[B4 ABT] Wymiana tulei sanek i wahaczy
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
No to nie długo wymienisz poliuretany są guw.. warte szybko się wyrabia na tulei, a po drugie niszczą całe zawieszenie bo są zbyt twarde nie po to producent stosuje gumę by ją likwidować wszelkie napięcia siły są na nich amortyzowane w przypadku poliuretanu siła jest przekazywana dalej. I nie mów o twardości fabrycznej bo poliuretan a guma to kolosalna różnica. Gdyby dawali taki miętki to by palcem mógł człowiek wkładać i wyciągać z wahacza chyba ze oni porównują twardość stali zewnętrznej (obudowy)
To się stosuje i sprawuje tylko w przypadku sportach wyczynowych gdzie są duże siły przeciążenia.
Ja ich nigdy nie polecę do zawieszenia, i żeby nie było mam na co dzień z tym do czynienia. To kasa wyrzucona w błoto.
To się stosuje i sprawuje tylko w przypadku sportach wyczynowych gdzie są duże siły przeciążenia.
Ja ich nigdy nie polecę do zawieszenia, i żeby nie było mam na co dzień z tym do czynienia. To kasa wyrzucona w błoto.
No my nie uzywalismy prasy do ich ekladania a silikonu ktory byl w zestawie. W listopadzie mam kolejny przeglad. Okaze sie. Auto mam sprawdzane bardzo skruoulatnie, to na pewno wyjdzie jak bedzie z nimi cos nie tak. Z tego co zauwazylem, to mam tylko amorki do zmiany, bo poszly przez dojazdy do rodzicow.
- Jarewa
- Forum Audi 80
- Posty: 8403
- Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
- Imię: Jarek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Głogów
To nie był silikon tylko smar, tulejka poliuretanowa nie pracuje na gumie zgodnie z wahaczem jak to jest w tulejce gumowej a ślizga się miedzy tulejką a wahaczem jest to połączenie sztywne i każde działanie wahacza powoduje obrót tulejki. i tu jest właśnie problem, przy glebie obrót jest minimalny niż przy serii i więcej wytrzymają, ale trzeba pamiętać ze minimalny luz na poliuretanie dyskwalifikuje ja i trzeba zmieniać bo może dojść do połamania wahacza.No my nie uzywalismy prasy do ich ekladania a silikonu ktory byl w zestawie.
czwarty rok czwarty raz wymiana tulei sanek i czwarty raz ustawianie zbierznosci.....i znowu powrot z myslami do poliuretanow......i znowu pytania co z nimi sie stanie jak sobie przemarzną w zimie...ponoc się nie odkształcają i jest dupa blada.....ale chyba zaryzykuje bo zimy już nie te a garaz jest.....i tylko w sanki....
no i wyszedł post w stylu niech mnie ktos powstrzyma
no i wyszedł post w stylu niech mnie ktos powstrzyma
Sam szukam sanek zeby pomalowac proszkowo, zalozyc poliuretany i na gotowo na podmianke do auta. Ja auta nie oszczedzam zima na lotnisku jak latam bokiem i nic mo nie zamarzlo :mrgreen: No moze poza kolami i grilem <ok>
[ Dodano: 2015-03-18, 19:21 ]
Czy sanki tył i przód różnią się czym w b3 i w b4 1994r ? Bo mam możliwość wytargania z B3. Jest całe quattro na graty.
[ Dodano: 2015-03-18, 19:21 ]
Czy sanki tył i przód różnią się czym w b3 i w b4 1994r ? Bo mam możliwość wytargania z B3. Jest całe quattro na graty.
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
W sobotę wziąłem się za wymianę tulei sanek i wahaczy. Po wymontowaniu wszystkiego okazało się że kupiłem złe dwie tuleje sanek(te tylne, bo są dwa rodzaje:z gumą na wierzchu i z metalem na wierzchu) Ja kupiłem te całe gumowe. Co najgorsze było już po południu i sklep był już zamkniety, a auto było mi potrzebne na niedzielę i musiałem złożyć wszystko z powrotem Wymieniłem resztę tulei, ale i tak czeka mnie jeszcze raz ta sama robota. Tuleje już mam, te które będą pasowały. Także przestrzegam wszystkich żeby sprawdzili dokładnie jakie tuleje mają.
Do wybicia starych tulei użyłem młotka i klucza nasadowego(nawet dobrze wychdziły) tylko tuleje przednie sanek troche gorzej bo mają one ten kołnierz gumowy.
Do wciskania użyłem pręta z podkładkami i tuleją. Trochę posmarowałem i weszły, oczywiście najtrudniej było z tymi tulejami przednimi sanek z racji tego że mają one gumowy kołnierz. Łatwo się tuleja kantuje przy wciskaniu.
Czytałem dużo w tym wątku na temat tulei, jakiej firmy kupować. Opinie były podzielone.Niektórzy Koledzy wczesniej pisali, że Febi to do niczego, a Swaga są dobrej jakości. A dziś w sklepie dowiedziałem się że produkty tych obu firm są takiej samej jakości tylko pod inną nazwą.
Także ja założyłem na sanki na przód tuleje firmy Meyle, na tył pójdą Swaga. A na wahacze założyłem Febi. Zobaczę ile mi one posłużą.
Ogólnie robota nie taka straszna i nawet bez kanału(po dwa pustaki na stronę i jest prawie jak z kanałem <ok> )
Do wybicia starych tulei użyłem młotka i klucza nasadowego(nawet dobrze wychdziły) tylko tuleje przednie sanek troche gorzej bo mają one ten kołnierz gumowy.
Do wciskania użyłem pręta z podkładkami i tuleją. Trochę posmarowałem i weszły, oczywiście najtrudniej było z tymi tulejami przednimi sanek z racji tego że mają one gumowy kołnierz. Łatwo się tuleja kantuje przy wciskaniu.
Czytałem dużo w tym wątku na temat tulei, jakiej firmy kupować. Opinie były podzielone.Niektórzy Koledzy wczesniej pisali, że Febi to do niczego, a Swaga są dobrej jakości. A dziś w sklepie dowiedziałem się że produkty tych obu firm są takiej samej jakości tylko pod inną nazwą.
Także ja założyłem na sanki na przód tuleje firmy Meyle, na tył pójdą Swaga. A na wahacze założyłem Febi. Zobaczę ile mi one posłużą.
Ogólnie robota nie taka straszna i nawet bez kanału(po dwa pustaki na stronę i jest prawie jak z kanałem <ok> )
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt:
no nie wiem bo w sklepie (dodam że w dwóch innych) pokazali mi w katalogu że są właśnie dwa rodzaje. A na dodatek to autor tego tematu montował te całe gumowe(widać to na zdjęciu chyba nr 3.) Także raczej mnie z tym w bambuko w sklepie nie zrobili.Jarewa pisze:Tylne zawsze są metalowe gumowe nie spotkałem się z gumowymi na wierzchu, babola musieli w sklepie pocisnąć
- andrzejsz23
- Forum Audi 80
- Posty: 700
- Rejestracja: 31 sie 2011, 23:28
- Imię: Andrzej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Ryn/Mazury (NGI)
- Kontakt: