Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Alternator grzeje się rolka i pasek ??

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wysio
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 624
Rejestracja: 13 cze 2009, 08:10
Lokalizacja: Lublin

[B4 1.9 1Z] Alternator grzeje się rolka i pasek ??

Post autor: wysio » 05 mar 2015, 21:17

Miałem problem z ładowaniem , zregenerowałem alternator , założyłem nowy pasek . Ładowanie jest ale rolka na alternatorze strasznie się grzeje ( nie można jej dotknąć) pasek piszczy .

Gdzie szukać przyczyny wina napinacza ( bo nawet się nie ruszył jak go próbowałem góra dół ruszyć , pasek założyłem wrzucając wsteczny i wskoczył dość lekko ) , koło na wale ma leciutki odchył nie chodzi 100% w osi .

[ Dodano: 2015-03-07, 08:17 ]
nikt nie miał takie problemu żeby coś podpowiedzieć , napinacz może stać i powodować takie tarcie bo ja tak obstawiam że to on jest winowajcą jak go sprawdzić czy pracuje prawidołowo jak go wyjmnę ?

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 mar 2015, 18:49

A sam alternator kręcił się luźno? Jeśli tak to ja bym stawiał na słabo napięty pasek czyli winny napinacz. Pasek obraca się szybciej niż kolo i się grzeje.
Kilka miesięcy temu przerabiałem problem z napinaczem. Napinacz podczas pracy silnika ma się cały czas poruszać. Jak go dotkniesz ręką to czuć że drga a gdy silnik jest wyłączony i pociągniesz za pasek do góry to widać jak napinacz idzie w dół. To jest jego prawidłowa praca.U mnie przy zakładaniu paska też w ogóle się nie ruszał także pomyślałem że to w końcu naprawię. Naprawa nie jest trudna i lepiej zrobić ją wcześniej gdyż ramię napinacza wrzyna się w łapę na której jest zamocowany i jak wytrze w niej większy rowek to będziesz musiał też wymienić łapę.
Najtańszą opcją naprawy jest kupno w ASO dwóch tulejek na których pracuje ramię napinacza a samo ramie oddać do ślusarza by trochę napawał i zeszlifował na wymiar.
Przy zdejmowaniu ramienia z napinacza uważaj by go nie uszkodzić gdyż będzie na pewno mocno w nim siedział. Najlepiej go wymoczyć w nafcie , odkręcić lekko śrubę która trzyma ramię i stuknąć w nią młotkiem. Wtedy pewnie puści. Jak bys naprawiał to jestem do dyspozycji by coś podpowiedzieć.

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 10 mar 2015, 21:58

Też regenerowałem ten napinacz u siebie. Nowa sprężyna, nowe ramię z ASO, nowa rolka i nowe tulejki. Jak tak poskładasz do kupy to nie mała kwota wychodzi bo to ramię drogie jest :-P Ramię występuje w zamienniku do VW ale nie jestem pewny jak jest z A80. Teraz działa super bo wcześniej stał w miejscu.
Praktycznie w każdym aucie gdzie napinacz jest na sprężynie to przy chodzącym silniku ramię się rusza i właśnie to może być powodem grzania się paska. Ewentualnie łożyska mogą być kiepskie ale jak nie wyją i się obracają to nie ma co ich winić.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 10 mar 2015, 22:10

Oj chyba bym się nie zdecydował na wymianę wszystkiego na nowe. Samo ramie z tego co pamiętam to koszt koło 200zł. Ja kupiłem tylko nowe tulejki a ramię dałem ślusarzowi który napawał mi je za 20zł. Łukasz spróbuj jeszcze podciągnąć napinacz do góry jakąś breszką. Wtedy sprawdzisz czy altek dalej się grzeje. Nawet przy sprawnym napinaczu dość ciężko się zakłada ten pasek.

Awatar użytkownika
kubaaabee
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 268
Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
Imię: Jakub
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant quattro
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Kraków

Post autor: kubaaabee » 10 mar 2015, 22:54

hudy pisze:Samo ramie z tego co pamiętam to koszt koło 200zł.
Wtedy dokładnie 188zł...

elbula
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 621
Rejestracja: 12 lis 2012, 23:22
Lokalizacja: prochowice

Post autor: elbula » 11 mar 2015, 01:32

ja kupiłem INA za 100 zł

tulejki i czapeczki 62 aso

lapa nie wyrobiona za 150
212 zl za wszystko plus robocizna

Awatar użytkownika
MichałK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 09 lis 2007, 01:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MichałK » 11 mar 2015, 23:15

Ja bym jeszcze do tego założył wolne koło pasowe alternatora, jeśli reszta jest ok to całkowicie eliminuje piski i szarpanie napinaczem.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 12 mar 2015, 08:14

Najpierw niech sprawdzi napięcie paska a potem niech wymienia bo szkoda niepotrzebnych kosztów.

kacperek285
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: kacperek285 » 19 kwie 2015, 06:42

witam,
podepnę się pod temat bo mam następujący problem. wczoraj rozleciał mi się pasek wielokolorowy. sprzedawca dał mi 6PK1173 OPTIMA 40 zl i ze ma pasować do mojego auta ( 1,9 TDI 1Z 94R WERSJA Z KLIMA) Rolkę z napinaczem odgiąłem maksymalnie w dol i nie ma szans założyć tego. dodam jeszcze ze zmieniałem ten pasek ok 2 lata temu i nie było wtedy żadnego problemu. tylko nie mam starego paska co to był za rozmiar.
Poradźcie coś panowie.
pozdrawiam

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 19 kwie 2015, 10:01

Bo rolka opiera ci sie na łapie silnika a ze pasek masz krotki trochę to nie nałożysz ja zawsze zakładam 1180-1183

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 19 kwie 2015, 10:21

Jak miałem klime to był pasek 6PK 1180 u mnie.

kacperek285
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: kacperek285 » 19 kwie 2015, 10:24

dokładnie rolka opiera się o łapę silnika. Jutro spróbuje wymienić na dłuższy. Tylko zastanawiam się czy jak weżnę 7 [mm] dłuższy czy to wystarczy. Mozę wsiąść od razu 1185?
jak długo można jeździć na urwanym tym pasku. czy to tylko zależy od aku i włączonych świateł.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 19 kwie 2015, 11:15

Głownie to zależy w jakim stanie masz akumulator i w jakich warunkach będziesz jechał czy tylko trasa czy miasto i czy będziesz gasił silnik czy tylko jechał. Jak nie masz paska a chcesz gdzieś dojechać zawsze możesz coś założyć by było ładowanie. Kilka lat temu podczas jazdy rozpadła mi się rolka napinająca pasek a do domu miałem 300km. Żona wyskoczyła z pończoch, założyłem je na rolki i dojechałem spokojnie do domu. Myślałem że ten patent nie działa ale jednak...

kacperek285
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 96
Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
Lokalizacja: nowy sacz

Post autor: kacperek285 » 20 kwie 2015, 20:03

wymieniałem dzisiaj na 6PK 1180 bosch pasuje idealnie wymiana zajęła ok 30 min.
dla wszystkich którzy chcą wiedzieć jak wygląda jazda bez tego paska to powiem ze, gdy aku już pada to silnik nie ma prawie nic mocy 60km/h po równym to max. dzięki za pomoc bozmek i Krzysiek 84

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl