Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Kolejny raz -szarpie - raczej nie nastawnik.

ODPOWIEDZ
80air
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 mar 2015, 13:09

[B4 1.9 1Z] Kolejny raz -szarpie - raczej nie nastawnik.

Post autor: 80air » 12 mar 2015, 14:08

Witam,
mam przewlekły problem z którym nie mogę sobie poradzić który prześladuje mnie ponad 30 000 km. Od tamtego czasu raz na jakiś czas mam problem z nierówną pracą na biegu jałowym oraz w czasie jazdy. Problem początkowo występował sporadycznie. Nieraz poszarpał 5 minut i miałem przez kolejny tydzień spokój. Czasami problem nie powracał przez kilka tygodni, nieraz wracał tego samego dnia kilka razy. Obecnie problem się nasilił, VCDS nie pokazuje błędów...

Audi tdi - przepływka BOSCH - na biegu jałowym co kilka - kilkanaście sekund jakby wypadał mu cykl spalania, jakby gasł przez ułamek sekundy- dzieje się to nieregularnie, w różnych odstępach czasu. W czasie jazdy zazwyczaj w przedziale 1400-1800 obrotów czuć szarpanie. Jet to na tyle wkurzające, że problem ustaje i powraca. Ostatnie stało się to dość częste wiec muszę coś z tym zrobić. Nie ma znaczenia czy silnik ciepły czy zimny. Nie pomaga mocne przegonienie na trasie. Silnik ma moc , pali idealnie na ciepłym i zimnym, zużywa w okolicach do 6,5 litra ON ( tak jak było zawsze) prędkość maksymalną ma z dużymi gratisami. Wiec w czym może być problem?

Bardzo proszę o jakieś wskazówki
Pozdrawiam

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 mar 2015, 16:54

Objawy świadczą eweidentnie że to wina nastawnika potencjometrycznego 8-)

80air
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 mar 2015, 13:09

Post autor: 80air » 12 mar 2015, 18:25

Nie chcę dyskutować z fachowce ale czy przypadkiem nie jest tak jak potencjometr wytrze się w nastawniku to objawy są non stop a nie potrafią ustać nawet na kilka tygodni? Słyszałem też że jak objawy są również na wolnych obrotach to na pewno nie jest to nastawnik bo w tej pozycji potencjometr się nie wyciera. Mam mętlik w głowie bo nastawnik nie jest rzeczą tanią jak by wyszło że to jednak nie to.

hubert26w
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 408
Rejestracja: 25 sty 2013, 11:34
Imię: Hubert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Szydłowiec/Maz.

Post autor: hubert26w » 12 mar 2015, 18:46

Witam! Jak chcesz kolego 80Air pojeździć autem i możesz wydać parę stówek to radzę przeszczep gratów na pierburga. Problem z pompą zginie raz na zawsze :-) Jak nie masz daleko to polecam kolegę MUNIORA ;-) fachowiec jeden z najlepszych jak nie najlepszy he he ;-)

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 mar 2015, 19:14

80air pisze:Nie chcę dyskutować z fachowce ale czy przypadkiem nie jest tak jak potencjometr wytrze się w nastawniku to objawy są non stop a nie potrafią ustać nawet na kilka tygodni?
Nie jest tak 8-) objawy są bardzo różne ,z różną częstotliwością i bez żadnych stałych reguł ..taka to upierdliwa konstrukcja niestety :-/

[ Dodano: 2015-03-12, 19:16 ]
80air pisze:Mam mętlik w głowie bo nastawnik nie jest rzeczą tanią jak by wyszło że to jednak nie to.
Ja tam wątpliwości najmniejszych nie nie mam ,że winny jest nastawnik ...za dużo tych różnych objawów widziałem ,żeby je mieć , uwierz mi że widziałem wszystkie możliwe objawy fiksowania ,z powodu nastawnika potencjometrycznego ,i są one czasem mocno nie typowe :roll:

80air
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 mar 2015, 13:09

Post autor: 80air » 12 mar 2015, 19:49

znalazłem firmę co regeneruje nastawniki potencjometryczne za 250 złotych i daje 3 miesiące gwarancji ciekawe co to jest warte. Tak z ciekawości zapytam ile kosztuje przekładka z Boscha na Pierburga? Z drugiej strony mam zrobiony chip w moim boschu i szkoda by mi było go stracić.

gibaj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4080
Rejestracja: 18 lis 2009, 10:27
Imię: Krzysztof
Model: Audi A6
Nadwozie: Sedan
Lokalizacja: LBL
Kontakt:

Post autor: gibaj » 12 mar 2015, 19:53

Słuchajcie
Mam jak wiadomo scenic-a teraz 1.9 dti pompa vp37 komp 16 bit itd
Nigdy nie miałem problemu ani z pompą ani z nastawnikiem <ok>
Inni co mają te silniki z tymi pompami też nie mają problemu z tym
Co wy lejecie do tych aut że tak padają te nastawniki? :shock:
Czemu w renaultach nie występuje ten problem? A w audi tak?

MUNIOR
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6165
Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
Imię: Mariusz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MUNIOR » 12 mar 2015, 20:36

gibaj pisze:Mam jak wiadomo scenic-a teraz 1.9 dti pompa vp37 komp 16 bit itd
Nigdy nie miałem problemu ani z pompą ani z nastawnikiem <ok>
Inni co mają te silniki z tymi pompami też nie mają problemu z tym
Co wy lejecie do tych aut że tak padają te nastawniki?
Rozprawiamy tu o nastawniku MES ,czyli potencjometrycznym ...niestety w odróznieniu od praktycznie niezniszczalnych nastawników indukcyjnych ,jest to zupełnie inna konstrukcja, oparta na ścieżkach i przesuwajacych się po nich stykach ,ścieżki wycierają się i zaczynają się dziać cuda :roll: .Jakość paliwa nie ma wpływu na jego zużycie
80air pisze:znalazłem firmę co regeneruje nastawniki potencjometryczne za 250 złotych i daje 3 miesiące gwarancji ciekawe co to jest warte.
Tyle warte , że jak ci padnie znowu po tych trzech miesiącach ,to znowu czeka cię wydatek ;-) rozwiązanie na krótką metę ,dobre dla kogoś kto zamierza się w krótkim czasie pozbyć auta...A tak na marginesie ,to coś kiepsko z trwałością tej regeneracji ,skoro tylko 3 mce gwarancji dają ...kiedyś dawali 6mcy :roll: Mam całe pudełko takich nastawników po regeneracji ...jedne widać że fachowo ,wymieniona płytka na jakąś ''chinkę'',inne mają ponapylane ścieżki i wlutowane jakieś oporniki w płytkę ...niestety wszystkie kończą tak samo ,to tylko kwestia czasu :-/

80air
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5
Rejestracja: 12 mar 2015, 13:09

Post autor: 80air » 12 mar 2015, 22:26

MUNIOR - napisz mi na PW ile cenisz sobie za sprawny nastawnik który masz w podpisie a ile kosztuje przeróbka na Pierburga u Ciebie z Twoimi lub moimi gratami.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl