Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.9 1Z] Drgania podczas przyspieszania na 4 i 5 biegu

ODPOWIEDZ
lord5005
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 15 lis 2014, 18:51
Lokalizacja: Góra

[B4 1.9 1Z] Drgania podczas przyspieszania na 4 i 5 biegu

Post autor: lord5005 » 24 mar 2015, 16:48

Witam

przeczytalem juz chyba wszystkie tematy zwiazane z moim problemem, lecz nadal problemu w 100% nie rozwiazalem.

Pacjet to Audi b4 1Z na Boschu z 92 roku.Przebieg jakies 400tys.

Podczas przyspieszania na 4 i 5 biegu w przedziale obrotow 1700-2300tys zaczyna drzec cala karosieria,kierownica i deska.Powyzej tych obrotow jest wszystko OK.Dzieje sie tak tylko przy pedale wcisnietym od polowy do deski.Po odpuszczeniu gazu problem znika.Gdy przyspieszam "delikatnie" jest wszystko w miare ok(bardzo delikatnie drzy,praktycznie nie odczuwam tego).

Obroty jalowe nie faluja,auto bardzo ladnie odpala gdy jest zimne i cieple.Kat wtrysku 49-53.Dawka paliwa 26-30.

Sprawdzalem cisnienie ladowania i wynosi 0,8 Bara

Wymianilem juz,sprawdzilem:

-nastawnik potencjometryczny po regeneracji.
-przeguby wewnetrzne
-Wtrysk sterujacy ma rezystancje 100 Ohm,test mloteczkowy rowniez robilem.Wydaje sie OK.
-ECU nie pokazuje zadnych bledow.
-Poduszki ori w super stanie poza jedna pod skrzynia(nowka Febi)
-sprzeglo nowe Sascha

Zastanawia mnie jeszcze wezyk idacy z kolektpra ssacego pod podszybie.Wisi swobodnie pod nadkolem i nie jest nigdzie wpiety.Gdzie powinien byc wpiety?MAP sensor?



Jakies sugestie,rady?Co jeszcze sprawdzic? :-D

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 24 mar 2015, 19:49

Kolego kiedyś u znajomego tez było podobnie i po podmianie wtrysku sterujacego na moj sprany smiga bez zadnych szqrpnięć a i dawke na bosch daj na 15-18 ;)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Re: Drgania podczas przyspieszania na 4 i 5 biegu

Post autor: Krzysiek 84 » 24 mar 2015, 22:51

lord5005 pisze:
Zastanawia mnie jeszcze wezyk idacy z kolektpra ssacego pod podszybie.Wisi swobodnie pod nadkolem i nie jest nigdzie wpiety.Gdzie powinien byc wpiety?MAP sensor?
Oryginalnie to króciec na kolektorze dolotowym jest zaślepiony, a do mapsensora wężyk idzie z IC.
możesz tez z tej zaślepki podłączyć do mapsensora, ale wtedy musi być zaślepione na IC by doładowanie nie uciekało.

lord5005
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 15 lis 2014, 18:51
Lokalizacja: Góra

Post autor: lord5005 » 25 mar 2015, 15:40

Dawke ustawilem na 16-18 i nadal to samo.Jedynie auto dostalo mocy :mrgreen: Zauwazylem ze strasznie waha sie kat wtrysku po zmianie dawki(od 40 do 52).Jaki powinien byc fabrycznie?

Czy wtrysk sterujacy podejdzie od kazdego 1,9TDI czy musze szukac konkretnie?Rozgladam sie za kompletem wtryskow od 110km bo nie oplaci sie kupic samego sterujacego.

Krzysiek 84, Dzieki,zaslepione :-D


Nie pokoi mnie dosc mocne dymienie na szaro :-/ ?Plynu chlodniczego nie ubywa,jedynie oleju dolewam ale to przez zasilanie turbiny mi podcieka :-(

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 25 mar 2015, 23:28

lord5005 pisze: Czy wtrysk sterujacy podejdzie od kazdego 1,9TDI czy musze szukac konkretnie?Rozgladam sie za kompletem wtryskow od 110km bo nie oplaci sie kupic samego sterujacego.
Pasuja od każdego z ciśnieniem 190/300
Więc możesz szukać od Afn'a lub AEL'a

lord5005
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 15 lis 2014, 18:51
Lokalizacja: Góra

Post autor: lord5005 » 26 mar 2015, 12:27

Mam wtryski na podmiane lecz wtrysk sterujacy ma obcieta wtyczke,czy po dolutowaniu wszystko bedzie ok?

Ogolnie kupilem caly silnik w idealnym stanie na dawce,bedzie prosciej :mrgreen:


Druga sprawa:dzisiaj po rozebraniu calego dalotu zauwazylem ze kierownica w turbinie byla zacieta.Zostala rozruszana lecz przy trzymaniu obrotow 3tys sztanga sie nawet nie ruszyla.

Trzecia rzecz,mianowicie zaworek N75 cyka u mnie non stop,tak ma byc? :-)

Awatar użytkownika
Krzysiek 84
Junior Admin
Junior Admin
Posty: 5478
Rejestracja: 03 cze 2010, 23:36
Imię: Krzysiek
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 1.9 1Z
Lokalizacja: Olecko

Post autor: Krzysiek 84 » 26 mar 2015, 12:48

Tak, jednym cyka mniej drugim bardziej głosniej
Kabelki możesz polutować i będzie ok.
dmychnij z kompresora w gruszke to może rozrusza sie.

Awatar użytkownika
bozmek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1107
Rejestracja: 31 sie 2010, 10:20
Lokalizacja: RBI

Post autor: bozmek » 26 mar 2015, 15:38

Na postoju gazowanie ci nic nie da gruszka sie nie poruszy bo turbina nie napompuje tyle by ja zawor otworzył spr kompresorem najlepiej

lord5005
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 13
Rejestracja: 15 lis 2014, 18:51
Lokalizacja: Góra

Post autor: lord5005 » 26 mar 2015, 17:23

Dmuchlem kompresorem 1,5Bara i ladnie pracuje ciegno.Pomine jeszcze N75 i dam znac.

W sobote przeloze rowniez wtryski :-D


Edit:

Problem rozwiazany w 100%.Winne okazaly sie wtryski,byly strasznie zmeczone i nie regenerowane od nowosci :-|

Zalozone nowe po regeneracji i auto smiga az milo :-D

Dzieki dla wszystkich za pomoc <piwo>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl