[B4 1.9 1Z] Alternator grzeje się rolka i pasek ??
[B4 1.9 1Z] Alternator grzeje się rolka i pasek ??
Miałem problem z ładowaniem , zregenerowałem alternator , założyłem nowy pasek . Ładowanie jest ale rolka na alternatorze strasznie się grzeje ( nie można jej dotknąć) pasek piszczy .
Gdzie szukać przyczyny wina napinacza ( bo nawet się nie ruszył jak go próbowałem góra dół ruszyć , pasek założyłem wrzucając wsteczny i wskoczył dość lekko ) , koło na wale ma leciutki odchył nie chodzi 100% w osi .
[ Dodano: 2015-03-07, 08:17 ]
nikt nie miał takie problemu żeby coś podpowiedzieć , napinacz może stać i powodować takie tarcie bo ja tak obstawiam że to on jest winowajcą jak go sprawdzić czy pracuje prawidołowo jak go wyjmnę ?
Gdzie szukać przyczyny wina napinacza ( bo nawet się nie ruszył jak go próbowałem góra dół ruszyć , pasek założyłem wrzucając wsteczny i wskoczył dość lekko ) , koło na wale ma leciutki odchył nie chodzi 100% w osi .
[ Dodano: 2015-03-07, 08:17 ]
nikt nie miał takie problemu żeby coś podpowiedzieć , napinacz może stać i powodować takie tarcie bo ja tak obstawiam że to on jest winowajcą jak go sprawdzić czy pracuje prawidołowo jak go wyjmnę ?
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
A sam alternator kręcił się luźno? Jeśli tak to ja bym stawiał na słabo napięty pasek czyli winny napinacz. Pasek obraca się szybciej niż kolo i się grzeje.
Kilka miesięcy temu przerabiałem problem z napinaczem. Napinacz podczas pracy silnika ma się cały czas poruszać. Jak go dotkniesz ręką to czuć że drga a gdy silnik jest wyłączony i pociągniesz za pasek do góry to widać jak napinacz idzie w dół. To jest jego prawidłowa praca.U mnie przy zakładaniu paska też w ogóle się nie ruszał także pomyślałem że to w końcu naprawię. Naprawa nie jest trudna i lepiej zrobić ją wcześniej gdyż ramię napinacza wrzyna się w łapę na której jest zamocowany i jak wytrze w niej większy rowek to będziesz musiał też wymienić łapę.
Najtańszą opcją naprawy jest kupno w ASO dwóch tulejek na których pracuje ramię napinacza a samo ramie oddać do ślusarza by trochę napawał i zeszlifował na wymiar.
Przy zdejmowaniu ramienia z napinacza uważaj by go nie uszkodzić gdyż będzie na pewno mocno w nim siedział. Najlepiej go wymoczyć w nafcie , odkręcić lekko śrubę która trzyma ramię i stuknąć w nią młotkiem. Wtedy pewnie puści. Jak bys naprawiał to jestem do dyspozycji by coś podpowiedzieć.
Kilka miesięcy temu przerabiałem problem z napinaczem. Napinacz podczas pracy silnika ma się cały czas poruszać. Jak go dotkniesz ręką to czuć że drga a gdy silnik jest wyłączony i pociągniesz za pasek do góry to widać jak napinacz idzie w dół. To jest jego prawidłowa praca.U mnie przy zakładaniu paska też w ogóle się nie ruszał także pomyślałem że to w końcu naprawię. Naprawa nie jest trudna i lepiej zrobić ją wcześniej gdyż ramię napinacza wrzyna się w łapę na której jest zamocowany i jak wytrze w niej większy rowek to będziesz musiał też wymienić łapę.
Najtańszą opcją naprawy jest kupno w ASO dwóch tulejek na których pracuje ramię napinacza a samo ramie oddać do ślusarza by trochę napawał i zeszlifował na wymiar.
Przy zdejmowaniu ramienia z napinacza uważaj by go nie uszkodzić gdyż będzie na pewno mocno w nim siedział. Najlepiej go wymoczyć w nafcie , odkręcić lekko śrubę która trzyma ramię i stuknąć w nią młotkiem. Wtedy pewnie puści. Jak bys naprawiał to jestem do dyspozycji by coś podpowiedzieć.
- kubaaabee
- Forum Audi 80
- Posty: 268
- Rejestracja: 13 kwie 2013, 22:39
- Imię: Jakub
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant quattro
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Kraków
Też regenerowałem ten napinacz u siebie. Nowa sprężyna, nowe ramię z ASO, nowa rolka i nowe tulejki. Jak tak poskładasz do kupy to nie mała kwota wychodzi bo to ramię drogie jest Ramię występuje w zamienniku do VW ale nie jestem pewny jak jest z A80. Teraz działa super bo wcześniej stał w miejscu.
Praktycznie w każdym aucie gdzie napinacz jest na sprężynie to przy chodzącym silniku ramię się rusza i właśnie to może być powodem grzania się paska. Ewentualnie łożyska mogą być kiepskie ale jak nie wyją i się obracają to nie ma co ich winić.
Praktycznie w każdym aucie gdzie napinacz jest na sprężynie to przy chodzącym silniku ramię się rusza i właśnie to może być powodem grzania się paska. Ewentualnie łożyska mogą być kiepskie ale jak nie wyją i się obracają to nie ma co ich winić.
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Oj chyba bym się nie zdecydował na wymianę wszystkiego na nowe. Samo ramie z tego co pamiętam to koszt koło 200zł. Ja kupiłem tylko nowe tulejki a ramię dałem ślusarzowi który napawał mi je za 20zł. Łukasz spróbuj jeszcze podciągnąć napinacz do góry jakąś breszką. Wtedy sprawdzisz czy altek dalej się grzeje. Nawet przy sprawnym napinaczu dość ciężko się zakłada ten pasek.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 96
- Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
- Lokalizacja: nowy sacz
witam,
podepnę się pod temat bo mam następujący problem. wczoraj rozleciał mi się pasek wielokolorowy. sprzedawca dał mi 6PK1173 OPTIMA 40 zl i ze ma pasować do mojego auta ( 1,9 TDI 1Z 94R WERSJA Z KLIMA) Rolkę z napinaczem odgiąłem maksymalnie w dol i nie ma szans założyć tego. dodam jeszcze ze zmieniałem ten pasek ok 2 lata temu i nie było wtedy żadnego problemu. tylko nie mam starego paska co to był za rozmiar.
Poradźcie coś panowie.
pozdrawiam
podepnę się pod temat bo mam następujący problem. wczoraj rozleciał mi się pasek wielokolorowy. sprzedawca dał mi 6PK1173 OPTIMA 40 zl i ze ma pasować do mojego auta ( 1,9 TDI 1Z 94R WERSJA Z KLIMA) Rolkę z napinaczem odgiąłem maksymalnie w dol i nie ma szans założyć tego. dodam jeszcze ze zmieniałem ten pasek ok 2 lata temu i nie było wtedy żadnego problemu. tylko nie mam starego paska co to był za rozmiar.
Poradźcie coś panowie.
pozdrawiam
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
-
- Forum Audi 80
- Posty: 96
- Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
- Lokalizacja: nowy sacz
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
Głownie to zależy w jakim stanie masz akumulator i w jakich warunkach będziesz jechał czy tylko trasa czy miasto i czy będziesz gasił silnik czy tylko jechał. Jak nie masz paska a chcesz gdzieś dojechać zawsze możesz coś założyć by było ładowanie. Kilka lat temu podczas jazdy rozpadła mi się rolka napinająca pasek a do domu miałem 300km. Żona wyskoczyła z pończoch, założyłem je na rolki i dojechałem spokojnie do domu. Myślałem że ten patent nie działa ale jednak...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 96
- Rejestracja: 23 lis 2007, 09:42
- Lokalizacja: nowy sacz