[B4 2.6 ABC] Czujnik położenia wałka rozrządu. Naprawialny ?
[B4 2.6 ABC] Czujnik położenia wałka rozrządu. Naprawialny ?
Siemanko
Słuchajcie ostatnio miałem taki problem otóż rano odpaliłem samochód i podjechałem do sklepu około 1 km i po zgaszeniu jak wróciłem do samochodu nie chciał już zapalić oczywiście najpierw dolałem benzynki ale nie pomogło więc od razu na ślepo kupiłem czujnik wału korbowego. Czujnik wyjołem w dwóch częściach więc myślałem ,że trafiłem usterke ale niestety po włożeniu nowego czujnika samochód nie odpalił no to postanowiłem zaholować na lince audice do elektryka. Po zaholowaniu spróbowałem jeszcze raz go odpalić no i odziwo śilniczek odpalił ale zostawiłem samochód na wszelki wypadek do sprawdzenia. Za jakiś czas elektryk dzwoni ,że samochód niestety znowu nie odpala i zaczoł szukać przyczyny.
Na następny dzień elektryk dzwoni ,że jest to wina czujnika położenia wałka rozrządu ale nowy kosztował prawie 300 zł więc postanowił go rozebrać i wymienić jak to nazwal "bebechy".
No i teraz pytanie do was czy jest taka możliwość ,żeby w takim czujniku wymienić bebechy ? Pytam ponieważ kolega miał problem w Audi A4 1.6 z nierówną pracą silnika i po wymianie obydwu tych czujników objawy ustąpiły a u mnie prawdopodobnie czujniki sprawne ale dalej mam problem z nierówna pracą przeważnie w granicach 2 - 3 tyś obr. A do tego jeszcze miałem raz sytuacje jadąc po wyboistej drodze samochód podskoczył na nierówności i jak ręka odjoł samochód przestał przerywać i chodził jak szatan do ponownego zgaszenia i odpalenia.
No i zastanawiam się czy po prostu elektryk mnie nie skasował wciskając kit z tym czujnikiem wałka rozrządu. Czy po wymianie czujnika wału korbowego aby odpalić samochód trzeba było najpierw przepchnąć trochę samochód aby ten czujnik w jakiś sposób załapał ? czy może nie ma to znaczenia i powinien odpalić od razu ?
Z góry dzięki za pomoc mam nadzieje ,że ktoś z was pomoże mi w tej sprawie.
Słuchajcie ostatnio miałem taki problem otóż rano odpaliłem samochód i podjechałem do sklepu około 1 km i po zgaszeniu jak wróciłem do samochodu nie chciał już zapalić oczywiście najpierw dolałem benzynki ale nie pomogło więc od razu na ślepo kupiłem czujnik wału korbowego. Czujnik wyjołem w dwóch częściach więc myślałem ,że trafiłem usterke ale niestety po włożeniu nowego czujnika samochód nie odpalił no to postanowiłem zaholować na lince audice do elektryka. Po zaholowaniu spróbowałem jeszcze raz go odpalić no i odziwo śilniczek odpalił ale zostawiłem samochód na wszelki wypadek do sprawdzenia. Za jakiś czas elektryk dzwoni ,że samochód niestety znowu nie odpala i zaczoł szukać przyczyny.
Na następny dzień elektryk dzwoni ,że jest to wina czujnika położenia wałka rozrządu ale nowy kosztował prawie 300 zł więc postanowił go rozebrać i wymienić jak to nazwal "bebechy".
No i teraz pytanie do was czy jest taka możliwość ,żeby w takim czujniku wymienić bebechy ? Pytam ponieważ kolega miał problem w Audi A4 1.6 z nierówną pracą silnika i po wymianie obydwu tych czujników objawy ustąpiły a u mnie prawdopodobnie czujniki sprawne ale dalej mam problem z nierówna pracą przeważnie w granicach 2 - 3 tyś obr. A do tego jeszcze miałem raz sytuacje jadąc po wyboistej drodze samochód podskoczył na nierówności i jak ręka odjoł samochód przestał przerywać i chodził jak szatan do ponownego zgaszenia i odpalenia.
No i zastanawiam się czy po prostu elektryk mnie nie skasował wciskając kit z tym czujnikiem wałka rozrządu. Czy po wymianie czujnika wału korbowego aby odpalić samochód trzeba było najpierw przepchnąć trochę samochód aby ten czujnik w jakiś sposób załapał ? czy może nie ma to znaczenia i powinien odpalić od razu ?
Z góry dzięki za pomoc mam nadzieje ,że ktoś z was pomoże mi w tej sprawie.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Zamienniki czujnika wałka są dosyć tanie: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... 3&buyNew=1
Ten czujnik po odpaleniu można odłączyć a silnika dalej będzie pracował jakby nigdy nic. Nie wiem jak często odczytywane są dane z tego czujnika ale służy od do tego aby sterownik silnika wiedział czy np. dany cylinder jest w pozycji wydechu czy sprężania tym samym wiedział kiedy dać iskrę i paliwo.
Ten czujnik po odpaleniu można odłączyć a silnika dalej będzie pracował jakby nigdy nic. Nie wiem jak często odczytywane są dane z tego czujnika ale służy od do tego aby sterownik silnika wiedział czy np. dany cylinder jest w pozycji wydechu czy sprężania tym samym wiedział kiedy dać iskrę i paliwo.
o popatrz
dobrze, że tu zajrzałem bo już chciałem zakładać nowy temat ale się podczepię!!
MAM bardzo zbliżony problem!!
symptomy są podobne!
raz odpala raz nie
rozrusznik kręci ok, ale nie podaje iskry
prawdopodobnie jest to jakaś kabelkologia albo właśnie coś z hallem, gdyż:
* czasami wystarczy (a odkryłem to przypadkiem) mieć auto na biegu i zakręcić rozrusznikiem... auto szarpnie... i przy nowym zakręceniu już odpala (chociaż nie zawsze ten sposób działa jednak czasami działa:) )
* czasami wystarczy otworzyć maskę i pomajtać trochę przy czujniku halla i też wkońcu odpala
jakieś porady?
od czego zacząć?
mógłby ktoś strzelić foto i pokazać gdzie jest umiejscowiony ten drugi czujnik?
od strony kierowcy wiem gdzie jest...
ale od strony pasażera nie ;/
dobrze, że tu zajrzałem bo już chciałem zakładać nowy temat ale się podczepię!!
MAM bardzo zbliżony problem!!
symptomy są podobne!
raz odpala raz nie
rozrusznik kręci ok, ale nie podaje iskry
prawdopodobnie jest to jakaś kabelkologia albo właśnie coś z hallem, gdyż:
* czasami wystarczy (a odkryłem to przypadkiem) mieć auto na biegu i zakręcić rozrusznikiem... auto szarpnie... i przy nowym zakręceniu już odpala (chociaż nie zawsze ten sposób działa jednak czasami działa:) )
* czasami wystarczy otworzyć maskę i pomajtać trochę przy czujniku halla i też wkońcu odpala
jakieś porady?
od czego zacząć?
mógłby ktoś strzelić foto i pokazać gdzie jest umiejscowiony ten drugi czujnik?
od strony kierowcy wiem gdzie jest...
ale od strony pasażera nie ;/
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Najlepiej by było zacząć od doczytania błędów. Choć jak u mnie wysiadał czujnik punktu zapłonu to też czasem wywalało błąd czujnika halla do kompletu. Ale halla sprawdziłem miernikiem i LEDem.
Czujnik wałka łatwo sprawdzić posiadając miernik albo diodę LED z opornikiem dobranym na 12V.
Podłącza się ją pod środkowy halla i plus i powinna migać gdy silnik się kręci.
Miernikiem też można sprawdzić (podłączając tak jak LEDa) ale trzeba kręcić silnikiem popychając na biegu samochód albo kręcąc silnik kluczem.
Czujniki indukcyjne można sprawdzić po ich odłączeniu mierząc opór na jego pinach. Jeśli hall jest dobry to podejrzewam że mógł wysiąść czujnik punktu zapłonu bo siedzi w bloku i ma trudniejsze warunki pracy.
Mi jak wysiadał czujnik punktu zapłonu to też raz odpalał raz nie.
Tu masz te czujniki opisane (G40 Hall, G28 czujnik obrotów, G4 czujnik punktu zapłonu):
Czujnik wałka łatwo sprawdzić posiadając miernik albo diodę LED z opornikiem dobranym na 12V.
Podłącza się ją pod środkowy halla i plus i powinna migać gdy silnik się kręci.
Miernikiem też można sprawdzić (podłączając tak jak LEDa) ale trzeba kręcić silnikiem popychając na biegu samochód albo kręcąc silnik kluczem.
Czujniki indukcyjne można sprawdzić po ich odłączeniu mierząc opór na jego pinach. Jeśli hall jest dobry to podejrzewam że mógł wysiąść czujnik punktu zapłonu bo siedzi w bloku i ma trudniejsze warunki pracy.
Mi jak wysiadał czujnik punktu zapłonu to też raz odpalał raz nie.
Tu masz te czujniki opisane (G40 Hall, G28 czujnik obrotów, G4 czujnik punktu zapłonu):
dzięki za podpowiedzi!!
będę informował na bieżąco co i jak
aktualnie auto padło mi tak, że do roboty musiałem cisnąć zastępczymi środkami lokomocji
chociaż pewnie rano odpali jak gdyby nigdy nic =]
[ Dodano: 2015-04-16, 12:54 ]
hahah
no i tak jak mówiłem rano odpalił bez problemów
ponoć jak na zimnym pali a na ciepłym nie to siedzi czujnik położenia wału
a dzwoniłem przed chwilą do ASO i tak:
czujnik HALLA 550zł
czujnik punktu zapłonu 700zł
będę informował na bieżąco co i jak
aktualnie auto padło mi tak, że do roboty musiałem cisnąć zastępczymi środkami lokomocji
chociaż pewnie rano odpali jak gdyby nigdy nic =]
[ Dodano: 2015-04-16, 12:54 ]
hahah
no i tak jak mówiłem rano odpalił bez problemów
ponoć jak na zimnym pali a na ciepłym nie to siedzi czujnik położenia wału
a dzwoniłem przed chwilą do ASO i tak:
czujnik HALLA 550zł
czujnik punktu zapłonu 700zł
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków