Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep
Sklep Bestdrive

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Arnie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 maja 2013, 19:24
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Arnie » 17 lut 2015, 22:15

pewnie, że tak bo ostatecznie kolory przewodów się zgadzają są tylko na innych kostkach i kostki mają inne kolory.

[ Dodano: 2015-02-17, 22:26 ]
i jeszcze jedna moja uwaga jest taka, że na łapy silnika niestety nie do końca pasują.
lewa w ogóle nie pasuje a prawą można zostawić ale trzeba zwrócić uwagę na poduszki skrzyni bo się mogą przekosić i łatwo to przegapić. łapy najlepiej pasują od 1.8 ADR z b4 Cabrio

Awatar użytkownika
okon19921
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 paź 2011, 18:19

Post autor: okon19921 » 19 lut 2015, 12:05

problem w tym że tamte zegary są z automatu a ja bym wolał jednak pozostać przy oryginalny z B3.Zauważyłem że jest tu dużo speców od Ecu co by podstawili ominięcie immo + może jakieś modyfikacje mapy z chęcią do kogoś podeśle bądź jak będzie bliżej mieszkał to nawet wybiorę się osobiście.Jeśli chodzi o wiązkę z komory silnika to rozumiem że mam ją wyciąć czy może gdzieś ją sie wypina? Sprzęgło z aeb spokojnie złożę ze skrzynią z 80 b3 oznaczenie AKM? Skrzyń mam 3 wiec jak nie wytrzyma mocowo to bede miał na wymiane a potem coś dobiorę mocniejszego.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 lut 2015, 13:36

okon19921 pisze:Jeśli chodzi o wiązkę z komory silnika to rozumiem że mam ją wyciąć czy może gdzieś ją sie wypina?
NIC NIE TNIJ, wypina się ją w skrzynce ECU gdzie łączy się wiązką kabiny jest tam z pięć kostek.
problem w tym że tamte zegary są z automatu
i co z tego różnią się tym że mają wyświetlacz od biegów który można wyalić a jeśli są z FISem to pewnie można wyłączyć wyświetlanie biegu zmieniając kodowanie kable za 30zł z alledrogo.

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 19 lut 2015, 16:32

aldi pisze: Cytat:
problem w tym że tamte zegary są z automatu
i co z tego różnią się tym że mają wyświetlacz od biegów który można wyalić a jeśli są z FISem to pewnie można wyłączyć wyświetlanie biegu zmieniając kodowanie kable za 30zł z alledrogo.
wszystko co nie podpięte z dodatków nie wyświetla się po prostu

Awatar użytkownika
okon19921
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 paź 2011, 18:19

Post autor: okon19921 » 20 lut 2015, 13:05

a no to w porządku zabiorę i zegary z kluczykiem i enkoderem.Jutro wszystko będę stamtąd zabierał wiec odezwę się po akcji ;)

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 20 lut 2015, 15:21

lepiej od razu zdjąć imo i nie bawić się z dodatkami

Awatar użytkownika
okon19921
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 paź 2011, 18:19

Post autor: okon19921 » 20 lut 2015, 17:20

w sumie prawda tez bym tak zrobił ale na początek wezmę komplet na próby potem bede rezał i wysyłał po magikach ;)

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 20 lut 2015, 18:45

ja tez zacząłem z kompletem i po tyg zrezygnowałem bo czasami coś nie trybiło a 200zł za zdjęcie imo i 2 pamięć na zapas w gratisie to nie było dużo

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 20 lut 2015, 20:22

okon19921 pisze:problem w tym że tamte zegary są z automatu a ja bym wolał jednak pozostać przy oryginalny z B3.Zauważyłem że jest tu dużo speców od Ecu co by podstawili ominięcie immo + może jakieś modyfikacje mapy z chęcią do kogoś podeśle bądź jak będzie bliżej mieszkał to nawet wybiorę się osobiście.Jeśli chodzi o wiązkę z komory silnika to rozumiem że mam ją wyciąć czy może gdzieś ją sie wypina? Sprzęgło z aeb spokojnie złożę ze skrzynią z 80 b3 oznaczenie AKM? Skrzyń mam 3 wiec jak nie wytrzyma mocowo to bede miał na wymiane a potem coś dobiorę mocniejszego.
Skrzynia AKM Daje radę bo mam w swojej B3 1.8 T AJL 180 km także przy AEB śmiało da radę ;)

Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 22 lut 2015, 09:31

Ja mam wiazke wyciagnieta razem z silnikiem z passata i tez kostki sa innego koloru a przewody sa w innych miejscach.

Awatar użytkownika
okon19921
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 paź 2011, 18:19

Post autor: okon19921 » 22 lut 2015, 10:57

Silnik przywieziony;) wszystko zabrane razem z zegarami z kostkami kluczyk stacyjka wszelkie kostki. Tylko tak. Odkreciliśmy sprzegło hydrokinetyczne i koło zamachowe i zaczął lecieć olej z wału to zapewne olej silnikowy.Zwróciłem uwagę że w środku wału jest taka tulejka o której już była mowa. Musze wiec kupić łożysko igiełkowe.Jakieś firmy polecacie??I tak potrzebuje informacji jakie sprzęgło złożyć teraz bo czytałem też coś o mocniejszych sprzęgłach z diesla. O kole z 1z pamiętam tylko jakie śruby do przykręcenia ??

Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 28 lut 2015, 15:59

Co zrobilem zle ? Silnik odpalony pracuje gladko i przyjemnie bledow nie wywala. Ale mam problem z biegami :( nie moge wrzucic biegu na wlaczonym silniku. Na wylaczonym wrzucam bieg trzymam wcisniete sprzeglo i wlaczam silnik a samochod rusza tak jak by nie bylo sprzegla :shock: co jest ? Zle cos zlozylem przy wkladaniu silnika czy jak. Dodam ze silnik wlozylem ze sprzeglem z dawcy tzn. dwumasem. Sprzeglo pracuje normalnie jak je wciskam noga nie jest twarde ani za miekkie, pedal porusza sie w calym zakresie a nie do polowy, plyn jest, wyciekow nie swierdzilem.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 28 lut 2015, 20:25

Nie zapomniałeś o łożysku oporowym?
Wysprzęglik na swoim miejscu ?

Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 01 mar 2015, 01:01

Lozysko oporowe przyszlo razem z silnikiem nawet mam to sciagniete z abk a czy wysprzeglik sie nie przesunal to ciezko powiedziec. Przed wlozeniem wszystko staralem sie przygotowac na pewniaka, moze podczas wkladania silnika sie cos przestawilo ? Ale jezeli wysprzeglik by zmienil swoje polozenie to czy pedal pracowal by normalnie ? Bo jak odpale silnik na biegu jalowym to nic sie dzieje i silnik pracuje normalnie. Jak cos to zwale skrzynke i zobaczymy jak to wyglada. Sagem ty jestes oblatany w temacie bardzo dobrze , jak bys cos wiedzial to daj znac.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 01 mar 2015, 08:07

Łożysko oporowe masz w skrzyni, a nie przy silniku i mogło Ci wypaść/zsunąć się jak zrzuciłeś skrzynie.

Jeśli wysprzęglika nie odkręcałeś to nie mógł się ruszyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
opony samochodowe części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl