Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 b4 1.9tdi] za niskie wolne obroty

MarekK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 19 lut 2007, 21:42
Lokalizacja: Wrocław

[80 b4 1.9tdi] za niskie wolne obroty

Post autor: MarekK » 14 gru 2007, 11:40

witam
od jakiegos czasu silnik pracuje jakos nierowno podlaczylem go pod vag i wyszlo ze ma obroty
od 800 do 819 obr./min. nie wiem dlaczego tak jest, nie zabardzo jeszcze umiem interpretowac pozostałe dane z vaga, moze wie ktos ktory blok sprawdzic, albo co to moze byc, trzy miesiace temu robilem uszczelnianie pompy w serwisie i jakis czas po ty m zaczely sie klopoty, poza tym silnik pali nazimno i cieplo, z osiagami tez nie ma zbytniego spadku ale troszke wolniej wkreca sie na obroty, sprawdzilem blok 13 i tam na czwartym cylindrze nie ma wogole wskazan a na trzech pozostałych sa rózne wartości
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 14 gru 2007, 13:03

Obotry masz w normie, co do grupy 13 vag pokazuje wskazania do wtrysku sterującego, dla tego masz wypisane tylko trzy wtryskiwacze. Jakie masz wartości? Prawidłowe zakres (dozwolony) powinien miesicic sie w (-2 - 2) lu (+2 do -2) to juz bez róznicy czy bedzie na plus czy na minus, jesli wysepuja wieksze odchyby od tych wartości może to wskazywać słabą kompresje badź siadający wtryskiwacz. Ale to przy wiekszych odchyłach. Jesli wskazania masz w normie to wszystko jest ok dodatkowo mozesz sprawdzić kat wtrysku i zapłon. Być moze jest lekko opuźniony. Z tąd nieco niższe obtory. Ale jeśli watości sie mieszacza w zakresie to nie szukaj dziury w całym.

Awatar użytkownika
zgredek27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 747
Rejestracja: 10 gru 2006, 17:32
Lokalizacja: Południe

Post autor: zgredek27 » 14 gru 2007, 13:08

Solskier pisze:Obotry masz w normie
Podłącze się, a obroty na poziomie ~900 moze troszke wiece (no moze 915)j? Dodam ze nie falują..wszystko śmiga bez problemów..To normalne obroty czy zbyt duże?

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 14 gru 2007, 13:13

zgredek27, a to odczyt z vaga czy z oborotomierza? Bo jak z vaga to mogły by byc nieco mniejsze, a jak z obrotka to vag i tak pokaze około 800 i jest ok <ok>

Awatar użytkownika
zgredek27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 747
Rejestracja: 10 gru 2006, 17:32
Lokalizacja: Południe

Post autor: zgredek27 » 14 gru 2007, 13:30

Solskier pisze:zgredek27, a to odczyt z vaga czy z oborotomierza? Bo jak z vaga to mogły by byc nieco mniejsze, a jak z obrotka to vag i tak pokaze około 800 i jest ok <ok>
Z obrotka, vaga sie jeszcze nie dorobilem..nie wiem w sumie czy jest sens do 93 na Boschu? :-/

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 14 gru 2007, 14:14

To jak masz pomiar z obrotka na oko to stawiam flaszek ze obroty są niższe i sa wpożadku, co do vaga myśle że jest sens, jak nie uda Ci sie skonfigurować vag coma tak aby sie łaczył to zawsze mozesz skożystac z programu deltascan ale jak by nie było za free zczytasz sobie błedy lub je pokasujesz, pozatym zawsze można pomóc kolegom z podwórka przy innych autach <ok>

Awatar użytkownika
zgredek27
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 747
Rejestracja: 10 gru 2006, 17:32
Lokalizacja: Południe

Post autor: zgredek27 » 14 gru 2007, 14:46

Solskier pisze:To jak masz pomiar z obrotka na oko to stawiam flaszek ze obroty są niższe i sa wpożadku, co do vaga myśle że jest sens, jak nie uda Ci sie skonfigurować vag coma tak aby sie łaczył to zawsze mozesz skożystac z programu deltascan ale jak by nie było za free zczytasz sobie błedy lub je pokasujesz, pozatym zawsze można pomóc kolegom z podwórka przy innych autach <ok>
dzieki :) chyba trzeba bedzie sie rozgladnac za vagiem jednak :mrgreen: w koncu i A4 w Ahu jest w rodzinie.. <ok>

Awatar użytkownika
Solskier
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4315
Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
Imię: Sebastian
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2,2 AAN
Lokalizacja: Kłodzko
Kontakt:

Post autor: Solskier » 14 gru 2007, 15:32

Pewie, kasa prawie żadna a pożytek napeno bedzie, zresztą jeść nie woła, leżeć moze na przyszłość.

MarekK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 19 lut 2007, 21:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MarekK » 14 gru 2007, 18:53

a jak sprawdzic kat wtrysku i przyspieszenie zapłonu gdzie go szukac vagiem który to blok

[ Dodano: 2007-12-14, 20:17 ]
wskazania w 13 bloku: 1cyl. - około "0", 2 cyl. - "1.8", 3 cyl. - około "0" dlaczego na drugim jest taka różnica czy może być uszkodzony wtrysk?

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 15 gru 2007, 08:14

Musisz wejść w basic setting i tam w drugiej kolumnie jest podany kąt wtrysku.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 gru 2007, 21:52

panowie a ja mam takie pytanko.jak jade samochodem i mam zamiar się zatrzymać wrzucam na luz i obroty spadają poniżej 1000 obrotów jednak dopiero po całkowitym zatrzymaniu samochodu obroty spadaja jeszcze o powiedzmy 100 obrotów. nawet jeśli bym sie lekko toczył to obroty nie spadną jeśli nie zatrzymam się całkowicie. moze mi powiecie czy u was też jest podobna sytuacja i z czego to wynika??

MarekK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 29
Rejestracja: 19 lut 2007, 21:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: MarekK » 16 gru 2007, 22:11

u mnie nic takiego nie występuje ale może ktos sie z tym spotkal

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 16 gru 2007, 22:24

wiesz moze nie zwróciłeś na to uwagi bo to nie jest bardzo odczówalne jednak występuje...

Awatar użytkownika
radi88
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 475
Rejestracja: 12 kwie 2007, 15:29
Lokalizacja: Trójmiasto, Rumia

Post autor: radi88 » 17 gru 2007, 10:40

hudy pisze:panowie a ja mam takie pytanko.jak jade samochodem i mam zamiar się zatrzymać wrzucam na luz i obroty spadają poniżej 1000 obrotów jednak dopiero po całkowitym zatrzymaniu samochodu obroty spadaja jeszcze o powiedzmy 100 obrotów. nawet jeśli bym sie lekko toczył to obroty nie spadną jeśli nie zatrzymam się całkowicie. moze mi powiecie czy u was też jest podobna sytuacja i z czego to wynika??
U mnie jest podobnie, z tym ze jak dojezdzam na luzie do skrzyzowania to obroty faluja w zakresie +/- 50obr/min. Na postoju nigdy obroty nie faluja silnik chodzi rowno. Dodam, ze jak jest zimny to tego efektu nie mam, a jak sie rozgrzeje do ~90C to tak sie dzieje, ja obstawiam nastawnik musze tylko kostke od predkosciomierza odlaczyc i wszystko sie wyjasni.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 17 gru 2007, 18:39

u mnie nic nie faluje.poprostu jak mam zamiar sie zatrzymac to obroty sa minimalnie wyższe niż jak sie zatrzymam całkowicie.u kumpla w passacie jest podobnie.nie przeszkadza mi to jednak zastanawiam sie co to powoduje...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl