Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 01 mar 2015, 08:14

Ok czyli jedyna metoda bedzie zwalenie skrzyni i sprawdzenie co sie stalo.

Awatar użytkownika
FranoF1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2983
Rejestracja: 10 sty 2007, 10:37
Lokalizacja: Schönbach
Kontakt:

Post autor: FranoF1 » 01 mar 2015, 09:54

Niestety nic innego Ci nie pozostaje. Pedał będzie działał normalnie.

Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 12 mar 2015, 00:26

Witam niestety problemu nie rozwiazalem ze sprzeglem. W ostatnia sobote wyjalem ponownie silnik i wszystko dokladnie obejrzalem.
Sprzeglo przy silniku wyglada normalnie, lozysko z reszta gratow na swoim miejscu. Niestety lekko ruszylem wysprzeglik i plyn sie z niego wylal.

Nowy wysprzeglik zakupiony, wszystko poskladalem oraz uruchomilem i .... nadal nic. Silnik dawcy sprawdzony przed wyjeciem, u mnie tez skrzynia pracowala wzorowo do momentu awarii starego silnika.
Po uruchomieniu silnika i wcisnieciu sprzegla slychac charakterystyczny szmer tak jak by wszystko bylo ok, ale nadal nie moge wrzucic zadnego biegu. Co tam sie moze dziac ? tarcza sie zapiekla ? moze nadal jest problem z wysprzeglikiem ? nie mam pojecia i prosze o pomoc.
Moze troche odbiegam od tematu przekladki silnika za co przepraszam.

Edit:

Powiedzcie mi jak to jest dokladnie z tym sprzeglem od 1z. Pasuje bez problemu i wytrzyma ?

Awatar użytkownika
Kofper
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 573
Rejestracja: 15 cze 2011, 17:56
Lokalizacja: Konina

Post autor: Kofper » 13 mar 2015, 22:47

Jeśli coś źle piszę to przepraszam ale dopiero się ucze :-)
Trochę poczytałem i często pojawia się coś takiego jak zapowietrzone sprzęgło przez co nie można wysprzęglić. Może to jest powodem tego ?
Tutaj wypowiedź jednego z kolegów:

Kod: Zaznacz cały

Sprawdz na początek pompkę sprzęgła, może jest zapowietrzona lub tłoczek w środku się wiesza. Sprawdz czy nie ma wycieków płynu. 

Awatar użytkownika
Słonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6359
Rejestracja: 02 sie 2007, 12:58
Lokalizacja: Łowicz

Post autor: Słonik » 15 mar 2015, 10:22

Paweł ewidentnie cos jest nie tak ze sprzeglem, moze poprostu zuzyte, moze docisk zuzyty, skoro lozysko i wysprzeglik jest ok yo z samymsprzeglem cos jest nie tak, mam sprzeglo od 1.8T na zbyciu jak by co, wpadnij po nie jak chcesz jak bedzie dzialac to sie rozliczymy. AAaa to turbo tez jest jak by co.

Do kolegi z przed dwoch stron co mu lapa sie mija z mocowaniem poduszki o 10cm, masz silnik nowszego typu tzn z pompa wody na rozrzadzie i pompa oleju napedzana z walu i one maja inna lape od strony kierowcy, nie pozostaje ci nic innego jak wyspawanie lapy blok-poduszka od 0 z plaskownika i profila. Ja bym sie tylko cieszyl z faktu posiadanianowszego typu jednostki.
PS- Opis kabloteki od AEBa rowniez nie do konca ci sie bedzie zgadzał.

Awatar użytkownika
Audi Sport
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1819
Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.

Post autor: Audi Sport » 17 mar 2015, 01:36

paweloli, Prawdopodobnie nie ułożyła Ci się dobrze tarcza, szczególnie jeśli zakładałeś je bez wałka naprowadzającego tarczę. Odpal samochód na biegu, najlepiej jedynce i przejedź kilka metrów. Wciskaj sprzęgło do skutku, powinno zaskoczyć. Mnie zdarzyło się to 2 razy, w NG i 3A ;-)

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 20 mar 2015, 19:44

Witam was .
Mam pytanie odnośnie swapu z B4 ABK na 1.8TAEB.Z tego co piszecie to;
-silnik AEB pasuje na stare uchwyty poduszek silnika w ABK.
-Skrzynia podchodzi do AEB od ABK.
Mam pytanko do was ,chodzi mi o zegary w kokpicie,bo wydaje mi się ,że ostatnie 80 coupe (tzn. ostatnie roczniki) wydaje mi się ze zdjęć ,że miały zegary od A4.CZy te zegary od A4 pasują do B4.Czy trzeba przerabiać wiązkę elektryczną od AEB pod zegary z ABK ?

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 20 mar 2015, 21:57

wymiarami pasują a wiązkę trzeba lekko przerobić najmniej barbarzyński sposób poprzekładać piny we wtyczkach bardziej barbarzyński ciąć i lutować tylko ze wygląda to mało estetyczne lecz w tym przypadku mamy odpowiednie długości przewodów

a co do wpinania wiązki aeb do b4 i tak bez cięcia i lutowania się nie obejdzie

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 mar 2015, 09:17

cinu77 pisze:że ostatnie 80 coupe (tzn. ostatnie roczniki) wydaje mi się ze zdjęć ,że miały zegary od A4.
Wiem że ostatnie roczniki cabrio miały tarcze liczników robione na wzór tych z A4ki. Ale pod spodem były to dalej liczniki z 80tki.

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 21 mar 2015, 17:54

To czegoś tutaj nie rozumiem ,jak zegary pasują od A4 a mamy silnik z wiązką to dlaczego by miao to nie pasować ?

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 mar 2015, 20:49

Masz tylko wiązkę silnika? Zresztą wsadzenie wewnętrznej wiązki z A4 do 80 tki to zabawa na kilka tygodni. Jak chcesz zegary i silnik z A4 to lepiej już to pożenić z wiązką Audi 80.

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 21 mar 2015, 23:13

aldi pisze: to lepiej już to pożenić z wiązką Audi 80.
przekładka samych zegarów bez jakiejś ogromnej wiedzy to ok 2-3 godz roboty
cinu77 pisze:jak zegary pasują od A4 a mamy silnik z wiązką to dlaczego by miao to nie pasować
na forum jest opis co gdzie i jak poprzekładać

Awatar użytkownika
cinu77
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 190
Rejestracja: 15 lut 2007, 09:26
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: cinu77 » 22 mar 2015, 08:26

OK dzięki :)

Awatar użytkownika
okon19921
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 paź 2011, 18:19

Post autor: okon19921 » 24 mar 2015, 10:04

panowie mam pytanie otóż małymi krokami kompletuje graty do 80 b3 mojej pod AEB.Mam pytanko odnośnie pompki paliwowej jaką zastosować z lekkim nadmiarem tak na 200KM.Mój poprzedni silnik był na gaźniku wiec najprawdopodobniej będę musiał zastosować pompkę z 90 2.3 ng czy podoła ona moim oczekiwaniom?Słyszałem że te pompki są na 6bar koliduje to z regulatorem ciśnienia z aeb? Chyba że macie jakiś patent na pompkę w zbiornik w 80 b3 ?? ;)

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 24 mar 2015, 10:29

Oryginalne pompki które szły do AEBa dawały 6Bar max. A silnik przy doładowaniu 1 bar będzie potrzebował 5 bar ciśnienia paliwa, więc zapas jak najbardziej wskazany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl