Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT] Wymiana tulei sanek i wahaczy

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
Awatar użytkownika
petel
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 22 lut 2013, 17:57
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC
Lokalizacja: Kielce

Post autor: petel » 16 mar 2015, 19:17

no właśnie, moje miasto nie może się pochwalić dobrymi drogami a ja tulejkami :oops:

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 16 mar 2015, 19:21

Ja z kim nie rozmawiam, to kazdy jest zadowolony. Ja tez. Sam musisz spr czy bedziesz zadowolony. Sa o polowr tansze niz dobre zamienniki do quattro.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 mar 2015, 19:22

No to nie długo wymienisz poliuretany są guw.. warte szybko się wyrabia na tulei, a po drugie niszczą całe zawieszenie bo są zbyt twarde nie po to producent stosuje gumę by ją likwidować wszelkie napięcia siły są na nich amortyzowane w przypadku poliuretanu siła jest przekazywana dalej. I nie mów o twardości fabrycznej bo poliuretan a guma to kolosalna różnica. Gdyby dawali taki miętki to by palcem mógł człowiek wkładać i wyciągać z wahacza chyba ze oni porównują twardość stali zewnętrznej (obudowy)

To się stosuje i sprawuje tylko w przypadku sportach wyczynowych gdzie są duże siły przeciążenia.

Ja ich nigdy nie polecę do zawieszenia, i żeby nie było mam na co dzień z tym do czynienia. To kasa wyrzucona w błoto.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 16 mar 2015, 19:31

No my nie uzywalismy prasy do ich ekladania a silikonu ktory byl w zestawie. W listopadzie mam kolejny przeglad. Okaze sie. Auto mam sprawdzane bardzo skruoulatnie, to na pewno wyjdzie jak bedzie z nimi cos nie tak. Z tego co zauwazylem, to mam tylko amorki do zmiany, bo poszly przez dojazdy do rodzicow.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 16 mar 2015, 19:50

No my nie uzywalismy prasy do ich ekladania a silikonu ktory byl w zestawie.
To nie był silikon tylko smar, tulejka poliuretanowa nie pracuje na gumie zgodnie z wahaczem jak to jest w tulejce gumowej a ślizga się miedzy tulejką a wahaczem jest to połączenie sztywne i każde działanie wahacza powoduje obrót tulejki. i tu jest właśnie problem, przy glebie obrót jest minimalny niż przy serii i więcej wytrzymają, ale trzeba pamiętać ze minimalny luz na poliuretanie dyskwalifikuje ja i trzeba zmieniać bo może dojść do połamania wahacza.

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 16 mar 2015, 19:59

Mam jakies zamienniki wahaczy, bo poprzednie mi wlasnie siadly przez wyrobione fulejki. Chetnie zaloze kute, ale za jakis czas se je zafunduje. Na razie mam zamienniki i poliuretany.

Awatar użytkownika
Rychu82
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 969
Rejestracja: 25 sty 2011, 09:18
Lokalizacja: J.G.

Post autor: Rychu82 » 18 mar 2015, 07:47

czwarty rok czwarty raz wymiana tulei sanek i czwarty raz ustawianie zbierznosci.....i znowu powrot z myslami do poliuretanow......i znowu pytania co z nimi sie stanie jak sobie przemarzną w zimie...ponoc się nie odkształcają i jest dupa blada.....ale chyba zaryzykuje bo zimy już nie te a garaz jest.....i tylko w sanki....
no i wyszedł post w stylu niech mnie ktos powstrzyma :-P

emanuel33

Post autor: emanuel33 » 18 mar 2015, 07:51

Sam szukam sanek zeby pomalowac proszkowo, zalozyc poliuretany i na gotowo na podmianke do auta. Ja auta nie oszczedzam zima na lotnisku jak latam bokiem i nic mo nie zamarzlo :mrgreen: No moze poza kolami i grilem <ok>

[ Dodano: 2015-03-18, 19:21 ]
Czy sanki tył i przód różnią się czym w b3 i w b4 1994r ? Bo mam możliwość wytargania z B3. Jest całe quattro na graty.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 31 mar 2015, 22:35

W sobotę wziąłem się za wymianę tulei sanek i wahaczy. Po wymontowaniu wszystkiego okazało się że kupiłem złe dwie tuleje sanek(te tylne, bo są dwa rodzaje:z gumą na wierzchu i z metalem na wierzchu) Ja kupiłem te całe gumowe. Co najgorsze było już po południu i sklep był już zamkniety, a auto było mi potrzebne na niedzielę i musiałem złożyć wszystko z powrotem :-/ Wymieniłem resztę tulei, ale i tak czeka mnie jeszcze raz ta sama robota. Tuleje już mam, te które będą pasowały. Także przestrzegam wszystkich żeby sprawdzili dokładnie jakie tuleje mają.
Do wybicia starych tulei użyłem młotka i klucza nasadowego(nawet dobrze wychdziły) tylko tuleje przednie sanek troche gorzej bo mają one ten kołnierz gumowy.
Do wciskania użyłem pręta z podkładkami i tuleją. Trochę posmarowałem i weszły, oczywiście najtrudniej było z tymi tulejami przednimi sanek z racji tego że mają one gumowy kołnierz. Łatwo się tuleja kantuje przy wciskaniu.
Czytałem dużo w tym wątku na temat tulei, jakiej firmy kupować. Opinie były podzielone.Niektórzy Koledzy wczesniej pisali, że Febi to do niczego, a Swaga są dobrej jakości. A dziś w sklepie dowiedziałem się że produkty tych obu firm są takiej samej jakości tylko pod inną nazwą.
Także ja założyłem na sanki na przód tuleje firmy Meyle, na tył pójdą Swaga. A na wahacze założyłem Febi. Zobaczę ile mi one posłużą.
Ogólnie robota nie taka straszna i nawet bez kanału(po dwa pustaki na stronę i jest prawie jak z kanałem <ok> )

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 kwie 2015, 08:05

Tylne zawsze są metalowe gumowe nie spotkałem się z gumowymi na wierzchu, babola musieli w sklepie pocisnąć.

I pamiętaj że sklep wszytko powie co klient sobie życzy. Tu jest weryfikacja realna.

_razor_
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 01 wrz 2014, 09:33

Post autor: _razor_ » 01 kwie 2015, 11:43

Panowie mam problem. Otóż nie mogę przykręcić jednej śruby w sankach. Chyba przekręcił się gwint bo kręcę śrubą i nie wkręca się ani nie mogę jej wykręcić. Podczas kręcenia słychać jakby coś tam klepało w środku. Prosze o pomoc.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 02 kwie 2015, 21:05

Jarewa pisze:Tylne zawsze są metalowe gumowe nie spotkałem się z gumowymi na wierzchu, babola musieli w sklepie pocisnąć
no nie wiem bo w sklepie (dodam że w dwóch innych) pokazali mi w katalogu że są właśnie dwa rodzaje. A na dodatek to autor tego tematu montował te całe gumowe(widać to na zdjęciu chyba nr 3.) Także raczej mnie z tym w bambuko w sklepie nie zrobili.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 kwie 2015, 21:20

Zdjęcie numer 3 u autora to tuleje trawersu przednie które zawsze są z gumy:) a my rozmawiamy o tylnych które zawsze są z osłoną metalową. Nie dotoczy tylko poliuretanu.

Awatar użytkownika
andrzejsz23
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 700
Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
Imię: Andrzej
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
Kontakt:

Post autor: andrzejsz23 » 02 kwie 2015, 21:26

Zdjęcie nr 2 pokazuje przednie tuleje sanek, a zdjęcie nr 3 tuleje sanek tylne. bo własnie takie same mi dali w sklepie. Przyjrzyj się na zdjęcia-widać wyraźną różnicę.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 02 kwie 2015, 21:31

A nie sory faktycznie, widocznie jego tez zmylili etka podaje wyraźnie ze tylko te metalowe. Tylko są dwa rodzaje zależne od średnicy śruby.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl