Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.8 NE/JV] wymiana piasty czy trzeba ustawiać geometrie

ODPOWIEDZ
Patryk0720

[B3 1.8 NE/JV] wymiana piasty czy trzeba ustawiać geometrie

Post autor: Patryk0720 » 24 mar 2015, 11:36

Witam, pisze do was z takim pytaniem, wymieniłem piasty, odkrecane były zwrotnice. Zmieniłem odrazu łożyska, swożen wahacza nie ruszany, załozyłem szersze opony 15 195, i przy hamowaniu przez pewną chwile kierownica skreca w lewo jak skontruje to skreca w prawo i juz jest ok :D nie wiem czy to wina szerszych opon, moze za malo cisnienia (dałem 2 bo wydaje mi się ze jak za duzo powietrza to wszystkie wyboje są jeszcze bardziej odczuwalne) rzecz dzieje sie zazwyczaj na wyboistych drogach, ktoś z forum pisał ze przy wymianie samych zwrotnic nie trzeba nic ustawiać ale wole się zapytać bo szkoda mi opon , raz najechałem na niziutki kraweznik i wrecz wyrwało mi kierownice z rąk

1,6td

Post autor: 1,6td » 24 mar 2015, 12:25

Jak odkręcałeś zwrotnice z amorkami czy bez,bo jeśli bez to zmieniłeś kąt pochylenia koła i dlatego tak jest.Jak jedziesz po równej drodze to jest w miarę,ale jak zaczną się koleiny to już pewnie buja autem.Przerabiałem to w seacie i golfie 2.Dopiero jak pojechałem ustawić zbieżność z kątem pochylenia to przeszło i jazda stała się przyjemnością.

Awatar użytkownika
Kolczat
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7532
Rejestracja: 07 kwie 2009, 23:11
Imię: Marcin
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.3 NG+lpg
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Post autor: Kolczat » 24 mar 2015, 15:24

ja wymieniałem osłonę przegubu i ściągałem całą półoś z auta oczywiście popuszczając kolumnę ze zwrotnicy i rozwaliła mi się zbieżność, więc jeśli masz osobno zwrotnice i osobno kolumne to przy każdej ingerencji w rozłączanie kolumny od zwrotnicy należało by zrobić zbieżność

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 24 mar 2015, 16:11

W golfie czy seacie to co innego bo na mocowaniu kolumny do zwrotnicy ustawia się kąt pochylenia koła. W audi kąt ustawia się na sworzniu więc jak go nie ruszałeś to nic nie ma prawa się zmienić.

Patryk0720

Post autor: Patryk0720 » 24 mar 2015, 18:30

Krys1994 pisze:W golfie czy seacie to co innego bo na mocowaniu kolumny do zwrotnicy ustawia się kąt pochylenia koła. W audi kąt ustawia się na sworzniu więc jak go nie ruszałeś to nic nie ma prawa się zmienić.
No własnie też tak uważam golf pod tym wzgledem jest wyjątkowy, aczkolwiek troche zmieniłem zdanie jak widziałem że na tych mocowaniach zwrotnicy do amorka jest pewna możliwość regulacji stąd moje pytanie.

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 25 mar 2015, 08:22

Ja wymieniałem łożysko w prawym przednim kole i odkręcałem kolumnę od zwrotnicy, później jeszcze wymieniałem maglownice bez ruszania końcówek i profilaktycznie pojechałem na zbieżność i wszystko było idealnie nic sie nie przestawiło. :) Dodam, ze całe zawieszenie robiłem od A do Z w styczniu 2014, łożysko w lipcu 2014 a maglownice i zbieżność w październiku i przez ten czas i naprawy nic się nie przestawiło.

Awatar użytkownika
Pieterb
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 11730
Rejestracja: 02 sty 2009, 17:59
Imię: Piotr
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.0 ABK+lpg
Lokalizacja: Zamość

Post autor: Pieterb » 25 mar 2015, 16:08

Krys1994, a ja wymieniełem tylko łożysko z przodu i zbieżność się rozjechała więc ja bym profilaktycznie sprawdził tym bardziej że w większości za samo sprawdzenie biorą 30 zł jesli nie trzba ustawiać.

Awatar użytkownika
Krys1994
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 300
Rejestracja: 08 sie 2009, 15:22
Lokalizacja: Mircze

Post autor: Krys1994 » 25 mar 2015, 16:56

To ja nie wiem u mnie się nic nie rozjechało ale profilaktycznie można sprawdzić tym bardziej, ze nie wszystko jest jak trzeba.

Patryk0720

Post autor: Patryk0720 » 25 mar 2015, 18:28

panowie dopompowalem na 2.3 i narazie ok jezdzi sie
elegancko mimo wszystko wolniejszym czasem zajade na jakas stacje w celu sprawdzenia zbieznosci


EDIT

Znalazłem odrobione czasu aby pojechać na sprawdzenie geometrii i co sie okazało:

O ile jedno koło było na granicy błedu to drugie zaś było źle ustawione o wartość ok 2 cali co z reszta przewidział pan w warsztacie, także wydaje mi się że <buu> niestety każdy jest na to skazany po ingerencji w zawieszenie, ustawiałem na aparaturze laserowej wiec mysle ze dosyc precyzyjnie teraz roznica w jezdzie jest dość spora tak jak mowilem wczesniej strach bylo trzymac kierownice jedna ręką. Opony ocalone :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria.”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl