Witam,
mam przewlekły problem z którym nie mogę sobie poradzić który prześladuje mnie ponad 30 000 km. Od tamtego czasu raz na jakiś czas mam problem z nierówną pracą na biegu jałowym oraz w czasie jazdy. Problem początkowo występował sporadycznie. Nieraz poszarpał 5 minut i miałem przez kolejny tydzień spokój. Czasami problem nie powracał przez kilka tygodni, nieraz wracał tego samego dnia kilka razy. Obecnie problem się nasilił, VCDS nie pokazuje błędów...
Audi tdi - przepływka BOSCH - na biegu jałowym co kilka - kilkanaście sekund jakby wypadał mu cykl spalania, jakby gasł przez ułamek sekundy- dzieje się to nieregularnie, w różnych odstępach czasu. W czasie jazdy zazwyczaj w przedziale 1400-1800 obrotów czuć szarpanie. Jet to na tyle wkurzające, że problem ustaje i powraca. Ostatnie stało się to dość częste wiec muszę coś z tym zrobić. Nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny. Nie pomaga mocne przegonienie na trasie. Silnik ma moc , pali idealnie na ciepłym i zimnym, zużywa w okolicach do 6,5 litra ON ( tak jak było zawsze) prędkość maksymalną ma z dużymi gratisami. Wiec w czym może być problem?
Bardzo proszę o jakieś wskazówki
Pozdrawiam
[B4 1.9 1Z] Kolejny raz -szarpie - raczej nie nastawnik.
Nie chcę dyskutować z fachowce ale czy przypadkiem nie jest tak jak potencjometr wytrze się w nastawniku to objawy są non stop a nie potrafią ustać nawet na kilka tygodni? Słyszałem też że jak objawy są również na wolnych obrotach to na pewno nie jest to nastawnik bo w tej pozycji potencjometr się nie wyciera. Mam mętlik w głowie bo nastawnik nie jest rzeczą tanią jak by wyszło że to jednak nie to.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Nie jest tak 8-) objawy są bardzo różne ,z różną częstotliwością i bez żadnych stałych reguł ..taka to upierdliwa konstrukcja niestety80air pisze:Nie chcę dyskutować z fachowce ale czy przypadkiem nie jest tak jak potencjometr wytrze się w nastawniku to objawy są non stop a nie potrafią ustać nawet na kilka tygodni?
[ Dodano: 2015-03-12, 19:16 ]
Ja tam wątpliwości najmniejszych nie nie mam ,że winny jest nastawnik ...za dużo tych różnych objawów widziałem ,żeby je mieć , uwierz mi że widziałem wszystkie możliwe objawy fiksowania ,z powodu nastawnika potencjometrycznego ,i są one czasem mocno nie typowe :roll:80air pisze:Mam mętlik w głowie bo nastawnik nie jest rzeczą tanią jak by wyszło że to jednak nie to.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4080
- Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
- Imię: Krzysztof
- Model: Audi A6
- Nadwozie: Sedan
- Lokalizacja: LBL
- Kontakt:
Słuchajcie
Mam jak wiadomo scenic-a teraz 1.9 dti pompa vp37 komp 16 bit itd
Nigdy nie miałem problemu ani z pompą ani z nastawnikiem <ok>
Inni co mają te silniki z tymi pompami też nie mają problemu z tym
Co wy lejecie do tych aut że tak padają te nastawniki? :shock:
Czemu w renaultach nie występuje ten problem? A w audi tak?
Mam jak wiadomo scenic-a teraz 1.9 dti pompa vp37 komp 16 bit itd
Nigdy nie miałem problemu ani z pompą ani z nastawnikiem <ok>
Inni co mają te silniki z tymi pompami też nie mają problemu z tym
Co wy lejecie do tych aut że tak padają te nastawniki? :shock:
Czemu w renaultach nie występuje ten problem? A w audi tak?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Rozprawiamy tu o nastawniku MES ,czyli potencjometrycznym ...niestety w odróznieniu od praktycznie niezniszczalnych nastawników indukcyjnych ,jest to zupełnie inna konstrukcja, oparta na ścieżkach i przesuwajacych się po nich stykach ,ścieżki wycierają się i zaczynają się dziać cuda :roll: .Jakość paliwa nie ma wpływu na jego zużyciegibaj pisze:Mam jak wiadomo scenic-a teraz 1.9 dti pompa vp37 komp 16 bit itd
Nigdy nie miałem problemu ani z pompą ani z nastawnikiem <ok>
Inni co mają te silniki z tymi pompami też nie mają problemu z tym
Co wy lejecie do tych aut że tak padają te nastawniki?
Tyle warte , że jak ci padnie znowu po tych trzech miesiącach ,to znowu czeka cię wydatek rozwiązanie na krótką metę ,dobre dla kogoś kto zamierza się w krótkim czasie pozbyć auta...A tak na marginesie ,to coś kiepsko z trwałością tej regeneracji ,skoro tylko 3 mce gwarancji dają ...kiedyś dawali 6mcy :roll: Mam całe pudełko takich nastawników po regeneracji ...jedne widać że fachowo ,wymieniona płytka na jakąś ''chinkę'',inne mają ponapylane ścieżki i wlutowane jakieś oporniki w płytkę ...niestety wszystkie kończą tak samo ,to tylko kwestia czasu80air pisze:znalazłem firmę co regeneruje nastawniki potencjometryczne za 250 złotych i daje 3 miesiące gwarancji ciekawe co to jest warte.