Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALL]Przekładka silnika 1.8T do Audi 80 - FAQ

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Arnie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 maja 2013, 19:24
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Arnie » 17 lut 2015, 22:15

pewnie, że tak bo ostatecznie kolory przewodów się zgadzają są tylko na innych kostkach i kostki mają inne kolory.

[ Dodano: 2015-02-17, 22:26 ]
i jeszcze jedna moja uwaga jest taka, że na łapy silnika niestety nie do końca pasują.
lewa w ogóle nie pasuje a prawą można zostawić ale trzeba zwrócić uwagę na poduszki skrzyni bo się mogą przekosić i łatwo to przegapić. łapy najlepiej pasują od 1.8 ADR z b4 Cabrio

Awatar użytkownika
okon19921
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 paź 2011, 18:19

Post autor: okon19921 » 19 lut 2015, 12:05

problem w tym że tamte zegary są z automatu a ja bym wolał jednak pozostać przy oryginalny z B3.Zauważyłem że jest tu dużo speców od Ecu co by podstawili ominięcie immo + może jakieś modyfikacje mapy z chęcią do kogoś podeśle bądź jak będzie bliżej mieszkał to nawet wybiorę się osobiście.Jeśli chodzi o wiązkę z komory silnika to rozumiem że mam ją wyciąć czy może gdzieś ją sie wypina? Sprzęgło z aeb spokojnie złożę ze skrzynią z 80 b3 oznaczenie AKM? Skrzyń mam 3 wiec jak nie wytrzyma mocowo to bede miał na wymiane a potem coś dobiorę mocniejszego.

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 19 lut 2015, 13:36

okon19921 pisze:Jeśli chodzi o wiązkę z komory silnika to rozumiem że mam ją wyciąć czy może gdzieś ją sie wypina?
NIC NIE TNIJ, wypina się ją w skrzynce ECU gdzie łączy się wiązką kabiny jest tam z pięć kostek.
problem w tym że tamte zegary są z automatu
i co z tego różnią się tym że mają wyświetlacz od biegów który można wyalić a jeśli są z FISem to pewnie można wyłączyć wyświetlanie biegu zmieniając kodowanie kable za 30zł z alledrogo.

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 19 lut 2015, 16:32

aldi pisze: Cytat:
problem w tym że tamte zegary są z automatu
i co z tego różnią się tym że mają wyświetlacz od biegów który można wyalić a jeśli są z FISem to pewnie można wyłączyć wyświetlanie biegu zmieniając kodowanie kable za 30zł z alledrogo.
wszystko co nie podpięte z dodatków nie wyświetla się po prostu

Awatar użytkownika
okon19921
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 paź 2011, 18:19

Post autor: okon19921 » 20 lut 2015, 13:05

a no to w porządku zabiorę i zegary z kluczykiem i enkoderem.Jutro wszystko będę stamtąd zabierał wiec odezwę się po akcji ;)

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 20 lut 2015, 15:21

lepiej od razu zdjąć imo i nie bawić się z dodatkami

Awatar użytkownika
okon19921
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 paź 2011, 18:19

Post autor: okon19921 » 20 lut 2015, 17:20

w sumie prawda tez bym tak zrobił ale na początek wezmę komplet na próby potem bede rezał i wysyłał po magikach ;)

Awatar użytkownika
jacek199315
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1023
Rejestracja: 13 sie 2010, 09:06
Lokalizacja: włodawa

Post autor: jacek199315 » 20 lut 2015, 18:45

ja tez zacząłem z kompletem i po tyg zrezygnowałem bo czasami coś nie trybiło a 200zł za zdjęcie imo i 2 pamięć na zapas w gratisie to nie było dużo

Sebandi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 258
Rejestracja: 22 lut 2010, 18:25
Lokalizacja: Zieluń

Post autor: Sebandi » 20 lut 2015, 20:22

okon19921 pisze:problem w tym że tamte zegary są z automatu a ja bym wolał jednak pozostać przy oryginalny z B3.Zauważyłem że jest tu dużo speców od Ecu co by podstawili ominięcie immo + może jakieś modyfikacje mapy z chęcią do kogoś podeśle bądź jak będzie bliżej mieszkał to nawet wybiorę się osobiście.Jeśli chodzi o wiązkę z komory silnika to rozumiem że mam ją wyciąć czy może gdzieś ją sie wypina? Sprzęgło z aeb spokojnie złożę ze skrzynią z 80 b3 oznaczenie AKM? Skrzyń mam 3 wiec jak nie wytrzyma mocowo to bede miał na wymiane a potem coś dobiorę mocniejszego.
Skrzynia AKM Daje radę bo mam w swojej B3 1.8 T AJL 180 km także przy AEB śmiało da radę ;)

Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 22 lut 2015, 09:31

Ja mam wiazke wyciagnieta razem z silnikiem z passata i tez kostki sa innego koloru a przewody sa w innych miejscach.

Awatar użytkownika
okon19921
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 34
Rejestracja: 22 paź 2011, 18:19

Post autor: okon19921 » 22 lut 2015, 10:57

Silnik przywieziony;) wszystko zabrane razem z zegarami z kostkami kluczyk stacyjka wszelkie kostki. Tylko tak. Odkreciliśmy sprzegło hydrokinetyczne i koło zamachowe i zaczął lecieć olej z wału to zapewne olej silnikowy.Zwróciłem uwagę że w środku wału jest taka tulejka o której już była mowa. Musze wiec kupić łożysko igiełkowe.Jakieś firmy polecacie??I tak potrzebuje informacji jakie sprzęgło złożyć teraz bo czytałem też coś o mocniejszych sprzęgłach z diesla. O kole z 1z pamiętam tylko jakie śruby do przykręcenia ??

Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 28 lut 2015, 15:59

Co zrobilem zle ? Silnik odpalony pracuje gladko i przyjemnie bledow nie wywala. Ale mam problem z biegami :( nie moge wrzucic biegu na wlaczonym silniku. Na wylaczonym wrzucam bieg trzymam wcisniete sprzeglo i wlaczam silnik a samochod rusza tak jak by nie bylo sprzegla :shock: co jest ? Zle cos zlozylem przy wkladaniu silnika czy jak. Dodam ze silnik wlozylem ze sprzeglem z dawcy tzn. dwumasem. Sprzeglo pracuje normalnie jak je wciskam noga nie jest twarde ani za miekkie, pedal porusza sie w calym zakresie a nie do polowy, plyn jest, wyciekow nie swierdzilem.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 28 lut 2015, 20:25

Nie zapomniałeś o łożysku oporowym?
Wysprzęglik na swoim miejscu ?

Awatar użytkownika
paweloli
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 309
Rejestracja: 08 kwie 2011, 19:07
Lokalizacja: Płock Mazowieckie

Post autor: paweloli » 01 mar 2015, 01:01

Lozysko oporowe przyszlo razem z silnikiem nawet mam to sciagniete z abk a czy wysprzeglik sie nie przesunal to ciezko powiedziec. Przed wlozeniem wszystko staralem sie przygotowac na pewniaka, moze podczas wkladania silnika sie cos przestawilo ? Ale jezeli wysprzeglik by zmienil swoje polozenie to czy pedal pracowal by normalnie ? Bo jak odpale silnik na biegu jalowym to nic sie dzieje i silnik pracuje normalnie. Jak cos to zwale skrzynke i zobaczymy jak to wyglada. Sagem ty jestes oblatany w temacie bardzo dobrze , jak bys cos wiedzial to daj znac.

Awatar użytkownika
sagem
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3373
Rejestracja: 31 paź 2007, 14:30
Imię: Sebek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: sagem » 01 mar 2015, 08:07

Łożysko oporowe masz w skrzyni, a nie przy silniku i mogło Ci wypaść/zsunąć się jak zrzuciłeś skrzynie.

Jeśli wysprzęglika nie odkręcałeś to nie mógł się ruszyć.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl