[80 b4 1.9tdi] za niskie wolne obroty
[80 b4 1.9tdi] za niskie wolne obroty
witam
od jakiegos czasu silnik pracuje jakos nierowno podlaczylem go pod vag i wyszlo ze ma obroty
od 800 do 819 obr./min. nie wiem dlaczego tak jest, nie zabardzo jeszcze umiem interpretowac pozostałe dane z vaga, moze wie ktos ktory blok sprawdzic, albo co to moze byc, trzy miesiace temu robilem uszczelnianie pompy w serwisie i jakis czas po ty m zaczely sie klopoty, poza tym silnik pali nazimno i cieplo, z osiagami tez nie ma zbytniego spadku ale troszke wolniej wkreca sie na obroty, sprawdzilem blok 13 i tam na czwartym cylindrze nie ma wogole wskazan a na trzech pozostałych sa rózne wartości
pozdrawiam
od jakiegos czasu silnik pracuje jakos nierowno podlaczylem go pod vag i wyszlo ze ma obroty
od 800 do 819 obr./min. nie wiem dlaczego tak jest, nie zabardzo jeszcze umiem interpretowac pozostałe dane z vaga, moze wie ktos ktory blok sprawdzic, albo co to moze byc, trzy miesiace temu robilem uszczelnianie pompy w serwisie i jakis czas po ty m zaczely sie klopoty, poza tym silnik pali nazimno i cieplo, z osiagami tez nie ma zbytniego spadku ale troszke wolniej wkreca sie na obroty, sprawdzilem blok 13 i tam na czwartym cylindrze nie ma wogole wskazan a na trzech pozostałych sa rózne wartości
pozdrawiam
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Obotry masz w normie, co do grupy 13 vag pokazuje wskazania do wtrysku sterującego, dla tego masz wypisane tylko trzy wtryskiwacze. Jakie masz wartości? Prawidłowe zakres (dozwolony) powinien miesicic sie w (-2 - 2) lu (+2 do -2) to juz bez róznicy czy bedzie na plus czy na minus, jesli wysepuja wieksze odchyby od tych wartości może to wskazywać słabą kompresje badź siadający wtryskiwacz. Ale to przy wiekszych odchyłach. Jesli wskazania masz w normie to wszystko jest ok dodatkowo mozesz sprawdzić kat wtrysku i zapłon. Być moze jest lekko opuźniony. Z tąd nieco niższe obtory. Ale jeśli watości sie mieszacza w zakresie to nie szukaj dziury w całym.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
To jak masz pomiar z obrotka na oko to stawiam flaszek ze obroty są niższe i sa wpożadku, co do vaga myśle że jest sens, jak nie uda Ci sie skonfigurować vag coma tak aby sie łaczył to zawsze mozesz skożystac z programu deltascan ale jak by nie było za free zczytasz sobie błedy lub je pokasujesz, pozatym zawsze można pomóc kolegom z podwórka przy innych autach <ok>
dzieki chyba trzeba bedzie sie rozgladnac za vagiem jednak :mrgreen: w koncu i A4 w Ahu jest w rodzinie.. <ok>Solskier pisze:To jak masz pomiar z obrotka na oko to stawiam flaszek ze obroty są niższe i sa wpożadku, co do vaga myśle że jest sens, jak nie uda Ci sie skonfigurować vag coma tak aby sie łaczył to zawsze mozesz skożystac z programu deltascan ale jak by nie było za free zczytasz sobie błedy lub je pokasujesz, pozatym zawsze można pomóc kolegom z podwórka przy innych autach <ok>
- hudy
- Forum Audi 80
- Posty: 4865
- Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
- Imię: Robert
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Alwernia
- Kontakt:
panowie a ja mam takie pytanko.jak jade samochodem i mam zamiar się zatrzymać wrzucam na luz i obroty spadają poniżej 1000 obrotów jednak dopiero po całkowitym zatrzymaniu samochodu obroty spadaja jeszcze o powiedzmy 100 obrotów. nawet jeśli bym sie lekko toczył to obroty nie spadną jeśli nie zatrzymam się całkowicie. moze mi powiecie czy u was też jest podobna sytuacja i z czego to wynika??
U mnie jest podobnie, z tym ze jak dojezdzam na luzie do skrzyzowania to obroty faluja w zakresie +/- 50obr/min. Na postoju nigdy obroty nie faluja silnik chodzi rowno. Dodam, ze jak jest zimny to tego efektu nie mam, a jak sie rozgrzeje do ~90C to tak sie dzieje, ja obstawiam nastawnik musze tylko kostke od predkosciomierza odlaczyc i wszystko sie wyjasni.hudy pisze:panowie a ja mam takie pytanko.jak jade samochodem i mam zamiar się zatrzymać wrzucam na luz i obroty spadają poniżej 1000 obrotów jednak dopiero po całkowitym zatrzymaniu samochodu obroty spadaja jeszcze o powiedzmy 100 obrotów. nawet jeśli bym sie lekko toczył to obroty nie spadną jeśli nie zatrzymam się całkowicie. moze mi powiecie czy u was też jest podobna sytuacja i z czego to wynika??