[B3 2.0 AAD] Parę koni lub NM wiecej w 2.0 AAD?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 mar 2015, 23:02
- Lokalizacja: Wrocław
[B3 2.0 AAD] Parę koni lub NM wiecej w 2.0 AAD?
Witam kolegów (i być może koleżanki). Jeśli dobrze przeszukałem to stwierdzam, ze podobnego temat jeszcze tu nie było.
Mam od ponad roku Audi Coupe (typ 89) 2.0E z silnikiem AAD. Autko jest w świetnym stanie. Oryginalne 176tys na blacie, silnik suchy jak piasek na pustyni- naprawdę malina. Niestety brakuje mi trochę mocy, a o swapie nie mam co myśleć bo to za droga zabawa. Innego auta nie biorę pod uwagę, tym bardziej, ze dopiero co zmieniłem sprzęgło - 1000pln). Zostaje mi więc delikatny (nie lubię tego słowa-) tuning.
Co myślicie o takich rzeczach jak:
1. strumienica zamiast katalizatora
2. filtr stożkowy z twardym (a nie gumowym) dolotem powietrza
3. polerowany dolot powietrza
4. polerowany kolektor ssący
Jednak zanim to zrobię skupię się najpierw na regulacji wtrysku mechanicznego- mam wrażenie że robi mnie na szaro- auto zaczęło duuużo palić, nawet 18 literków w mieście- nie ukrywam nogę mam ciężką. Mam wrażenie, że przelewa bo po spaleniu kapcie czy mocnym gazowaniu czuć benzynę. Taka mała dygresja.
Wracając do tematu, jakieś pomysły na zwiększenie mocy? chociaż w minimalnym stopniu?
Czy wymiana świec może sprawić że auto będzie żywsze?
pozdro
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-03-12, 11:52 ]
orzelek1989, patrz w jakim dziale piszesz :!:
Mam od ponad roku Audi Coupe (typ 89) 2.0E z silnikiem AAD. Autko jest w świetnym stanie. Oryginalne 176tys na blacie, silnik suchy jak piasek na pustyni- naprawdę malina. Niestety brakuje mi trochę mocy, a o swapie nie mam co myśleć bo to za droga zabawa. Innego auta nie biorę pod uwagę, tym bardziej, ze dopiero co zmieniłem sprzęgło - 1000pln). Zostaje mi więc delikatny (nie lubię tego słowa-) tuning.
Co myślicie o takich rzeczach jak:
1. strumienica zamiast katalizatora
2. filtr stożkowy z twardym (a nie gumowym) dolotem powietrza
3. polerowany dolot powietrza
4. polerowany kolektor ssący
Jednak zanim to zrobię skupię się najpierw na regulacji wtrysku mechanicznego- mam wrażenie że robi mnie na szaro- auto zaczęło duuużo palić, nawet 18 literków w mieście- nie ukrywam nogę mam ciężką. Mam wrażenie, że przelewa bo po spaleniu kapcie czy mocnym gazowaniu czuć benzynę. Taka mała dygresja.
Wracając do tematu, jakieś pomysły na zwiększenie mocy? chociaż w minimalnym stopniu?
Czy wymiana świec może sprawić że auto będzie żywsze?
pozdro
[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-03-12, 11:52 ]
orzelek1989, patrz w jakim dziale piszesz :!:
Ostatnio zmieniony 12 mar 2015, 11:50 przez orzelek1989, łącznie zmieniany 1 raz.
1.tego nie rób - poczytaj sobie o tym(jesli uda Ci się jakimś fartem trafić taka ktora podniesie momet w rządanych obrotach silnika...to przy innych ogbrotach go zaniży)orzelek1989 pisze:1. strumienica zamiast katalizatora
2. filtr stożkowy z twardym (a nie gumowym) dolotem powietrza
3. polerowany dolot powietrza
4. polerowany kolektor ssący
2. zyskasz dzwiek i moze jakies odczucie mocy ale silnik będzie zasysał brudy o wiekszej srednicy niż przez seryjny filtr, a to po jakims czasie pogorszy stan jednostki napędowej
3+4 + polerka kanałów dolot+wydech+planowanie głowicy + polerka komory spalania+ układ wydechowy z przelotowymi tłumikami- to ci podniesie mos o pere rumakow ale w 3000 sie nie zamkniesz z tym tematem....
pocieszę Cie, że samochody są tak robione.......że zawsze będzie brakowało mocy <ok>
lepiej nie ruszać dobrego silnika i nie pakowac tjuningowych gadżetów...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 mar 2015, 23:02
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 mar 2015, 23:02
- Lokalizacja: Wrocław
właśnie słyszałem o tch filtrach, niby nie stożek ale przepustowość większa niż przy standardowym filtrze. Najpierw jednak zrobię wtrysk, zaoszczędzę na paliwku- wtedy będzie mi łatwiej uzbierać na dalsze zabawy dzięki
[ Dodano: 2015-03-12, 23:03 ]
btw. skoro już tutaj piszę.... znacie magików od wtrysku mechanicznego we Wrocławiu lub okolicy? wiem, ze jetronic się tym zajmuje ale oni biorą taką monetę że głowa pobolewa....
[ Dodano: 2015-03-12, 23:03 ]
btw. skoro już tutaj piszę.... znacie magików od wtrysku mechanicznego we Wrocławiu lub okolicy? wiem, ze jetronic się tym zajmuje ale oni biorą taką monetę że głowa pobolewa....
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Jak trzeba więcej mocy to ratuje Cię jedynie porting głowicy, zwiększenie stopnia sprężania i ostrzejszy wałek rozrządu. Zabawa w stożki, strumienice itp. jest bez sensu. Wrzuć wkładkę K&N i doprowadź pod nią zimniejsze powietrze w większych ilościach, bo ten ori wynalazek za lampą z gumowym kolankiem to porażka.
Do Marcina polecam wybrać się po jakichś modyfikacjach, bo wtrysk stroi się po każdorazowej ingerencji. Nawet zmiana na wkładkę K&N zmieni charakterystykę pracy silnika co kwalifikuje się do ponownego strojenia
https://audi80.pl/specjalista-od-mec ... t40917.htmorzelek1989 pisze:znacie magików od wtrysku mechanicznego we Wrocławiu lub okolicy?
Do Marcina polecam wybrać się po jakichś modyfikacjach, bo wtrysk stroi się po każdorazowej ingerencji. Nawet zmiana na wkładkę K&N zmieni charakterystykę pracy silnika co kwalifikuje się do ponownego strojenia
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 mar 2015, 23:02
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 mar 2015, 23:02
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 01 mar 2015, 23:02
- Lokalizacja: Wrocław
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.