Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 2.0 AAD] Parę koni lub NM wiecej w 2.0 AAD?

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategori a jest związane z silnikami benzynowymi i LPG
ODPOWIEDZ
orzelek1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 01 mar 2015, 23:02
Lokalizacja: Wrocław

[B3 2.0 AAD] Parę koni lub NM wiecej w 2.0 AAD?

Post autor: orzelek1989 » 12 mar 2015, 02:14

Witam kolegów (i być może koleżanki). Jeśli dobrze przeszukałem to stwierdzam, ze podobnego temat jeszcze tu nie było.

Mam od ponad roku Audi Coupe (typ 89) 2.0E z silnikiem AAD. Autko jest w świetnym stanie. Oryginalne 176tys na blacie, silnik suchy jak piasek na pustyni- naprawdę malina. Niestety brakuje mi trochę mocy, a o swapie nie mam co myśleć bo to za droga zabawa. Innego auta nie biorę pod uwagę, tym bardziej, ze dopiero co zmieniłem sprzęgło - 1000pln). Zostaje mi więc delikatny (nie lubię tego słowa-) tuning.

Co myślicie o takich rzeczach jak:
1. strumienica zamiast katalizatora
2. filtr stożkowy z twardym (a nie gumowym) dolotem powietrza
3. polerowany dolot powietrza
4. polerowany kolektor ssący

Jednak zanim to zrobię skupię się najpierw na regulacji wtrysku mechanicznego- mam wrażenie że robi mnie na szaro- auto zaczęło duuużo palić, nawet 18 literków w mieście- nie ukrywam nogę mam ciężką. Mam wrażenie, że przelewa bo po spaleniu kapcie czy mocnym gazowaniu czuć benzynę. Taka mała dygresja.

Wracając do tematu, jakieś pomysły na zwiększenie mocy? chociaż w minimalnym stopniu?
Czy wymiana świec może sprawić że auto będzie żywsze?

pozdro

[ Komentarz dodany przez: PieterB: 2015-03-12, 11:52 ]
orzelek1989, patrz w jakim dziale piszesz :!:
Ostatnio zmieniony 12 mar 2015, 11:50 przez orzelek1989, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 12 mar 2015, 07:49

orzelek1989 pisze:1. strumienica zamiast katalizatora
2. filtr stożkowy z twardym (a nie gumowym) dolotem powietrza
3. polerowany dolot powietrza
4. polerowany kolektor ssący
1.tego nie rób - poczytaj sobie o tym(jesli uda Ci się jakimś fartem trafić taka ktora podniesie momet w rządanych obrotach silnika...to przy innych ogbrotach go zaniży)
2. zyskasz dzwiek i moze jakies odczucie mocy ale silnik będzie zasysał brudy o wiekszej srednicy niż przez seryjny filtr, a to po jakims czasie pogorszy stan jednostki napędowej
3+4 + polerka kanałów dolot+wydech+planowanie głowicy + polerka komory spalania+ układ wydechowy z przelotowymi tłumikami- to ci podniesie mos o pere rumakow ale w 3000 sie nie zamkniesz z tym tematem....

pocieszę Cie, że samochody są tak robione.......że zawsze będzie brakowało mocy <ok>
lepiej nie ruszać dobrego silnika i nie pakowac tjuningowych gadżetów...

orzelek1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 01 mar 2015, 23:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: orzelek1989 » 12 mar 2015, 08:19

Czyli nie ma dla mnie ratunku.

popkuszdw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 117
Rejestracja: 17 cze 2014, 15:26
Lokalizacja: Zduńska Wola

Post autor: popkuszdw » 12 mar 2015, 22:30

Możesz spróbować zastosować wkład filtra powietrza np. K&N, wielu użytkowników twierdzi że wtedy silnik jest elastyczniejszy i lepiej pracuje...

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 12 mar 2015, 22:40

Również może jeździć bez filtra taki sam efekt i darmowy.

orzelek1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 01 mar 2015, 23:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: orzelek1989 » 12 mar 2015, 23:01

właśnie słyszałem o tch filtrach, niby nie stożek ale przepustowość większa niż przy standardowym filtrze. Najpierw jednak zrobię wtrysk, zaoszczędzę na paliwku- wtedy będzie mi łatwiej uzbierać na dalsze zabawy :) dzięki

[ Dodano: 2015-03-12, 23:03 ]
btw. skoro już tutaj piszę.... znacie magików od wtrysku mechanicznego we Wrocławiu lub okolicy? wiem, ze jetronic się tym zajmuje ale oni biorą taką monetę że głowa pobolewa....

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 13 mar 2015, 04:27

Jak trzeba więcej mocy to ratuje Cię jedynie porting głowicy, zwiększenie stopnia sprężania i ostrzejszy wałek rozrządu. Zabawa w stożki, strumienice itp. jest bez sensu. Wrzuć wkładkę K&N i doprowadź pod nią zimniejsze powietrze w większych ilościach, bo ten ori wynalazek za lampą z gumowym kolankiem to porażka.
orzelek1989 pisze:znacie magików od wtrysku mechanicznego we Wrocławiu lub okolicy?
https://audi80.pl/specjalista-od-mec ... t40917.htm

Do Marcina polecam wybrać się po jakichś modyfikacjach, bo wtrysk stroi się po każdorazowej ingerencji. Nawet zmiana na wkładkę K&N zmieni charakterystykę pracy silnika co kwalifikuje się do ponownego strojenia ;-)

orzelek1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 01 mar 2015, 23:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: orzelek1989 » 13 mar 2015, 08:13

Wlasnie jak widzialem te zabudowana puche to az sie zdziwilem. To w takim razie dzisiaj zakupie kn i niedlugo jade na zabawe z wtryskiwm. A co do reszty zabaw. Chyba jeszcze sie wstrzymam. Dzieki!!

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 13 mar 2015, 15:02

Polecam się na przeróbkę PRZEPUSTNICY w cenie 150zł . Zakres to zwiększenie otworu mniejszego do około 28mm + przeróbka cięgna klapek. EFEKT MUROWANY NA POPRAWĘ DYNAMIKI SAMOCHODU.

Jarek-LT :lol:

orzelek1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 01 mar 2015, 23:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: orzelek1989 » 13 mar 2015, 15:53

Jarek... Zachodniopomorskie. :) chyba ze sama przepustnice moge Ci wyslac.

Awatar użytkownika
Jarek-LT
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 111
Rejestracja: 18 gru 2008, 08:13
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: Jarek-LT » 13 mar 2015, 19:48

Dokładnie - przesyłasz samą przepustnicę. <ok>
Swojego ABK doprowadziłem do 8,9s do setki..

Teraz rzeżbię głowicę 16V.

Jarek-LT

orzelek1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 01 mar 2015, 23:02
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: orzelek1989 » 14 mar 2015, 23:24

Namowiles mnie. Pare groszy w kieszen wejdzie i odezwe sie :)

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 15 mar 2015, 18:25

Jarek-LT, A co obejmuje przeróbka przepustnicy ? Większe klapki czy tylko usunięcie zwężki prze małą klapką ? Jak tylko usunięcie zwężki to AAD jej nie podsiada.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl