Witam
przeczytalem juz chyba wszystkie tematy zwiazane z moim problemem, lecz nadal problemu w 100% nie rozwiazalem.
Pacjet to Audi b4 1Z na Boschu z 92 roku.Przebieg jakies 400tys.
Podczas przyspieszania na 4 i 5 biegu w przedziale obrotow 1700-2300tys zaczyna drzec cala karosieria,kierownica i deska.Powyzej tych obrotow jest wszystko OK.Dzieje sie tak tylko przy pedale wcisnietym od polowy do deski.Po odpuszczeniu gazu problem znika.Gdy przyspieszam "delikatnie" jest wszystko w miare ok(bardzo delikatnie drzy,praktycznie nie odczuwam tego).
Obroty jalowe nie faluja,auto bardzo ladnie odpala gdy jest zimne i cieple.Kat wtrysku 49-53.Dawka paliwa 26-30.
Sprawdzalem cisnienie ladowania i wynosi 0,8 Bara
Wymianilem juz,sprawdzilem:
-nastawnik potencjometryczny po regeneracji.
-przeguby wewnetrzne
-Wtrysk sterujacy ma rezystancje 100 Ohm,test mloteczkowy rowniez robilem.Wydaje sie OK.
-ECU nie pokazuje zadnych bledow.
-Poduszki ori w super stanie poza jedna pod skrzynia(nowka Febi)
-sprzeglo nowe Sascha
Zastanawia mnie jeszcze wezyk idacy z kolektpra ssacego pod podszybie.Wisi swobodnie pod nadkolem i nie jest nigdzie wpiety.Gdzie powinien byc wpiety?MAP sensor?
Jakies sugestie,rady?Co jeszcze sprawdzic?
[B4 1.9 1Z] Drgania podczas przyspieszania na 4 i 5 biegu
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Re: Drgania podczas przyspieszania na 4 i 5 biegu
Oryginalnie to króciec na kolektorze dolotowym jest zaślepiony, a do mapsensora wężyk idzie z IC.lord5005 pisze:
Zastanawia mnie jeszcze wezyk idacy z kolektpra ssacego pod podszybie.Wisi swobodnie pod nadkolem i nie jest nigdzie wpiety.Gdzie powinien byc wpiety?MAP sensor?
możesz tez z tej zaślepki podłączyć do mapsensora, ale wtedy musi być zaślepione na IC by doładowanie nie uciekało.
Dawke ustawilem na 16-18 i nadal to samo.Jedynie auto dostalo mocy :mrgreen: Zauwazylem ze strasznie waha sie kat wtrysku po zmianie dawki(od 40 do 52).Jaki powinien byc fabrycznie?
Czy wtrysk sterujacy podejdzie od kazdego 1,9TDI czy musze szukac konkretnie?Rozgladam sie za kompletem wtryskow od 110km bo nie oplaci sie kupic samego sterujacego.
Krzysiek 84, Dzieki,zaslepione
Nie pokoi mnie dosc mocne dymienie na szaro ?Plynu chlodniczego nie ubywa,jedynie oleju dolewam ale to przez zasilanie turbiny mi podcieka
Czy wtrysk sterujacy podejdzie od kazdego 1,9TDI czy musze szukac konkretnie?Rozgladam sie za kompletem wtryskow od 110km bo nie oplaci sie kupic samego sterujacego.
Krzysiek 84, Dzieki,zaslepione
Nie pokoi mnie dosc mocne dymienie na szaro ?Plynu chlodniczego nie ubywa,jedynie oleju dolewam ale to przez zasilanie turbiny mi podcieka
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Mam wtryski na podmiane lecz wtrysk sterujacy ma obcieta wtyczke,czy po dolutowaniu wszystko bedzie ok?
Ogolnie kupilem caly silnik w idealnym stanie na dawce,bedzie prosciej :mrgreen:
Druga sprawa:dzisiaj po rozebraniu calego dalotu zauwazylem ze kierownica w turbinie byla zacieta.Zostala rozruszana lecz przy trzymaniu obrotow 3tys sztanga sie nawet nie ruszyla.
Trzecia rzecz,mianowicie zaworek N75 cyka u mnie non stop,tak ma byc?
Ogolnie kupilem caly silnik w idealnym stanie na dawce,bedzie prosciej :mrgreen:
Druga sprawa:dzisiaj po rozebraniu calego dalotu zauwazylem ze kierownica w turbinie byla zacieta.Zostala rozruszana lecz przy trzymaniu obrotow 3tys sztanga sie nawet nie ruszyla.
Trzecia rzecz,mianowicie zaworek N75 cyka u mnie non stop,tak ma byc?
- Krzysiek 84
- Junior Admin
- Posty: 5478
- Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
- Imię: Krzysiek
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Olecko
Dmuchlem kompresorem 1,5Bara i ladnie pracuje ciegno.Pomine jeszcze N75 i dam znac.
W sobote przeloze rowniez wtryski
Edit:
Problem rozwiazany w 100%.Winne okazaly sie wtryski,byly strasznie zmeczone i nie regenerowane od nowosci :-|
Zalozone nowe po regeneracji i auto smiga az milo
Dzieki dla wszystkich za pomoc
W sobote przeloze rowniez wtryski
Edit:
Problem rozwiazany w 100%.Winne okazaly sie wtryski,byly strasznie zmeczone i nie regenerowane od nowosci :-|
Zalozone nowe po regeneracji i auto smiga az milo
Dzieki dla wszystkich za pomoc