Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK] Pomiar kompresji - czy to już czas na remont?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 04 sty 2015, 22:12

Jak nie spala w nadmiarze oleju i paliwa a przy okazji jedzie w miarę, to ja bym się z tym remontem nie śpieszył. Kasę zdążysz zawsze wydać. Powtórz pomiar w innym zakładzie może mechanik pomylił odczyt na pożyczonym wskaźniku.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 04 sty 2015, 22:37

Ja miałem do swojej B3ki zespowany 1.8. Zmierzyłem w nim kompresje i było po 13,5-14Bar a później jak zdejmowałem głowice jak poszła uszczelka to silnik miał dobre progi. Sprawałem na dobrze rozgrzanym silniku aż się poparzyłem jak zdejmowałem wtyczkę z halla aby mnie prąd z przewodów nie pokopał.
Myślę że autora poszły pierścienie albo coś z głowicą.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 04 sty 2015, 23:17

No właśnie jedzie w miarę i trochę oleju też zniknie... Jakieś 0,6 czy 0,7 na tysiąc wezmie.

[ Dodano: 2015-01-07, 17:51 ]
No i tak jak mówiłem, to byłem, ale nic nie załatwiłem... Bo nie miał... Tzn kiedyś miał ale mu spadło się spsuło. Z pocieszających rzeczy to mi powiedział, że jak by nie było kompresji to by nie zapalał... A mi zapala bez problemu (nie licząc słabego aku czasami). Owy manometr był wadliwy, czy co... Bo sam pomiar to chyba dobrze zrobiony skoro fachowiec to robił. Chyba sobie sprezentuje takie urządzonko.

Awatar użytkownika
kardi21
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 241
Rejestracja: 10 maja 2009, 16:02
Lokalizacja: Zamość/lubelskie

Post autor: kardi21 » 07 sty 2015, 20:26

Jeżeli normalnie pali, wzorowo pracuje silnik, ma moc i spalanie oleju jest w normie też wstrzymał bym się z remontem. Nie można też wykluczać z takim pomiarem,że chodziło po prostu o naciągnięcie, w końcu kilka stówek by wpadło.

Lewal_SPO
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7
Rejestracja: 04 sty 2015, 22:01
Lokalizacja: Sępólno

Post autor: Lewal_SPO » 07 sty 2015, 20:33

Ja ostatnio na zimnym silniku bez wcześniejszego odpalania sprawdzałem u siebie i miałem na 3 cylindrach lekko ponad 11 a na jednym lekko poniżej 11. Auto stoi na dworze i tam też było sprawdzane kilka dni temu. ;)

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 21 mar 2015, 19:50

No to ciągniemy temat dalej. Poświęciłem 50 zł i kupiłem sobie w końcu manometr. Dzisiaj porobiłem pomiary i tak:
ciepły - 11,5
ciepły na próbie olejowej - 14
zimny - 11,5
To na zimnym może być trochę zawyżone, bo mogło być oleju jeszcze trochę, mimo że go na chwilę odpaliłem żeby wypaliło.
W każdym bądź razie, wszędzie właściwie identyczna kompresja. I co koledzy powiecie na takie wyniki?

Najlepsze, że przy okazji uszkodziłem kabel od świecy; dobrze że miałem drugi komplet w zapasie... :-/

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 21 mar 2015, 20:08

Sprawdź manometr na sprężarce powietrza jeśli dwa zegary ok to tamte wyniki były sfałszowane.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 01 kwie 2015, 14:58

Jarewa pisze:Sprawdź manometr na sprężarce powietrza jeśli dwa zegary ok to tamte wyniki były sfałszowane.
Tylko jak mam to zrobić? Bo jeśli poprzez zamianę zegarów to nic z tego. Są różne średnice gwintów.

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 01 kwie 2015, 17:04

Do tego jest potrzebny pistolet do pompowania kół z uszkodzona końcówka lub rurka zakończona wentylkiem. Opisywać chyba nie muszę? co i jak. Wtedy porównujesz wyniki na dwóch zegarach jednocześnie.

Awatar użytkownika
elektronic
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 530
Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
Imię: Wiesław
Lokalizacja: Turek

Post autor: elektronic » 13 kwie 2015, 15:55

Musiałem się trochę nakombinować, żeby to sprawdzić. Wykręciłem wężyk z pistoletu, docisnąłem manometr i psiknąłem. Na kompresorze miałem 7 bar i manometr też mi tyle pokazał; na pistolecie miałem nieco więcej bo 7.5 bara. Ale skoro dwa zegary pokazują to samo to chyba manometr jest dobry.
Więc co? Kompresja jest ok?

Awatar użytkownika
Jarewa
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 8403
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:24
Imię: Jarek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Jarewa » 13 kwie 2015, 17:37

Niby tak.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl