[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ
Witam niestety problemu nie rozwiazalem ze sprzeglem. W ostatnia sobote wyjalem ponownie silnik i wszystko dokladnie obejrzalem.
Sprzeglo przy silniku wyglada normalnie, lozysko z reszta gratow na swoim miejscu. Niestety lekko ruszylem wysprzeglik i plyn sie z niego wylal.
Nowy wysprzeglik zakupiony, wszystko poskladalem oraz uruchomilem i .... nadal nic. Silnik dawcy sprawdzony przed wyjeciem, u mnie tez skrzynia pracowala wzorowo do momentu awarii starego silnika.
Po uruchomieniu silnika i wcisnieciu sprzegla slychac charakterystyczny szmer tak jak by wszystko bylo ok, ale nadal nie moge wrzucic zadnego biegu. Co tam sie moze dziac ? tarcza sie zapiekla ? moze nadal jest problem z wysprzeglikiem ? nie mam pojecia i prosze o pomoc.
Moze troche odbiegam od tematu przekladki silnika za co przepraszam.
Edit:
Powiedzcie mi jak to jest dokladnie z tym sprzeglem od 1z. Pasuje bez problemu i wytrzyma ?
Sprzeglo przy silniku wyglada normalnie, lozysko z reszta gratow na swoim miejscu. Niestety lekko ruszylem wysprzeglik i plyn sie z niego wylal.
Nowy wysprzeglik zakupiony, wszystko poskladalem oraz uruchomilem i .... nadal nic. Silnik dawcy sprawdzony przed wyjeciem, u mnie tez skrzynia pracowala wzorowo do momentu awarii starego silnika.
Po uruchomieniu silnika i wcisnieciu sprzegla slychac charakterystyczny szmer tak jak by wszystko bylo ok, ale nadal nie moge wrzucic zadnego biegu. Co tam sie moze dziac ? tarcza sie zapiekla ? moze nadal jest problem z wysprzeglikiem ? nie mam pojecia i prosze o pomoc.
Moze troche odbiegam od tematu przekladki silnika za co przepraszam.
Edit:
Powiedzcie mi jak to jest dokladnie z tym sprzeglem od 1z. Pasuje bez problemu i wytrzyma ?
Jeśli coś źle piszę to przepraszam ale dopiero się ucze
Trochę poczytałem i często pojawia się coś takiego jak zapowietrzone sprzęgło przez co nie można wysprzęglić. Może to jest powodem tego ?
Tutaj wypowiedź jednego z kolegów:
Trochę poczytałem i często pojawia się coś takiego jak zapowietrzone sprzęgło przez co nie można wysprzęglić. Może to jest powodem tego ?
Tutaj wypowiedź jednego z kolegów:
Kod: Zaznacz cały
Sprawdz na początek pompkę sprzęgła, może jest zapowietrzona lub tłoczek w środku się wiesza. Sprawdz czy nie ma wycieków płynu.
Paweł ewidentnie cos jest nie tak ze sprzeglem, moze poprostu zuzyte, moze docisk zuzyty, skoro lozysko i wysprzeglik jest ok yo z samymsprzeglem cos jest nie tak, mam sprzeglo od 1.8T na zbyciu jak by co, wpadnij po nie jak chcesz jak bedzie dzialac to sie rozliczymy. AAaa to turbo tez jest jak by co.
Do kolegi z przed dwoch stron co mu lapa sie mija z mocowaniem poduszki o 10cm, masz silnik nowszego typu tzn z pompa wody na rozrzadzie i pompa oleju napedzana z walu i one maja inna lape od strony kierowcy, nie pozostaje ci nic innego jak wyspawanie lapy blok-poduszka od 0 z plaskownika i profila. Ja bym sie tylko cieszyl z faktu posiadanianowszego typu jednostki.
PS- Opis kabloteki od AEBa rowniez nie do konca ci sie bedzie zgadzał.
Do kolegi z przed dwoch stron co mu lapa sie mija z mocowaniem poduszki o 10cm, masz silnik nowszego typu tzn z pompa wody na rozrzadzie i pompa oleju napedzana z walu i one maja inna lape od strony kierowcy, nie pozostaje ci nic innego jak wyspawanie lapy blok-poduszka od 0 z plaskownika i profila. Ja bym sie tylko cieszyl z faktu posiadanianowszego typu jednostki.
PS- Opis kabloteki od AEBa rowniez nie do konca ci sie bedzie zgadzał.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
Witam was .
Mam pytanie odnośnie swapu z B4 ABK na 1.8TAEB.Z tego co piszecie to;
-silnik AEB pasuje na stare uchwyty poduszek silnika w ABK.
-Skrzynia podchodzi do AEB od ABK.
Mam pytanko do was ,chodzi mi o zegary w kokpicie,bo wydaje mi się ,że ostatnie 80 coupe (tzn. ostatnie roczniki) wydaje mi się ze zdjęć ,że miały zegary od A4.CZy te zegary od A4 pasują do B4.Czy trzeba przerabiać wiązkę elektryczną od AEB pod zegary z ABK ?
Mam pytanie odnośnie swapu z B4 ABK na 1.8TAEB.Z tego co piszecie to;
-silnik AEB pasuje na stare uchwyty poduszek silnika w ABK.
-Skrzynia podchodzi do AEB od ABK.
Mam pytanko do was ,chodzi mi o zegary w kokpicie,bo wydaje mi się ,że ostatnie 80 coupe (tzn. ostatnie roczniki) wydaje mi się ze zdjęć ,że miały zegary od A4.CZy te zegary od A4 pasują do B4.Czy trzeba przerabiać wiązkę elektryczną od AEB pod zegary z ABK ?
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
wymiarami pasują a wiązkę trzeba lekko przerobić najmniej barbarzyński sposób poprzekładać piny we wtyczkach bardziej barbarzyński ciąć i lutować tylko ze wygląda to mało estetyczne lecz w tym przypadku mamy odpowiednie długości przewodów
a co do wpinania wiązki aeb do b4 i tak bez cięcia i lutowania się nie obejdzie
a co do wpinania wiązki aeb do b4 i tak bez cięcia i lutowania się nie obejdzie
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- jacek199315
- Forum Audi 80
- Posty: 1023
- Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
- Lokalizacja: włodawa
panowie mam pytanie otóż małymi krokami kompletuje graty do 80 b3 mojej pod AEB.Mam pytanko odnośnie pompki paliwowej jaką zastosować z lekkim nadmiarem tak na 200KM.Mój poprzedni silnik był na gaźniku wiec najprawdopodobniej będę musiał zastosować pompkę z 90 2.3 ng czy podoła ona moim oczekiwaniom?Słyszałem że te pompki są na 6bar koliduje to z regulatorem ciśnienia z aeb? Chyba że macie jakiś patent na pompkę w zbiornik w 80 b3 ??
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków