[B3 1.8 NE/JV] wymiana piasty czy trzeba ustawiać geometrie
[B3 1.8 NE/JV] wymiana piasty czy trzeba ustawiać geometrie
Witam, pisze do was z takim pytaniem, wymieniłem piasty, odkrecane były zwrotnice. Zmieniłem odrazu łożyska, swożen wahacza nie ruszany, załozyłem szersze opony 15 195, i przy hamowaniu przez pewną chwile kierownica skreca w lewo jak skontruje to skreca w prawo i juz jest ok nie wiem czy to wina szerszych opon, moze za malo cisnienia (dałem 2 bo wydaje mi się ze jak za duzo powietrza to wszystkie wyboje są jeszcze bardziej odczuwalne) rzecz dzieje sie zazwyczaj na wyboistych drogach, ktoś z forum pisał ze przy wymianie samych zwrotnic nie trzeba nic ustawiać ale wole się zapytać bo szkoda mi opon , raz najechałem na niziutki kraweznik i wrecz wyrwało mi kierownice z rąk
Jak odkręcałeś zwrotnice z amorkami czy bez,bo jeśli bez to zmieniłeś kąt pochylenia koła i dlatego tak jest.Jak jedziesz po równej drodze to jest w miarę,ale jak zaczną się koleiny to już pewnie buja autem.Przerabiałem to w seacie i golfie 2.Dopiero jak pojechałem ustawić zbieżność z kątem pochylenia to przeszło i jazda stała się przyjemnością.
No własnie też tak uważam golf pod tym wzgledem jest wyjątkowy, aczkolwiek troche zmieniłem zdanie jak widziałem że na tych mocowaniach zwrotnicy do amorka jest pewna możliwość regulacji stąd moje pytanie.Krys1994 pisze:W golfie czy seacie to co innego bo na mocowaniu kolumny do zwrotnicy ustawia się kąt pochylenia koła. W audi kąt ustawia się na sworzniu więc jak go nie ruszałeś to nic nie ma prawa się zmienić.
Ja wymieniałem łożysko w prawym przednim kole i odkręcałem kolumnę od zwrotnicy, później jeszcze wymieniałem maglownice bez ruszania końcówek i profilaktycznie pojechałem na zbieżność i wszystko było idealnie nic sie nie przestawiło. Dodam, ze całe zawieszenie robiłem od A do Z w styczniu 2014, łożysko w lipcu 2014 a maglownice i zbieżność w październiku i przez ten czas i naprawy nic się nie przestawiło.
panowie dopompowalem na 2.3 i narazie ok jezdzi sie
elegancko mimo wszystko wolniejszym czasem zajade na jakas stacje w celu sprawdzenia zbieznosci
EDIT
Znalazłem odrobione czasu aby pojechać na sprawdzenie geometrii i co sie okazało:
O ile jedno koło było na granicy błedu to drugie zaś było źle ustawione o wartość ok 2 cali co z reszta przewidział pan w warsztacie, także wydaje mi się że <buu> niestety każdy jest na to skazany po ingerencji w zawieszenie, ustawiałem na aparaturze laserowej wiec mysle ze dosyc precyzyjnie teraz roznica w jezdzie jest dość spora tak jak mowilem wczesniej strach bylo trzymac kierownice jedna ręką. Opony ocalone
elegancko mimo wszystko wolniejszym czasem zajade na jakas stacje w celu sprawdzenia zbieznosci
EDIT
Znalazłem odrobione czasu aby pojechać na sprawdzenie geometrii i co sie okazało:
O ile jedno koło było na granicy błedu to drugie zaś było źle ustawione o wartość ok 2 cali co z reszta przewidział pan w warsztacie, także wydaje mi się że <buu> niestety każdy jest na to skazany po ingerencji w zawieszenie, ustawiałem na aparaturze laserowej wiec mysle ze dosyc precyzyjnie teraz roznica w jezdzie jest dość spora tak jak mowilem wczesniej strach bylo trzymac kierownice jedna ręką. Opony ocalone