20:52

hudy pisze:Jestem tylko ciekaw przy jakich realnych przebiegach to koła daje porządnie w kość że jest potrzeba jego wymiany.
Nie przebieg jest tu przyczyną ,bo z tym kołem,a raczej połaczeniem koło-czop wału , o ile nie jest ruszane ,nic się nie dzieje ....zwykle problemy zaczynają się jak ktoś się tego koła niepotrzebnie czepi,założy jakiś tani zamiennik i nie przykręci jak należy .Nie ruszane połaczenie ,może się tylko uszkodzić w sytuacji gdy duże koło paska PK z tłumikiem drgań zaczyna się ''rozłazić '' i zaczyna bić , bicie co oczywiste ,zaczyna destrukcyjnie działać na połaczenie koło -wał ....po jakimś czasie takiego działania ,wiadomo że to połączenie zaczyna się poddawać

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 mar 2015, 21:04

MUNIOR pisze:Nie ruszane połaczenie ,może się tylko uszkodzić w sytuacji gdy duże koło paska PK z tłumikiem drgań zaczyna się ''rozłazić '' i zaczyna bić
No właśnie o to mi chodzi. Pewnie są mniej więcej przybliżone przebiegi kiedy koło się "rozłazi" Ja akurat mam przebieg oryginalny i poprzedni właściciel tego koła na bank nie ruszał a jak wspomniałem zaczyna się lekko chwiać,. Na razie mało zauważalnie ale jednak jakieś drgania już są.
Dodam jeszcze od siebie że u kumpla dość mocno to koło się chwiało a prawie całkowicie przestało po wymianie łapy z napinaczem paska alternatora. Widocznie zacięty napinacz nie przenosił drgań paska na siebie tylko obrywało koło z tłumikiem drgań. Wcale bym się nie zdziwił jak by napinacz był jedną z przyczyn wykańczania tego koła...

MasterBarti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 15
Rejestracja: 04 maja 2014, 08:46

Post autor: MasterBarti » 18 mar 2015, 19:26

Dobra panowie, poskładane do kupy, przy okazji wymienione uszczelniacze zaworowe i chodzi jak marzenie, jeszcze przy odrobinie czasu i chęci tylko ten nieszczęsny nastawnik zamienić ;)

Miałem niezłe szczęście, bo z tym na oko ustawionym kątem wyprzedzenia wtrysku jak wcześniej pisałem wstrzeliłem się idealnie :D Po zmontowaniu wszystkiego do kupy i sprawdzeniu vagiem wartość wynosiła 55 jednostek.
Teraz zimny i grzany świecami, zimny bez grzania, letni czy wrzący odpala od pierwszego obrotu wałem a odczyt w vag-com nie głupieje :D

Jakby kogoś interesowało, to dokręcając dolne koło na wale bez problemu zablokowałem w okienku skrzyni koło zamachowe pobijakiem, jako blokada w koło pompy niemal idealnie wpasowała się długa 10ka na klucz 1/2" (wymagała drobnego szlifu papierem i wtedy wchodziła ciasno) a do zablokowania wałka rozrządu wystarczy kawałek płaskownika, w moim przypadku idealnie spasował się klucz do wymiany tarczy z dużej kątówki.

Jakby ktoś chce, to mogę również podać prosty przepis na zrobienie niemal profesjonalnego przyrządu do ściągania sprężyn zaworowych, wystarczy kawałek grubszego płaskownika, spawarka, wiertarka, kawałek stalowej rurki, młotek i kątówka ;) Do tego jakieś pół godziny wolnego czasu.

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 24 mar 2015, 20:31

Panowie podepnę się, szwagrowi 1z słabo odpala i dziś zauważyłem, że kąt wtrysku jest ustawiony 44 jednostki w BS, więc tragedii nie ma. Jest jednak dziwna sprawa: jak przełączę na MB to powinien ten kąt skoczyć, a tu jest cały czas 44. Czy czyszczenie tego sitka zaworu kąta wtrysku pomoże czy raczej wymiana?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 24 mar 2015, 22:45

mantix pisze:Panowie podepnę się, szwagrowi 1z słabo odpala i dziś zauważyłem, że kąt wtrysku jest ustawiony 44 jednostki w BS, więc tragedii nie ma. Jest jednak dziwna sprawa: jak przełączę na MB to powinien ten kąt skoczyć, a tu jest cały czas 44. Czy czyszczenie tego sitka zaworu kąta wtrysku pomoże czy raczej wymiana?
Jaka wymiana i po co :?: :shock: z kątem i przestawianiem wszystko jest jak należy i nic tu nie musi "skoczyć" przy przełączaniu w MB :roll: ... przyczyna słabego odpalania lezy gdzie indziej ...zwykle powietrze w przewodach paliwowych ,albo ,choć to raczej rzadko ,coś z pompą wtryskową

Awatar użytkownika
mantix
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 129
Rejestracja: 27 sie 2008, 21:49

Post autor: mantix » 25 mar 2015, 15:28

Mariusz to jak to jest powinien się przestawiać w MB czy nie? Nie jest to raczej wina powietrza w paliwie bo autko dobrze zapala jak grzeją świece, czyli poniżej 5 stopni.Co prawda troszkę nierówno pracuje przez chwilę, ale pali od strzała.Natomiast teraz kiedy zrobiło się cieplej to po dłuższym postoju trzeba kilka razy pokręcić :roll:

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

[B4 1.9 1Z] Ciężko odpala

Post autor: illusion » 06 lip 2015, 00:38

Witam.

B4rka mi zaczęła strasznie ciężko palić nieważne, czy zimny czy ciepły. Kąt wtrysku, i dawka w normie. Samochód jak już odpali to chodzi elegancko, ma moc i nie ma problemu z przyspieszaniem, żadnych notlaufów. Na kompie zero błędów, temperatura dla kompa jest okej. Nastawnik ma czysty, jakiś czas temu czyszczony, będzie z pół roku. Chodzi równo nie przerywa. Zaczęło się, gdy zatankowałem z przymusu na nowej stacji paliw, czy trefne paliwo mogło aż tak zaszkodzić?

Zapala ciężko, ale jak już odpali to chodzi tak jak chodziła, wszystko jest jak należy. Po zgaszeniu, już po 5ciu minutach jest ten sam problem z odpaleniem.


:cry:

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 06 lip 2015, 12:37

Po pierwsze primo !
osprzet silnika podaj - bosch czy pierburg
Po drugie primo!
podłacz pod vaga i daj nam grupe 000 :D kąt wtrysku, dawka itp itd . wtedy cos powiemy
Po trzecie primo
mogło sie popsuc wszystko - od nastawnika po koło zapasowe :D
Prosze podaj te dane . wtedy cos ruszymy.

Awatar użytkownika
illusion
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 378
Rejestracja: 25 maja 2008, 15:32
Lokalizacja: Włoszczowa

Post autor: illusion » 06 lip 2015, 12:41

Pierburg.
Dawka 3.0 na rozgrzanym motorze. Kąt wtrysku 45, jest do poprawy ale wcześniej było dobrze i nie było problemu powyższego, od kilku dni tak się dzieje. Nastawnik był czyszczone, RSW 740, żadnych skoków obrotów i szarpania. Po prostu jest tylko problem z odpalenie, reszta smiga aż miło.

Awatar użytkownika
szymon_xd2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 247
Rejestracja: 13 sty 2013, 11:07
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: szymon_xd2 » 06 lip 2015, 16:13

kąt wtrysku popraw koniecznie i napisz jaka roznica jest.. ogarnij ten zaworek zwrotny przy filtrze paliwa. filtr paliwa wymien ( dostales info na jaki) mimo ze byl wymieniany. postaraj sie ogarnac fabryczne przezroczyste przewody pompy wtryskowej- chociaż ten z zasilania. jak ogarniesz czesci to zmien wszystko na raz( raz i po problemie) odpowietrz zetorka :D i wtedy zobacz jak pali:D co tu wiecej napisac ? no nie wiem hehe.. jak to nie pomoze to w najgorszym wypadku jakis problem z pompa wtryskową juz - ale to nie dygaj bo to na samym koncu obstawiam :D
Pozdrowionka Z SuwałK !!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl