Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.6 ABC] Czujnik położenia wałka rozrządu. Naprawialny ?

Wszystko co tyczy się silników V6
Awatar użytkownika
Mieszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 10 cze 2012, 21:39
Lokalizacja: Warszawa

[B4 2.6 ABC] Czujnik położenia wałka rozrządu. Naprawialny ?

Post autor: Mieszek » 17 mar 2015, 19:39

Siemanko

Słuchajcie ostatnio miałem taki problem otóż rano odpaliłem samochód i podjechałem do sklepu około 1 km i po zgaszeniu jak wróciłem do samochodu nie chciał już zapalić oczywiście najpierw dolałem benzynki ale nie pomogło więc od razu na ślepo kupiłem czujnik wału korbowego. Czujnik wyjołem w dwóch częściach więc myślałem ,że trafiłem usterke ale niestety po włożeniu nowego czujnika samochód nie odpalił no to postanowiłem zaholować na lince audice do elektryka. Po zaholowaniu spróbowałem jeszcze raz go odpalić no i odziwo śilniczek odpalił ale zostawiłem samochód na wszelki wypadek do sprawdzenia. Za jakiś czas elektryk dzwoni ,że samochód niestety znowu nie odpala i zaczoł szukać przyczyny.
Na następny dzień elektryk dzwoni ,że jest to wina czujnika położenia wałka rozrządu ale nowy kosztował prawie 300 zł więc postanowił go rozebrać i wymienić jak to nazwal "bebechy".

No i teraz pytanie do was czy jest taka możliwość ,żeby w takim czujniku wymienić bebechy ? Pytam ponieważ kolega miał problem w Audi A4 1.6 z nierówną pracą silnika i po wymianie obydwu tych czujników objawy ustąpiły a u mnie prawdopodobnie czujniki sprawne ale dalej mam problem z nierówna pracą przeważnie w granicach 2 - 3 tyś obr. A do tego jeszcze miałem raz sytuacje jadąc po wyboistej drodze samochód podskoczył na nierówności i jak ręka odjoł samochód przestał przerywać i chodził jak szatan do ponownego zgaszenia i odpalenia.

No i zastanawiam się czy po prostu elektryk mnie nie skasował wciskając kit z tym czujnikiem wałka rozrządu. Czy po wymianie czujnika wału korbowego aby odpalić samochód trzeba było najpierw przepchnąć trochę samochód aby ten czujnik w jakiś sposób załapał ? czy może nie ma to znaczenia i powinien odpalić od razu ?

Z góry dzięki za pomoc mam nadzieje ,że ktoś z was pomoże mi w tej sprawie.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 18 mar 2015, 10:35

Zamienniki czujnika wałka są dosyć tanie: http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... 3&buyNew=1

Ten czujnik po odpaleniu można odłączyć a silnika dalej będzie pracował jakby nigdy nic. Nie wiem jak często odczytywane są dane z tego czujnika ale służy od do tego aby sterownik silnika wiedział czy np. dany cylinder jest w pozycji wydechu czy sprężania tym samym wiedział kiedy dać iskrę i paliwo.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 20 mar 2015, 09:28

kiedy kable wysokiego napięcia wymieniales ? , czujnik można naprawić obudowa zostaje i wstawiasz sam czujnik halla nowy do niej . POdmien czujniki walu sa dwa .

Awatar użytkownika
Mieszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 10 cze 2012, 21:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mieszek » 20 mar 2015, 16:20

Kable i swiece są świeże .
A co do tego czujnika walu to gdzie jest ten drugi ?
Bylem przekonany ze jest jeden.

Awatar użytkownika
bzibzi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 685
Rejestracja: 05 mar 2012, 09:16
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: bzibzi » 21 mar 2015, 05:19

jeden z lewego boku silnika ( od kierowcy) a drugi na laczeniu silnika ze skrzynia od góry tez ciut po lewej

Awatar użytkownika
Mieszek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 10 cze 2012, 21:39
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Mieszek » 23 mar 2015, 19:38

Dzieki za informacje będe dalej szukał przyczyny przerywania.

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 10 kwie 2015, 00:37

o popatrz ;)
dobrze, że tu zajrzałem bo już chciałem zakładać nowy temat ale się podczepię!!


MAM bardzo zbliżony problem!!
symptomy są podobne!
raz odpala raz nie
rozrusznik kręci ok, ale nie podaje iskry

prawdopodobnie jest to jakaś kabelkologia albo właśnie coś z hallem, gdyż:

* czasami wystarczy (a odkryłem to przypadkiem) mieć auto na biegu i zakręcić rozrusznikiem... auto szarpnie... i przy nowym zakręceniu już odpala ;) (chociaż nie zawsze ten sposób działa jednak czasami działa:) )

* czasami wystarczy otworzyć maskę i pomajtać trochę przy czujniku halla i też wkońcu odpala


jakieś porady?
od czego zacząć?

mógłby ktoś strzelić foto i pokazać gdzie jest umiejscowiony ten drugi czujnik?
od strony kierowcy wiem gdzie jest...
ale od strony pasażera nie ;/

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 10 kwie 2015, 10:39

Najlepiej by było zacząć od doczytania błędów. Choć jak u mnie wysiadał czujnik punktu zapłonu to też czasem wywalało błąd czujnika halla do kompletu. Ale halla sprawdziłem miernikiem i LEDem.

Czujnik wałka łatwo sprawdzić posiadając miernik albo diodę LED z opornikiem dobranym na 12V.
Podłącza się ją pod środkowy halla i plus i powinna migać gdy silnik się kręci.
Miernikiem też można sprawdzić (podłączając tak jak LEDa) ale trzeba kręcić silnikiem popychając na biegu samochód albo kręcąc silnik kluczem.

Czujniki indukcyjne można sprawdzić po ich odłączeniu mierząc opór na jego pinach. Jeśli hall jest dobry to podejrzewam że mógł wysiąść czujnik punktu zapłonu bo siedzi w bloku i ma trudniejsze warunki pracy.

Mi jak wysiadał czujnik punktu zapłonu to też raz odpalał raz nie.

Tu masz te czujniki opisane (G40 Hall, G28 czujnik obrotów, G4 czujnik punktu zapłonu):

Obrazek

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 11 kwie 2015, 01:30

dzięki za podpowiedzi!!

będę informował na bieżąco co i jak ;)
aktualnie auto padło mi tak, że do roboty musiałem cisnąć zastępczymi środkami lokomocji ;)
chociaż pewnie rano odpali jak gdyby nigdy nic =]

[ Dodano: 2015-04-16, 12:54 ]
hahah
no i tak jak mówiłem rano odpalił bez problemów ;)
ponoć jak na zimnym pali a na ciepłym nie to siedzi czujnik położenia wału

a dzwoniłem przed chwilą do ASO i tak:
czujnik HALLA 550zł ;)
czujnik punktu zapłonu 700zł ;)

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 16 kwie 2015, 16:12

Dorzucam jeszcze sprawdzanie miernikiem czujników wału:

Obrazek

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 16 kwie 2015, 23:39

a jeszcze pytanko!

czujnik halla to po prostu się odkręca i zakłada nowy czy jest tam jeszcze jakaś wyższa filozofia?

Pozdr

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 16 kwie 2015, 23:47

Tak jest przykręcony na dwie śrubki na klucz 10. Tylko ostrożnie odłączaj wtyczkę aby nie wyrwać gniazda z obudowy czujnika.

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 03 maja 2015, 15:48

no i czujnik halla już wymieniony...
ale problem wciąż pozostał ;/
na rozgrzanym silniku nie podaje iskry ;(


ludzie z którymi rozmawiam o tym problemie podpowiadają mi by przede wszystkim podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy.

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Motostacja
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 03 maja 2015, 17:19

chodor pisze: ludzie z którymi rozmawiam o tym problemie podpowiadają mi by przede wszystkim podłączyć pod komputer i sprawdzić błędy.
No ja wcześniej też Ci to podpowiadałem. Podpowiadałem jak sprawdzić halla a ty dalej wymieniłeś go w ciemno.

Awatar użytkownika
chodor
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 182
Rejestracja: 26 cze 2011, 01:51
Lokalizacja: Oława
Kontakt:

Post autor: chodor » 05 maja 2015, 10:24

no dobra 50zł za zamiennik to nie wydatek...

lepiej skoncentrujmy się na tym co dalej jak nie halla ;)
narazie szukam kogoś z komputerem w swoich okolicach ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga