Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1Z] Uszkodzone koło pasowe?jak sprawdzić jego stan?

MarcinexB4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 334
Rejestracja: 20 paź 2013, 22:52
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: MarcinexB4 » 24 mar 2015, 18:06

Ja miałem pręt z 1mm wytarty i tulejki połowa zostało, zapięte nowe tuleje ori i elegancko chodzi :-) Nasmarowałem dodatkowo Smarem Textar CeraTec Ceramiczny :-)

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 mar 2015, 18:38

Mariusz moim zdaniem jak kupisz całą łapę to i tak będziesz musiał ją regenerować. Nie ma siły by tulejki nie były już wytarte. Rozbierz swój napinacz i będziesz widział w jakim stanie jest łapa. Jeśli będzie ok to wymień tulejki, oddaj pręt do ślusarza i ciesz się poprawnie działającym napinaczem.

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 24 mar 2015, 18:50

Zużyte koło:
Obrazek

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 mar 2015, 18:58

Po jakim czasie przestawiły ci się znaki na kole? Znaki z tego co widzę robiłeś w poprzek dużego koła a nie na małym i dużym jak wspomniałeś wcześniej.

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 24 mar 2015, 19:21

Trudno mi powiedzieć po jakim czasie ale myślę że ze dwa dni pojeździłem i kontrola a wyszło jak widać.
Ja wcześniej nie pisałem jak robić znaki, ale że je robiłem. Koło zwyczajnie się rozjeżdża na tym tłumiku gumowym i piszczy szczególnie jak jest zimno. Udało mi się kupić nowe corteco za 210 zł, mam też zregenerowany napinacz (tulejki i ramie) do tego dołożone sprzęgło jednokierunkowe alternatora i o jakichkolwiek odgłosach paska czy napinacza można zapomnieć. Słychać tylko silnik. Żadnego furkotania czy skoków rolki napinacza też nie ma. Jest super.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 24 mar 2015, 19:28

kikut104 pisze:Ja wcześniej nie pisałem jak robić znaki, ale że je robiłem
Bo tobie wcześniej chodziło o zdjęcie które podał kolega Krzysiek a mnie chodziło o moje zdjęcie <ok>
Po prostu nie dogadaliśmy się.
Ja zrobiłem znaki jak na moim zdjęciu tzn jedną kreskę na kole pasowym a drugą kreskę na małym kole o paska klinowego. Jeśli koło pasowe jest rozwarstwione to zewnętrzny pierścień się przesunie względem małego koła gdyż małe koło jest przykręcone wraz z wewnętrzna częścią dużego koła.
Na razie zrobiłem kilkadziesiąt km i znaki są równo.

Awatar użytkownika
kikut104
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 118
Rejestracja: 29 kwie 2008, 16:30
Lokalizacja: Chełm Lubelskie

Post autor: kikut104 » 24 mar 2015, 19:40

No tak zgadza się, moje niedopatrzenie. Myślę że takie znaki jak zrobiłeś też wystarczą . Czyli u ciebie coś piszczy i chcesz naleźć co to jest? Może koło pasowe na alternatorze? Miałem ostatnio u znajomego taki przypadek że było zjechane że ledwo rowki było widać i ono piszczało na cała wieś. Sąsiedzi od razu wiedzieli kto jedzie.

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 27 mar 2015, 16:37

U mnie piszczy chyba pasek klinowy ale chce to dokładnie sprawdzić. Co ciekawe piszczy zaraz po odpaleniu przez kilka sekund. Zrobiłem znaki na kole pasowy i jak na razie są w jednej pozycji także chyba koło jest całe.

Tomcionerwus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 441
Rejestracja: 19 lut 2011, 19:42
Imię: tomek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: ZAWIERCIE

Post autor: Tomcionerwus » 31 mar 2015, 19:15

hudy pisze:U mnie piszczy chyba pasek klinowy ale chce to dokładnie sprawdzić. Co ciekawe piszczy zaraz po odpaleniu przez kilka sekund. Zrobiłem znaki na kole pasowy i jak na razie są w jednej pozycji także chyba koło jest całe.

piszczy ci kolo pasowe. umnie tez piszczało ale ja kupiłęm na złomie za 10zł kolo pasowe. teraz chodzi jak malinka. ale totez sie kola pasowe zuzywaja poprzez zapalanie silnika z właczona klimatyzacja.... klima ma duze opory. jeszcze umnie musze wymienic łozyska na alternatorze bo przez latajacy napinacz, chropotonie słychac jak odpala mojego zetora.....

Awatar użytkownika
hudy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4865
Rejestracja: 28 lis 2006, 00:13
Imię: Robert
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABT
Lokalizacja: Alwernia
Kontakt:

Post autor: hudy » 31 mar 2015, 21:53

Tomcionerwus pisze:piszczy ci kolo pasowe.
Pudło. U mnie koło pasowe jest całe. Po kilku dniach znaki nie przesunęły się względem siebie nawet o milimetr. Nie mam klimy wiec nie mam czym tego koła męczyć. Wątpię również by przy takim przebiegu jaki jest u mnie to koło się posypało no chyba że ze starości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl